سیم کارت های دائمی ایرانسل مقرون به صرفه ترین تعرفه را دارند و می‌توان با کمترین هزینه برای تمامی تماس های داخل و خارج از شبکه در سراسر کشور و حتی تلفن ثابت با آن مکالمه کرد. با سیم کارت های دائمی ایرانسل (آی سیم) که به مبلغ 120هزار تومان با 50هزار تومان حداعتبار اولیه عرضه میشوند، می توان از ارزان ترین تعرفه پایه مکالمه تلفن همراه بهره‌مند شده و مخارج مکالمات خود را در پایان ماه پرداخت. درحال حاضر هزینه تماس با این سیم کارت ها برای تمامی تماس‌های داخل و خارج شبکه در سراسر کشور و حتی تلفن ثابت، تنها دقیقه‌ای ۴۹۹ ریال بر حسب تعرفه پایه ثانیه‌ای است که از تعرفه تماس‌های بین خطوط تلفن ثابت و تلفن همراه نیز ارزان‌تر است. سیم کارت های دائمی ایرانسل (آی سیم) با قیمت 120 هزار تومان و به همراه 50 هزار تومان اعتبار اولیه از طریق سیستم یکپارچه خرید سیم‌کارت‌های ایرانسل، دفاتر خدمات مشترکین ایرانسل یا نمایندگی‌های مجاز به فروش می رسد. تعرفه تماس های داخل و خارج شبکه ایرانسل برای سیم کارت های دائمی 499 ریال به ازای هر دقیقه و 8.32 ریال به ازای هر ثانیه است و مانند تمامی سیم کارت‌های ایرانسل هیچ هزینه پنهان دیگری نظیر تماس بین شهری، هزینه جابجایی و یا تماس راه دور برای مشترک در بر ندارد. هزینه هر پیامک فارسی ارسالی از این سیم کارت ها 89 ریال است و ارسال پیامک به خارج از کشور 1.500 ریال هزینه دارد. اینترنت همراه سیم کارت های دائمی ایرانسل هم از ارزان ترین تعرفه برخوردارند بطوریکه در مصرف آزاد در زمان های اوج ترافیک هر کیلوبایت اینترنت آن پنج ریال و در ساعات غیراوج ترافیک هر کیلوبایت اینترنت یک ریال محاسبه می شود. با خرید هر سیم کارت دائمی (آی سیم) می توان یکی از بسته های پیشنهادی آی ۳۰۰، آی ۷۰۰، آی ۲۰۰۰ را هم خریداری کرد که هزینه های مشترک را تا اندازه زیادی کاهش می دهد.
خدمات ویژه و مزایای سیم کارت دائمی آی سیم
مرکز تماس اختصاصی به شماره ۹۰۰، حد اعتبار اولیه 50 هزار تومان و امکان افزایش به انتخاب مشترک، کارت مالکیت رسمی، تماس با ۷۱۴ از خطوط ایرانسل یا ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط، اینترنت پرسرعت همراه در سراسر کشور، رومینگ گسترده مکالمه و دیتا، دریافت صورتحساب جزئیات تماس‌های تلفنی در پایان هر دو ماه، کیفیت استاندارد شبکه و مکالمه، سرویس های ارزش افزوده پیشرفته به روز و متنوع و شبکه گسترده خدمات فروش و پس از فروش از جمله خدمات ویژه و مزایای سیم کارت های دائمی ایرانسل به شمار می رود.
به عنوان مشتری طرح دائمی در پایان هر دو ماه، یک صورت‌حساب برای مشترک ارسال خواهد شد که بنابر درخواست وی، صورت ریزمکالمات انجام شده نیز می‌تواند همراه آن ارسال شود. این صورت‌حساب به نشانی پست الکترونیکی مشترک فرستاده خواهد شد و برای پرداخت آن ۲۸ روز از تاریخ صدور فرصت دارد. مشترکان سیم کارت های دائمی ایرانسل می‌توانند صورت ریزمکالمات خود شامل گزارش کامل مصرف ماهانه را نیز دریافت کنند و این گزارش منعکس کننده شماره مقصد، مدت زمان مکالمه، زمان برقراری تماس و هزینه تماس است.
تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی
تمامی مشترکان سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند با تبدیل سیم‌کارت خود به سیم‌کارت دائمی (آی سیم)، تماس با ارزان‌ترین تعرفه تلفن همراه در ایران را تجربه کنند. برای تبدیل سیم‌کارت کافی است با شماره گیری کد دستوری #۷* ابتدا حساب خود را به میزان یکصد هزار تومان شارژ کنند و سپس با شماره‌گیری کد دستوری #۷۰* نسبت به تبدیل سیم‌کارت به دائمی اقدام کنند.