ضرورت شکیبایی در مدیریت کسب و کار

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

در هفته‌‌های گذشته با بیان تفاوت بین نقش یک «مجری» و یک «تولیدکننده»، بیان کردیم که اگر شرکت شما مجری‌محور باشد، همه فعالیت‌های موفقیت‌آمیز شبیه عملکرد به نظر می‌آید و همه نقش‌ها شبیه وظایف مجری است.برای موفقیت شرکت‌تان، نیاز به یک تولیدکننده دارید. کارمندان تولیدکننده هم، ۵ عادت ذهنی دارند. اولین مورد از این عادات ذهنی، تصورات همدلانه است که هفته گذشته به تفصیل بیان کردیم؛ با نگاهی به زندگی میلیاردرهای خودساخته، یک ایده مشابه بسیار موثر و سخت با یک فرمول مشابه وجود دارد: آگاهی، همدلی، تصور و دانش. تولیدکننده به اندازه‌ای کار می‌کند که آگاهی از روندهای مهم به دست آورد. با ایجاد مشتری، همدلی عمیقی بین مشتریان به وجود می‌آید. تولیدکننده زیرک از تصور و دانش استفاده می‌کند؛ و این همدلی را به یک ایده کسب و کار با پتانسیل بالا تبدیل می‌کند. در ادامه به یک مورد دیگر(ضرورت بردباری) با ذکر یک مثال خواهیم پرداخت.دومین عادت ذهنی افراد تولیدگر مدیریت زمان می‌شود. ایجاد ارزش بزرگ در یک صنعت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. ایده های میلیارد دلاری اغلب پس از سال‌ها یا حتی دهه‌ها کاربرد نیروها در فضای بازار به نتیجه می‌رسد. تولیدکنندگان ماهر شکیبایی را می‌آموزند. آنها می‌دانند که چگونه منتظر ایده درست در زمان درست باشند. اما وقتی به یک ایده متقاعدکننده برخورد می‌کنند، به سمت عملکردی روی می آورندکه آنها را به اتخاذ مراحل ضروری وادار کند. در ذهن تولیدکننده، زمان‌بندی یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

استیو کیس، رئیس AOL (اِی‌اواِل که بیشتر با نام «آمریکا آنلاین» شهرت دارد. یک شرکت آمریکایی سرویس‌دهنده اینترنتی و رسانه‌ای است) توازن بین شکیبایی و ضرورت را درک کرده است. او بخشی از تیمی بود که در سال ۱۹۸۵ شروع به راه‌اندازی AOL، به‌عنوان سرویسی برای کامپیوترهای ارزان خانگی کردند. کیس در سال ۱۹۹۱ مدیر اجرایی شرکت شد. در سال‌های اولیه ظهور اینترنت، AOL که در اصل Quantum Link و سپس America Online نامیده شده بود، اولین ارائه‌دهنده دسترسی به اینترنت بود که برای خدمات ملی با یک واسطه طراحی شده بود؛ واسطه‌ای که آن را برای ارتباط آسان کرده بود. تا سال ۱۹۹۶ طول کشید تا AOL به یک نام شناخته‌شده تبدیل شود. کیس و مابقی تیم رهبری AOL با صبر و شکیبایی آن زمان را صرف ایجاد زیرساخت‌ها و روابط مورد نیاز توسط یک شبکه ارتباطی اصلی برای کنترل ترافیک از بازار انبوه کردند. زمانی که دسترسی به اینترنت پهن‌باند به‌طور گسترده مقدور نبود، بیشتر این امر باید از طریق ارتباطات شماره‌گیری (dial-up) انجام می‌شد.

کیس می‌گوید « باید بگویم AOL یک موفقیت یک‌شبه است که ده سال به طول انجامید. در اواسط کار، یعنی اواخر دهه ۹۰، زمانی که اینترنت در مرکز توجه قرار گرفت و افراد بسیاری به AOL پیوستند و این برند روی جلد مجله‌ها رفت. اما ما قریب به یک دهه در آن فعالیت کرده‌ بودیم؛ در حالی که برای تنظیم و مجاب کردن (تولیدکنندگان کامپیوتر) برای پذیرش یک مودم ارتباطی به جای نگاه به آن به‌عنوان یک دستگاه جانبی تلاش می‌کردیم. همچنین برای کاهش هزینه‌های شبکه تا جایی که بتوانیم برای خدمات‌مان هزینه کمتری بدهیم و نرم‌افزار را بهتر کنیم و به این ترتیب نرم‌افزار را برای یک بازار اصلی دوستدانه‌تر و جالب‌توجه‌تر آماده و محتوی را جذاب‌تر کنیم، تلاش می‌کردیم. اما موانع ساخت بسیار زیادی وجود داشتند».

همه این زمان آماده‌سازی، کیس یا AOL را مصون از نیاز به فوریت نکرد. از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰، که AOL با تایم وارنر ادغام شد؛ AOL به سرعت رشد کرد و به ۱۰ میلیون کاربر رسید. کیس با معرفی شکل‌های جدید بازی‌هایی که برای چندین نفر طراحی شده است و افزودن نرم‌افزار AOL به «ویندوز مایکروسافت» که بر اساس این قرارداد همکاری جدیدی میان مایکروسافت و AOL منعقد شد و وظیفه فروش تبلیغات به نفع مایکروسافت بر عهده AOL قرار گرفت، بسیاری از فرصت‌ها را به سرعت ایجاد کرد. از یک نظر، زمانی که AOL شرایط پرداخت خود را به یک نرخ ثابت ماهانه تغییر داد، خطوط تلفن با سیل تماس‌گیرندگان مواجه شد و کیس به سرعت یک تبلیغات ضبط کرد که او را در حال توضیح اینکه آنها روز و شب برای پوشش حجم تماس ناگهانی کار کرده بودند نشان می‌داد.

در سازمان‌تان، به دنبال افرادی باشید که با تعهدات بلندمدت برای ایده‌ها و بازارهای قطعی منطبق باشند. با یک حس فوریت قائل شدن در مورد آنچه امروز می‌توانند برای آموختن بیشتر، آزمون بیشتر یا کار بیشتر برای آماده‌سازی انجام دهند. این افراد حتما «تولیدکننده» خواهند بود.

منبع: Stratgy Business