حرم زینبیه پنجمین قطب زیارتی کشور می شود
دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد:مقدمات اجرایی پروژه سامان دهی بافت فرسوده پیرامون "حرم زینبیه" (س) فراهم شده و اگر عملیات تملک به پایان برسد پروژه اجرا می شود و فاز اول این طرح در مدت دو سال تکمیل می شود.

حسین جعفری با بیان اینکه حرم "حضرت زینب" (س) در شمالی ترین نقطه اصفهان قرار دارد ،عنوان کرد: این منطقه به واسطه بافت های فرسوده از وضعیت مناسبی برخوردار نیست .وی به 140هکتار بافت فرسوده منطقه 14 شهرد اری اصفهان اشاره کرد و گفت:بیشترین بافت فرسوده منطقه 14 در پیرامون حرم "حضرت زینب "(س) قرار دارد که وضعیت نامناسبی دارد .

مدیر عامل نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه "حرم حضرت زینب "(س) در آینده به پنجمین قطب زیارتی و فرهنگی کشور تبدیل می شود افزود: با توجه به حضور زائرانی از دیگر شهرها و کشورهای اسلامی، سامان دهی بافت فرسوده پیرامون "حضرت زینب" (س) ضروری بوده ،شهرداری اصفهان و تولیت حرم مطهر تفاهم نامه ای را امضا کرده اند تا برای سامان دهی بافت پیرامون حرم به صورت مشترک اقدام کنند .

به گفته جعفری مسولیت تولیت حرم، رسیدگی ویژه به آستان مقدس و خدماتی است که باید در این محدوده ارائه شود .
وی با اینکه یک بخش طرح توسعه مطهر حرم فراهم شدن خدماتی است که باید در این محدوده شش هکتاری ارائه شود،عنوان کرد:۱۵ هکتار از بافت فرسوده حرم اول به میدان شهری تبدیل می شود که می تواند به عنوان یکی از فضاهای شهری در زمان جمعیت مورد استفاد ه قرار بگیرد .

مدیر سازمان نوسازی و بهسازی شهردار ی اصفهان عنوان کرد:طرح سامان دهی بافت فرسوده پیرامون "حرم حضر ت زینب"(س) در ماه های اخیر در کمیته کارشناسی بررسی شده و این طرح به مراجع ذی ربط ارسال شده تا به تصویب برسد. وی با اشاره به اینکه تملک محدوده طرح به صورت مشترک با همکاری تولیت حرم و شهرداری منطقه ۱۴ اغاز شده است گفت: تلاش می کنیم مقدمات اجرایی پروژه در قالب یک برنامه دو ساله فراهم شود.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مطالعات طرح به طور کامل انجام و بررسی شده است گفت:در ماه های اخیر،طرح سمت و سوی اجرایی پیدا کرده و اگر عملیات تملک به پایان برسد ،اجرای طرح های پیش بینی شده آغاز می شود.

به گفته جعفری، بخشی از اعتبار لازم برای تملک محدوده این طرح دربودجه ۹۴پیش بینی شده است و در بودجه سال آینده نیز برای این طرح اعتبار پیش بینی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاثیرات این طرح بر محیط پیرامون بسیار زیاد است خاطر نشا ن کرد: برای سکونتگاه های اطراف حرم نیز طرح هایی پیش بینی شده است و امیدواریم با اجرای این طرح ،بافت فرسوده این محدوده احیا شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بخشی از بافت فرسوده به پروژه های پیرامون حرم اختصاص دارد که مهم ترین آن توسعه حرم حضرت زینب است . جعفری افزود: تملک و احداث میدان پس از حرم،هدف اصلی است و در بافت فرسوده پیرامون حرم نیز پروژه های تعریف شده است. جعفری با اشاره به اینکه شورای راهبری این پروژه تشکیل شده است و جلسات آن هر ماه برگزارمی شود گفت:جلسات کمیته اجرایی نیز 15روز یکبار بر گزارمی شود.

وی تاکید کرد: تلاش می شود فاز اول پروژه سامان دهی پیرامون حضرت زینبیه تا دو سال آینده تکمیل شود. زینبیه در اصفهان مضجع شریف حضرت زینب یکی از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است.