دکوراسیون گرم برای روزهای سرد

با شروع فصل زمستان، یکی از ایده‌های خلاقانه برای لذت بردن بیشتر از این فصل و مناسب‌سازی محیط زندگی متناسب با تغییر آب و هوا، ایجاد تحول در فضای داخلی واحدهای مسکونی است.تغییر دکوراسیون همزمان با شروع هر فصل یکی از ایده‌های جالبی است که می‌توانید آن را برای جذاب‌سازی و مناسب‌سازی مکان زندگی خود با صرف زمان و هزینه اندکی انجام دهید.اگرچه در برخی پیشنهادهای دکوراسیونی برای تغییر دکور متناسب با تغییر فصل، رنگ‌ها و جنس‌های خاصی از تزیینات و وسایل داخلی آپارتمان توصیه می‌شود که ممکن است در میان اشیا و وسایل منزل شما نباشد اما می‌توانید با ایده‌هایی نو با استفاده از همان وسایلی که در تمام فصول سال از آنها استفاده می‌کنید، خانه خود را حال و هوایی زمستانی‌تر بدهید و آن را با چند حرکت ساده در روزهای سرد گرم‌تر کنید.بنابراین لازم نیست حتما وسایل یا وسیله خاصی برای تغییر حال و هوای منزل خود خریداری کنید و اسباب و اثاثیه خودتان را تغییر دهید.

شومینه‌ها را روشن کنید

یکی از این ایده‌ها راه‌اندازی شومینه‌هایی است که ممکن است در منزل شما وجود داشته باشد اما تاکنون به فکر راه‌اندازی و تزیین آن نیفتاده باشید.می‌توانید با تعمیر و راه‌اندازی شومینه منزل خود و قرار دادن یک قالیچه کوچک روی زمین مقابل آن حال و هوای زمستانی منزل خود را پر‌رنگ‌تر کنید.در این میان می‌توانید با قرار دادن چند کوسن به رنگ‌های دلخواه و متناسب با رنگ‌بندی دکور منزلتان آن را بیشتر تزیین کنید.


خلق یک فضای کانونی

در قسمت دلخواه از منزل خود یک نقطه کانونی خلق کنید. یک فضای نشیمن با فاصله کمتر مبل‌های راحتی نسبت به یکدیگر همراه با یک میز کوچک در وسط می‌تواند فضای گرم‌تری را برای گفت‌وگوهای دوستانه، خانوادگی و غیررسمی شما در منزل ایجاد کند.


الهام‌گیری از فضای کوهستانی

می‌توانید از کنده‌های درخت بریده شده یا گلدان‌هایی از گیاهان زمستانی در کنار شومینه یا فضاهای کناری دکوراسیون خود استفاده کنید و از این طریق به منزلتان حال و هوای کوهستانی بدهید.استفاده از رنگ‌های ملایم در این دکور می‌تواند مکمل خوبی برای این نما باشد.استفاده از اشیایی از جنس پوست هم می‌تواند حال و هوای زمستانی ایجاد شده در این دکور را تقویت کند.

در بسیاری از دکورهای لوکس استفاده از پوست برای مبلمان‌ها و کوسن‌ها یا قالیچه‌ای که در وسط انداخته می‌شود می‌تواند دکور خوبی به حساب بیاید. در عین حال استفاده از مبلمان ساده و راحتی انتخاب مناسبی برای فصل سرد به حساب می‌آید. می‌توانید به دکوراسیون خود مبلمان ساده اضافه کنید.


استفاده از سبک روستایی در نشیمن

برای اتاق نشیمن سبک روستایی ساده‌ای به‌کار ببرید. همه چیزهای طرحدار را در یک گوشه بگذارید. به‌عنوان مثال، اتاق بخاری هیزمی کرم رنگ، نقطه کانونی راحتی را می‌تواند در اتاق نشیمن فراهم کند. همچنین استفاده از رنگ روشن برای دیوارها، کف و مبلمان و استفاده از طرح گل و گیاه در چند جا می‌تواند این فضا را تقویت کند.


کاغذ دیواری با طرح‌های زمستانی

هر نوع دکوراسیونی با هر رنگی که انتخاب می‌کنید می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری مناسب آن را برای فصل زمستان آماده‌تر کنید.


رنگ‌های شاد فراموش نشود

استفاده از رنگ‌های شاد روشی عالی برای دادن حس گرما و راحتی به اتاق نشیمن است. کاغذ دیواری بته جقه‌ای، پرده‌های کف تا سقف و قالی راه‌راه و ظروف شیشه‌ای کهربایی انتخاب مناسبی برای این مورد خاص به شمار می‌رود.


اگر دکور همیشگی می‌خواهید

همچنین اگر اتاق نشیمنی می‌خواهید که وابسته به مد روز و زمان کنونی نباشد و بتوانید از آن برای چند زمستان متوالی استفاده کنید، باید از پس‌زمینه دکوراتیو محو مانند با نقش پر استفاده کنید. از مبلمانی با رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده کنید و با اشیایی همچون آینه بالابخاری، ظروف شیشه‌ای و آباژور نقره‌ای برای انعکاس نور استفاده کنید.


تقویت نور

نور یکی از عواملی است که به کمک آن می‌توانید فضایی گرم و صمیمی بسازید. با توجه به اینکه این روزها به دلیل ابری بودن هوا ممکن است نور کمتری وارد فضای خانه شما شود بهتر است به نورپردازی خانه بیشتر دقت کنید. لامپ‌های معمولی را با لامپ‌های کم‌مصرف عوض کنید تا هم به نور بیشتری دسترسی داشته باشید و هم هزینه‌ها را کم کنید. همچنین می‌توانید با عوض کردن لامپ‌های آباژور و استفاده از نورهایی با رنگ‌های مناسب، فضای گرم‌تری فراهم کنید.


بافت را به اتاقتان بیاورید

استفاده از اشیای تزیینی پشمی و کاموایی می‌تواند فضای زمستانی خانه شما را گرم‌تر جلوه دهد. می‌توانید برای این نوع دکور از بافت‌ها هم استفاده کنید هر نوع وسیله تزیینی دلخواه شما متناسب با دکور منزلتان که از جنس بافت باشد می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.بافت‌ها حتی می‌تواند به‌عنوان روکش مبلمان، رومیزی‌ها و... در دکور منزل شما ایجاد حس و حال کند.


خلق فضای شخصی در نشیمن

می‌توانید با خلق فضای شخصی در نشیمن منزلتان از حال و هوای زمستانی حداکثر استفاده را ببرید. در فصل سرد که نسبت به سایر فصل‌ها زمان بیشتری را در منزل سپری می‌کنید این فضا می‌تواند حس و حال متفاوت و دلپذیری را برای ایام فراغت شما در منزل ایجاد کند. به این ترتیب می‌توانید در اتاق نشیمن کتابخانه بگذارید. صندلی راحتی مورد علاقه خود را بیاورید و کنار کتابخانه بگذارید. پارچه رومبلی مدرن چشمگیری برای آن انتخاب کنید و از این فضا برای مطالعات روزمره یا گذران سایر اوقات خود استفاده کنید.


انتخاب کف‌پوش‌های گرم

کف پوش‌هایی مانند سرامیک یا سنگ پوشاننده‌های سردی برای کف منزل شما هستند بنابراین در صورتی که امکان تعویض این کف‌پوش‌ها را دارید می‌توانند آن را با پارکت یا لمینت تعویض کنید و به این ترتیب کف منزلتان را هم گرم کنید، در غیر این صورت استفاده از فرش‌ها یا قالیچه‌ها با رنگ گرم بهترین گزینه برای ایجاد حس و حال گرم برای کف منزل هستند.