بیش از ۳ میلیون نقطه دسترسی به شارژ ایرانسل در کشور وجود دارد
محمود طلایی معاون فروش و توزیع ایرانسل از وجود بیش از ۳ میلیون نقطه دسترسی به شارژ در کل کشور خبر داد. وی افزود: از مجموع این نقاط دسترسی به شارژ، 2 میلیون و 768 هزار نقطه مربوط به پایانه های فروشگاهی و 400 هزار نقطه آن شامل فروشنده گان ایرانسل می باشند.
طلایی ادامه داد: علاوه بر این در حال حاضر امکان دسترسی به شارژ ایرانسل از طریق ۳۳ هزار و ۴۶۰ دستگاه خودپرداز، ۸ هزار و ۶۳۹ عاملیت فروش و خدمات و۵۶۰ هزار وب کیوسک ممکن است و مشترکین ایرانسل گسترده ترین امکان دسترسی به شارژ را دارند.
وی با تاکید بر این نکته که روش های شارژ الکترونیک از پر طرفدارترین روش های استفاده از شارژ در بین مشترکین ایرانسل به شمار می رود خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ایرانسل نیز افزایش و توسعه روش های شارژ الکترونیک بوده و گسترش این امکان از اولویت های اصلی ایرانسل به شمار می رود.
وی گفت: ایرانسل هیچ گاه به شبکه توزیع و فروش فیزیکی برای عرضه محصولات خود اکتفا نکرده و برای نخستین بار در کشور سامانه الکترونیکی فروش محصولات ایرانسل را راه اندازی کرده است به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۲/۸ میلیون نقطه فروش و دسترسی برای مشترکین ایرانسل وجود دارد.
طلایی افزود: ایرانسل توانسته است شبکه فروش و خدمات الکترونیکی خود را بر بستر تلفن همراه و اینترنت به گونه ای توسعه دهد که در مدت زمان کوتاهی، با برنامه ریزی دقیق و استفاده از کانال‌های مختلف با 26 بانک قرارداد فروش الکترونیکی به امضا برساند.
معاون توزیع و فروش ایرانسل با اشاره به اینکه در حال حاضر ایرانسل توانسته در سراسر کشور شبکه فروش شارژ الکترونیکی (e-Charge) ایجاد کند، تصریح کرد: این تلاش مضاعف باعث شده که هزینه‌های توزیع و فروش ایرانسل به نحو چشمگیری کاهش پیدا کند تا آنجا که هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد از فروش شارژ ایرانسل بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین ایرانسل توانسته است با استفاده از بستر USSD ضمن اینکه بانکداری همراه را در کشور توسعه دهد بلکه از این کانال مطمئن و آسان استفاده کرده و فروش الکترونیک خود بر بستر USSD را نیز به طرز چشمگیری گسترش دهد.
طلایی همچنین سهم این کانال فروش را که در عرض چند ماه به ۳۰درصد از کل فروش ایرانسل رسیده است کانالی بسیار امن و ساده برای خرید شارژ برای مشترکین ایرانسل عنوان کرد.
معاون توزیع و فروش ایرانسل در خصوص دسترسی کاربران وایمکس ایرانسل به کلیه خدمات در حوزه وایمکس نیز گفت: در حال حاضر 846 نمایندگی فروش وایمکس ایرانسل در کل کشور مشغول ارائه خدمات به کاربران وایمکس ایرانسل هستند.
معاون توزیع و فروش ایرانسل در خصوص فروش شرکتی و وایمکس ایرانسل نیز گفت: علاوه بر توسعه شبکه توزیع و فروش به افراد حقیقی، ایرانسل گام بلندی نیز در خصوص ارائه محصولات و خدمات به شرکتها برداشته است و در این حوزه محصولات و خدمات متعددی را طرح‌ریزی کرده است.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر 95 درصد از دستگاههای POS بی سیم فعال در کل کشور از خدمات APN ایرانسل استفاده می‌کنند، افزود: در حال حاضر 20 هزار نقطه APN برای قرائت کنتورهای آب، برق و گاز در کل کشور فعال می باشند و 90 درصد پارکومترها از سرویس APN ایرانسل استفاده می کنند.
طلایی با اشاره به اینکه که در حال حاضر سرویسMVPN ایرانسل نیز در بسیاری از شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله صنایع فولاد ، صنایع هوانوردی، نفت و گاز و خودرو سازی در حال استفاده می باشند تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل نظیر اتوبوسرانی اصفهان، تهران و مشهد نیز از سرویس‌های مبتنی بر موقعیت ایرانسل بهره می برند.
معاون توزیع و فروش ایرانسل یادآور شد: در حال حاضر بانک‌های کشور از سرویس USSD ایرانسل برای بانکداری همراه استفاده می کنند و از این سرویس در ادارات و سازمانهای مختلف برای ارائه خدمات و پرداخت الکترونیک نیز استفاده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: علاوه بر سرویس ها و محصولات GSM، ایرانسل در راستای ارائه خدمات باند پهن در ۷ استان سرویس وایمکس را راه اندازی کرده است و در حال حاضر این سرویس در کمتر از ۴۸ ساعت به متقاضیان تحویل داده می شود.
طلایی اضافه کرد: در حال حاضر شبکه بانکی و شرکتهای مختلفی از سرویس VPNوایمکس ایرانسل استفاده می کنند و ایرانسل توانسته است در این مدت کوتاه ضریب نفوذ خوبی در این حوزه کسب کند و رضایت مشتریان را نیز در زمینه خدمات باند پهن ارتقاء ببخشد.
طلایی تصریح کرد: ایرانسل علاوه بر ایجاد امکان استفاده متقاضیان از انواع روش های شارژ الکترونیک، خدمات فروش آنلاین انواع سیم کارت‌های خود را نیز در اختیار علاقه مندان قرار داده است تا با استفاده از وب سایت رسمی ایرانسل به آدرس www.irancell.ir انواع سیم‌کارت‌های مورد نظر خود را به راحتی تهیه کنند.
طلایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براین نکته که ایرانسل با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با برقراری تعامل با شرکت‌های خارجی توانسته فناوری تولید سیم‌کارت را به یکی از شرکتهای ایرانی انتقال دهد و موجبات کاهش هزینه زیادی را فراهم کند گفت: قدرت پیشرفت در این حوزه به گونه ای بوده است که در حال حاضر این شرکت می‌تواند سیم‌کارت‌های دوقلو را برای نخستین بار در کشور، بدون اتکا به شرکت‌های خارجی تولید کند.
طلایی یادآور شد: این در حالی است که شرکت‌های خارجی امکان تولید چنین سیم‌کارت‌هایی را در داخل کشور غیر ممکن می دانستند.
معاون توزیع و فروش ایرانسل در خصوص تولید کارت شارژهای ایرانسل نیز خاطرنشان کرد: ما در ایرانسل برای کاهش هزینه ها از روش Multi PIN (5in1 & 10in1) استفاده کردیم که این موضوع در استفاده بهینه از کاغذ، کاهش قیمت تمام شده در شرایط اقتصادی کنونی، صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل و انبارداری نقش بسزایی داشته است.
وی افزود:همچنین در تولید این کارت شارژها از تکنولوژی استفاده شده است که امکان تخلف و سودجویی به حداقل ممکن رسیده است.
طلایی همچنین یادآرو شد: استفاده از بهترین سامانه های مدیریت منابع (ERP) جهت تمامی تراکنش ها از جمله سفارش گذاری، انبارداری، کنترل موجودی، مالی و غیره در ایرانسل باعث شده که بیشترین بهره وری و کمترین مغایرتها در زمینه انبارداری و عملیات مالی در حوزه توزیع و فروش ایرانسل نیز تحقق یابد.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ایرانسل بهبود سرویس دهی به مشترکین شبکه تلفن همراه ایرانسل در کل کشور است تصریح کرد: در حال حاضر ۴۱ مرکز خدمات اختصاصی ایرانسل در کشور به ارائه خدمات می پردازند .
طلایی اضافه کرد: در این مراکز علاوه بر ارائه خدماتی از جمله فروش و ثبت نام انواع سیم کارت‌های ایرانسل، تعویض سیم کارت، فروش انواع کارت شارژ، پیگیری مشکلات خرید شارژ اینترنتی، صدور ریز مکالمات برای مشترکین سیم‌کارت اعتباری، خدمات رومینگ، تنظیمات GPRS وMMS، بسته های تشویقی و آهنگ پیشواز، خدمات حقوقی مربوط به تغییرمالکیت، دریافت و بررسی شکایات حقوقی و پیگیری مشکلات ناشی از آنتن دهی شبکه تلفن همراه نیز به متقاضیان ارائه می‌شود.
معاون توزیع و فروش ایرانسل در خصوص ساعات ارائه خدمات به مشترکین ایرانسل دراین مراکز نیزگفت: متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ روزهای شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۹ تا ۱۳ روزهای پنجشنبه، به کلیه این مراکز مراجعه و خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.