سونامی عمران در شهر!
دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان با اشاره به اینکه همت مدیران شهری اصفهان نیازمند مشارکت واقعی مردم است،اظهارداشت: شهروندان حتما با تردد در شهر متوجه اجرای پروژه های متعدد در گوشه و کنار شهر شده اند و در این فرصت به مردم خوب اصفهان این نوید را می دهم که از دو هفته آینده ، هر هفته یک پروژه در اصفهان افتتاح می شود تا چهره شهر اصفهان در مدت زمانی کوتاه دگرگون شود.

جمالی نژاد که در برنامه رادیویی صدای شهر صحبت می کرد، شهر اصفهان را شهری تاریخی و برندی معروف در جهان توصیف کرد و گفت: هر چه در راه عمران و آبادانی شهر اصفهان تلاش کنیم ، باز هم کم انجام شده است. وی تصریح کرد: قطعاً فقط شخص شهردار درگیر این مباحث نیست بلکه معاونین ، شهرداران مناطق 15 گانه اصفهان ، مدیران عامل سازمان ها و مدیران ستادی شهرداری اصفهان هم کمر همت بسته اند تا به توسعه شهر کمک کنند. وی با اشاره به اینکه فعالیت های عمرانی هسته مرکزی شهر اصفهان به لحاظ تراکم جمعیت ، بیشتر به چشم می آید، خاطرنشان کرد: شهروندان بدانند که در همه مناطق شهرداری اصفهان اعم از جنوب ، شمال و مناطق محروم پروژه های عمرانی در حال اجرا است که در آینده نزدیک در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
شهردار اصفهان گفت: مردم به زودی شاهد شهر توسعه یافته زیبایی خواهند بود. وی ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی ، برنامه اصفهان ۱۴۰۰ را داریم و برای ارایه بودجه سال ۹۵ آماده می شویم .

جمالی نژاد با اشاره به اینکه نگاه و رویکردی نو در حوزه برنامه ریزی و تعیین بودجه تعریف شده است تا تحولی در شهر اصفهان به وجود آید ، گفت: در حوزه شهرسازی نیز جا دارد از خانواده شهرسازی که برون سپاری خدمات شهرسازی و استفاده از پیشخوان دولت را در راس برنامه های خود قرار داده اند ، تشکر کنم. وی اضافه کرد: در حوزه عمران شهری نیز انقلابی به وجود آمده و مردم شاهد هستند که کارگاه عمرانی در گوشه گوشه شهر بر پا شده و به زودی شیرینی و حلاوت پروژه های عمرانی شهر اصفهان را خواهند چشید.

شهردار اصفهان اعلام کرد: به زودی محور کندرو خیابان امام خمینی آزاد و ساماندهی می شود. جمالی نژاد نهضت آسفالت معابر ، اجرای پروژه میدان استقلال ، ادامه ساخت سالن اجلاس سران و احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر را از جمله پروژه های در حال انجام شهر اصفهان برشمرد و افزود: در حوزه خدمات شهری نیز ستادی برای آماده سازی شهر برای سال تحصیلی جدید فعال شده است. وی به اقدامات معاونت خدمات شهری در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره کرد و خط کشی جلوی مدارس ، هرس درختان حوالی مدارس ، جلوگیری از اجرای فعالیت های عمرانی جدید در اطراف مدارس در دهه اول بازگشایی مدارس، رنگ آمیزی دیوارهای مدارس و سرکشی به تاسیساتی که پیرامون مدارس وجود دارد را از جمله این اقدامات برشمرد.

شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی تابوهایی که گهگاه در شهر به راه می افتد، اظهارداشت: برخی تابوهای در شهر اصفهان از جمله اینکه تراموا به اصفهان می آید - نمی آید و یا قطارشهری در اصفهان راه اندازی
می شود- نمی شود ، وجود داشته است اما من نوید می دهم که در آینده ای بسیار نزدیک مردم اصفهان سوار بر مترو می شوند ، سوار تراموا خواهند شد زیرا به شدت پیگیر راه اندازی خط تراموا در خیابان امام خمینی(ره) هستیم.
وی تاکید کرد: سونامی عمرانی بزرگی در شهر اصفهان به راه افتاده و من این همت را در خانواده بزرگ شهرداری اصفهان می بینم که در اسرع زمان پروژه های عمرانی را در اختیار شهروندان قرار می دهند ، البته شهروندان نیز باید با صبوری و مشارکت به خادمان خود در شهرداری کمک کنند.جمالی نژاد تاکید کرد: اگر مردم خود را شهردار، مدیر و یا جزوی از کارکنان شهرداری بدانند، شرایط شهر را بهتر و بیشتر لمس خواهند کرد.

وی با اشاره به معضل سدمعبر در شهر اصفهان، گفت: بیش از ۱۰۰ سال از عمر شهرداری ها می گذرد اما معضل سد معبر همواره دغدغه همیشگی شهر بوده است زیرا سد معبر تیر دوطرفه ای است که در هر دو سر آن شهروندان قرار دارند، از یک سو عده ای از شهروندان با ایجاد سدمعبر حق دیگر شهروندان را ضایع می کنند و از سوی دیگر حق شهروندانی که علاقمند به پیاده روی هستند و جزو شهروندان خوب به شمار می روند ، تضییع می شود.
شهردار اصفهان تاکید کرد: رفع مشکل سد معبر نیازمند فرهنگسازی است .جمالی نژاد در ادامه به موضوع رسیدگی به فضای سبز شهری اشاره کرد و اظهارداشت: اصفهان از دیرباز باغ شهر بوده و باید باشد، در اصفهان نبود آب در زاینده رود را شاید بارها شاهد خواهیم بود اما باید به سمتی برویم که با اقلیم موجود در اصفهان ، فضای سبز موجود را آبیاری کنیم. وی تاکید کرد: ما باید به سمت ایجاد فضای سبز ماندگار برویم.شهردار اصفهان ادامه داد: ما نمی گوییم چمن های موجود از بین برود بلکه گسترش فضای سبز باید به سمت درختکاری بیشتر با استفاده از درختان سازگار با شرایط آب و هوایی اصفهان باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان امسال نهضت درختکاری را در فضای سبز ارتفاعی در دستور کار قرار داده است ، گفت: انبیاء الهی نیز بر روی مقوله درختکاری بسیار توصیه کرده اند .
جمالی نژاد تصریح کرد: یکی از میهمانان من که از کشور هلند (بزرگترین تولید کننده ، وارد کننده و عرضه کننده گل در جهان) به اصفهان سفر کرده بود ، بیان می کرد که در موفقیت هلند به عنوان کانون گل و گیاه مردم سهم زیادی داشتند زیرا شهروندان هلندی بیرون منازل خود را گل کاری می کنند و شهرداری به سمت درختکاری پیش می رود.