خودروسازی اختصاصی برای سینما

شاید سوالی که برای شما مطرح می‌شود این است که این همه خودرو در فیلم‌های سینمایی از کجا می‌آیند و چطور تامین می‌شوند. واقعیت این است که شرکتی با نام «ماشین‌های سینما» واقع در لس آنجلس خودروهای معروف بسیاری از فیلم‌های هالیوودی را تامین می‌کند. فیلم‌های معروف هالیوود خودروهای مورد‌نیاز خود را که در برخی موارد حتی ممکن است خاص هم باشند از این شرکت تامین می‌کنند. این شرکت در شمال هالیوود در لس آنجلس قرار دارد و با مساحت هشت هتکار مملو از خودروهایی است که در فیلم‌ها و سریال‌های مطرحی حضور پر رنگ داشته‌اند و مورد استفاده ستاره‌های سینما قرار گرفته‌اند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های خودرو است که هر چیزی که روی چرخ حرکت کند را در اختیار تهیه‌کنندگان فیلم‌ها و سریال‌ها قرار می‌دهد. تصور کنید برای فیلمی مربوط به دهه ۶۰ میلادی نیاز به خودروهای این دوران از صنعت خودرو‌سازی است.

پیدا کردن خودروهای این دوران کار بسیار سخت و دشواری است و در مواردی غیر ممکن به نظر می‌رسد. تصور کنید برای ساخت فیلم‌هایی مانند ترمیناتور یا سایر فیلم‌هایی در این ژانر نیاز است تا خودروها شکل و شمایل خاصی داشته باشند که این کار بر عهده این شرکت آمریکایی است که خودروی مورد نظر در فیلمنامه را تامین کند یا با ایجاد تغییرات در بدنه خودرو از آن غولی عظیم به‌وجود آورد. لیست فیلم‌ها و سریال‌هایی که از این شرکت خودرو تهیه کرده‌اند بسیار زیاد و طولانی است. مدیر اجرایی این شرکت معتقد است که آنها قادر هستند هر چیزی که روی چرخ حرکت می‌کند را بسازند حال می‌خواهد یک خودروی فضایی باشد یا اینکه ماشینی خاص برای فیلمی خاص. این موضوع باعث شده فیلمسازان هالیوود در تهیه ملزومات فیلم‌هایشان با مشکلات کمتری روبه‌رو‌ باشند، چرا‌که بخش اعظمی از اتفاق‌های فیلم‌ها به‌وسیله خودروها و بااستفاده از ویژگی‌ها و خصوصیات خاص آنها اتفاق می‌افتد که در کنار جلوه‌های ویژه صحنه‌های مورد نظر ایجاد می‌شوند. این مجموعه علاوه بر اجاره خودرو به فیلمسازان، بخش‌های متعددی هم دارد که می‌تواند به کار تولیدی هم دست بزند، برای مثال بخش رنگ آمیزی، گرافیک، تو دوزی و متعلقات داخلی خودروها، بخش تعمیرات و لوازم یدکی و هر آنچه ممکن است به سفارشی‌سازی خودروها کمک کند را می‌توان در این مجموعه پیدا کرد. این شرکت را می‌توان کامل ترین مجموعه تامین‌کننده خودروی دنیا در نظر گرفت که هر آنچه که نیاز است را در خود دارد.

از خودروهای کلاسیک و نظامی گرفته تا خودروهای فضایی و عجیب و غریب را می‌توان در این شرکت پیدا کرد. این شرکت از طریق حضور در حراجی‌های سراسر دنیا همواره مجموعه خود را کامل کرده است تا از پس تامین هر نوع سلیقه‌ای بربیاید. موضوع مهمی که در رابطه با این شرکت می‌توان به آن اشاره کرد توانایی متخصصانش در طراحی و ساخت خودروهای سفارشی و خاص است و حتی سفینه‌های فضایی یا روبات‌های مبارز که در برخی فیلم‌ها آنها را می‌بینیم در واقع محصول تیم‌های فنی و خلاق این شرکت هستند که بر اساس نیاز فیلمنامه‌ها دست به تولید می‌زنند، البته بسیاری از فیلم‌هایی که در حوزه علمی تخیلی هستند مشتری این نوع وسایل نقلیه هستند که البته ارزان قیمت هم نخواهند بود. ماشین‌های نظامی و خاص که ممکن است در دنیای خارجی وجود نداشته باشند از جمله مواردی است که در همین کارخانه قابلیت تولید دارند. استانداردها در این مجموعه متفاوت هستند، چرا‌که بسیاری از خودروها قرار نیستند در خیابان‌های عادی تردد کنند و مقاومت آنها نیز بر اساس آنچه که باید داشته باشند تعریف می‌شوند و ممکن است حتی لازم باشد یک خودرو با انرژی کمتری متلاشی شود یا شیشه هایش قابلیت شکستن راحت را داشته باشد.

دراین مجموعه بخشی وجود دارد که می‌تواند شیشه‌های خودروهای خاص این شرکت را تولید کند، چرا‌که در دنیای خارج این نمونه شیشه‌ها وجود ندارند و صرفا باید برای استفاده در وسیله‌ای ابتکاری طراحی و نصب شوند. این شرکت صرفا خدمات خود را به صنعت سینمای هالیوود ارائه می‌کند از این جهت تمام بخش‌های لازم را در خود دارد و حتی می‌تواند خودروها را به صحنه فیلمبرداری ارسال کند که این کار باعث می‌شود فیلمسازان با مشکلات کمتری مواجه باشند و این موضوعات فنی از سوی خود شرکت اجاره‌دهنده انجام می‌شود. مجموعه این خدمات و ارتباط نزدیک بین صنعت خودرو سینما موجب شده تا خودروهایی که در فیلم‌ها استفاده می‌شوند به مانند نمونه‌های واقعی باشند. همچنین ایمنی بیشتری در مقایسه با خودروهایی داشته باشند که از سوی مدیران طراحی فیلم ساخته می‌شوند.

خودروسازی اختصاصی برای سینما

خودروسازی اختصاصی برای سینما