کاهش زمان صدور جواز تاسیس به یک هفته
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: زمان صدور جواز تاسیس و ارائه خدمات صنعتی به متقاضیان دارای پروانه بهره برداری استان تهران به کمتر از یک هفته کاهش یافت. مهندس یداله صادقی در بازدید از یک واحد تولیدی شرق تهران با اعلام این خبر افزود: این برنامه با هدف اصلاح فرآیند و بهبود به منظور ارائه مشوق و تسهیلات جدید برای تسریع در روند سرمایه گذاریهای انجام شده در بخش صنعت و تولید استان تهران صورت گرفته است. به گفته صادقی، تا پیش از این اقدام، به دلایل متعدد زمان صدور جواز تاسیس حداقل 90 روز به طول می‌انجامید. وی مزایای دیگر طرح کاهش زمان ارائه خدمات صنعتی به ویژه در زمینه ثبت سفارش کالا را عدم مراجعه متقاضی به ادارات ذیربط دانست و تصریح کرد: در این پروسه جدید صنعتگران می‌توانند با مراجعه به سایت ثبتارش نسبت به سفارش مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی اقدام نمایند و نیازی به بررسی و تائید کارشناسان مربوطه نیست.
ادامه از صفحه اول - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه با تاکید بر اولویت ارائه این تسهیلات جدید برای صنایع‌ «های‌تک» ( دانش بنیان )، صنایع مواد غذایی و ... که در شهرکهای صنعتی مستقر هستند، خاطر نشان ساخت : امیدواریم با اجرای این برنامه شاهد تحول مثبت و رو به جلو در صنعت و تولید استان تهران باشیم.
صادقی در پاسخ به اینکه اخیرا سخت گیری‌های زیادی برای صدور جواز ساخت برخی متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه شهرکهای صنعتی استان تهران صورت گرفته است، گفت: قطعا این گونه نیست و بنده معتقدم همه مسئولان و مدیران ذیربط دستگاههای اجرایی استان برای ساماندهی صنایع و انتقال واحدهای آلاینده به شهرکهای صنعتی تلاش دارند و باید در روند انتقال واحدها به شهرک صنعتی تسهیلات ایجاد کنند و سختگیری خارج از حد ضروری، با این امر منافات دارد.