رشد اقتصاد مرهون  صنعت خودرو
احمدنعمت‌بخش رئیس انجمن خودروسازان بعد از استقرار دولت یازدهم و انتخاب نعمت‌زاده به‌عنوان وزیر صنعت، معدن وتجارت، ایشان تاکید کردند که خودروسازان امیدی به کمک از سوی بانک‌ها نداشته باشند و به فکر نقدینگی از طریق فروش اموال مازداشان باشند. شرکت‌های خودروساز در همین راستا اقدام به فروش اموال مازاد خود کردند که از این راه 1500 میلیارد تومان درآمد کسب کردند و حجم نقدینگی خود را بالا بردند.
بنابراین توانستند بدهی خود به قطعه‌سازان را پرداخت کنند. قطعه‌سازان نیز با افزایش توانمندی و رفع مسائل مالی‌شان توانستند، قطعات را به اندازه کافی به خط تولید خودروسازان ارائه کنند به‌طوری که تولید خودرو ۶۵ درصد افزایش یافت و توانست نیاز موجود در بازار را جوابگو باشد.
یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم سال 93 در صنعت خودرو توجه شرکت‌ها به بحث کیفیت محصولاتشان بود. به طوری که برنامه ارتقای کیفیت و تنوع محصول اجرا شد و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی با در نظر گرفتن این برنامه محصولات جدید خود را به بازار عرضه کردند.
درهر صورت با توجه به تنگناها و مشکلات اقتصادی که امسال در کشور وجود داشت اما شاهد فعالیت خوب و مستمر صنعت خودرو بودیم. به‌طوری که ۲/۱ درصد از رشد ۴درصدی اقتصاد کشور مرهون خودروسازی است. درواقع خودروسازان کشور با بالابردن تنوع و کیفیت محصولاتشان موجب رضایتمندی مشتریان شدند.
از سوی دیگر افزایش تولید خودرو بازار عرضه را داغ کرد و موجب متعادل شدن قیمت‌ها در بازار شد. هرچند به دلیل تورم 15 درصدی شاهد افزایش بسیارکم قیمت خودرو بودیم اما عرضه زیاد خودرو باعث از بین رفتن بازار حاشیه و نزدیک شدن قیمت کارخانه به بازار شد و مهم‌تر اینکه نقش دلال‌هایی که در این میان سودهای هنگفت نصیب‌شان می‌شد، حذف شد.