ما می توانیم های سامان گستری

۲۰ سال پیش به همت جمعی از موثرترین مسوولان شهر و استانی نهالی کاشته شدکه امروز شاهد بارور شدن و به ثمر نشستن آن هستیم. استقبال قابل توجه عامه مردم ازایجاد اولین تشکل اقتصادی سهامی عام پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و اعتقاد ایشان به دعوت موسسین این حرکت مردم نهاد، بی پاسخ نمانده و امروز به حمدا... تبدیل به یکی از بنگاههای فعال و تاثیرگذار اقتصادی در سطح شهر ، استان و کشور شده است.

اصفهان و اصفهانی همواره سمبل اقدام عملی اقتصاد مقاومتی بوده است. اقتصاد مقاومتی خساست در هزینه کردن نیست بلکه درست، صحیح ، به موقع و به اندازه مصرف کردن منابع است. اصفهان الگوی حرکتهای موفق بوده و هست. نمونه آن همین اقدام در تاسیس شرکت سامان گستر اصفهان که از اولین حرکت های مردمی در جمع سرمایه های خرد و انجام فعالیتهای بزرگ اقتصادی در سطح کشور بود که سرلوحه و سرمشق دیگر نقاط کشور در انجام حرکت های مشابه گردید. امروز خوشوقتیم که این اقدام دقیقا در راستای محورهای اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری ترسیم نموده اند که تکیه برمنابع داخلی به جای نگاه به دست و کرم خارجی سفارش و تآکید شده است. نهال نوپای دیروز به جوان پرانرژی وفعال و کارآمد امروز ازحیث تفکر و برنامه ریزی تبدیل شده است که حاصل عبور از شرایط مختلف اقتصادی و بحران های کوچک وبزرگ بوده و به حمدالله امروز ضمن حفظ و بقای خود نیرومند و توانا با تکیه براصول اخلاقی و انقلابی و رعایت اصل امانتداری منافع سهامداران وتوجه به مسولیت اجتماعی مورد انتظار به پیش می رود. همکاران، برادران و خواهران، اصل ما حرکت ما، رجوع به خود و درون گرایی است.(توجه به باورها و توانمدی های درون خودمان)

• بیرون زتونیست هرچه در عالم هست از خود بطلب هرآنچه خواهی که تویی

• آب جوشی که سیب زمینی را نرم می کند همان آبجوشی است که تخم مرغ را سفت می کند.مهم نیست چه شرایطی پیرامون ماست مهم ماهیت درونی خودمان است.

مردان و زنان سامان گستر اصفهان امروزبا عزم راسخ وباور ملی ، دینی خود به کارآفرینی می اندیشند. تجلی خودکفایی ساختمانی باتوانمندی های مختصصان سامان گستر، نشان تمام عیار اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است. ماهمه ابزارهای ساخت و ساز را دراختیار داریم- از طراحی و محاسبه و خدمات مهندسین سامان طرح تا انجام مراحل اداری اخذ پروانه وثبت وتجمیع وتفکیک ، اجرای پروژه های مسکونی - تجاری- اداری- صنعتی توسط شرکت های پردیس ساخت و سامان اسکان و انجام مرمت اثار تاریخی و ایجاد بناهای جدید با معماری ایرانی اسلامی توسط شرکت سامان جم. مگرنه اینست که اقتصاد مقاومتی شناسایی منابع و ظرفیت های داخلی و استفاده بهینه ازآنها در جهت اعتلای کشور است؟

این منبع عظیم کارآمد و آزموده شده در اختیار شماست. نمی دانم چرا با وجود تاکید مقام معظم رهبری برتقویت بخش خصوصی و اعتقاد به درون زائی وبرون گرائی هنوز این امر، محقق نشده. چطور می شود فرسنگ ها دور از کشور عزیزمان ایران درکشور افریقایی اوگاندا شهرک سازی کرد،ویلاهای مدرن ساخت وانها رابه اروپایی ها فروخت وهمه ریسک ها ومشکلات رابه جان خرید آن وقت در همین استان اصفهان اگر پیشنهاد شهرک سازی شود امری محال در ذهن نقش می بندد. اگربحث ساخت مجموعه های بزرگ تجاری - مسکونی- اداری- تفریحی برای مامطرح شود، با دید شک وابهام به توانمندی اجرانگریسته می شود. اعتماد به درون زایی درسامان گسترازبدو تاسیس نهادینه بوده است.باتوجه به رویکردهای خارجی، محدودیت هاوتحریم ها، حالا افق های جدیدپساتحریم،همه را برآن داشته که مدینه فاضله ای رابرای خودتجسم کنندکه البته شایداین گونه نباشد.ما برآنیم تا با توجه به کلان روندهای جهانی، دیده بانی اقتصادی وبه روزنمودن همه پرسنل ومدیران، گامی مهم درعرصه های اقتصادی وخاصه اقتصادمقاومتی برداریم.

تجارت دانش ودانش فنی یکی ازاصول مهم است.دانشی که نافع باشد، اقتدارآفرین، مرزشکن«آینده نگر»و ثروت آفرین وازهمه مهم تردشمن شکن باشد.مجموعه های دانشی ماچیزی ازچشم آبی هاوچشم بادامی هاکم ندارند. به گروه ساختمان- معماری وعمران شهری که می نگرم موجی ازنیروهای خلاق، جوان، با انگیزه ماهر وبا ایمان می یابم. درطرح سامان گستر، سامان اسکان وپردیس به اجرای پروژه ها اعتقاد قلبی دارم،ناممکن درطراحی وساخت برایشان بی معناست و باقوت وکیفیت صورت میگیرد. اجرای پروژه های مرمت بناهای تاریخی درشرکت سامان جم امکان پذیراست.

درگروه تولیدوتجارت

باحضورشرکت مدبران صنعت درمبحث دانش بنیان وکسب اندوخته های غنی درتاسیس وراه اندازی خطوط تولیدی متعددازجمله صنایع کاغذ، قطعات خودرو، فراورده های سنگهای ساختمانی ، بازیافت موادزائد، تجهیزات ضدعفونی کننده اماکن وموادغذایی"سنی تایزر"ومطالعه وتهیه بانک اطلاعاتی در زمینه های متعددصنعتی، توانایی وقابلیت ایجادخطوط تولیدی جدیدرا درمجموعه به صورت ارائه دانش فنی ومشاوره صفرتاصد راه اندازی یابه صورت مشارکت داریم. دربخش تجاری با دراختیارداشتن شرکتهای بهسامان تجارت درداخل وآی سی گستر در مالزی وجوینت های متعدد در داخل و خارج کشور، توانایی انجام خدمات واردات وصادرات انواع کالا وتجهیزات ونیز خدمات مدیریت صادراتE.M.C به مجموعه های حقیقی و حقوقی وجود دارد.

درگروه مالی و خدمات

توانایی ارائه خدمات سهامداری به مجموعه های اداری سهامداران جزباتوجه به وجود تجربه طولانی در انجام خدمات مشابه ونیز مشاوره های بازارگردانی سهام و حضور در بازار سرمایه و پرتفوی سهام در قالب شرکت سامان سهام میسر است. قابلیت انجام خدمات شهری، جمع آوری پس ماند و مواد بازیافتی،ایجاد ونگهداری فضای سبز ونیز خدمات تآمین نیرو برای شرکت ها و سازمانهای مختلف در هامون گستر وجود دارد. ارائه خدمات مشاوره ای در مباحث تآسیس و راه اندازی شرکتها، افزایش سرمایه وتصفیه و انحلال با توجه به پتانسیل بالای کارشناسی و تجارب متعدد اجرایی در شرکت اصلی.سامان گستر اصفهان زمینه های متعددی برای جذب سرمایه شمادر پروژه های ساختمانی و تولیدی با سودآوری مناسب و دوره بازگشت مورد انتظار دارد که در قالب هاب سرمایه گذاری مستقیم، صندوق های سرمایه گذاری زمین و مسکن وسهام پروژه دارد و آماده مذاکره و عقد قرارداد با علاقمندان می باشد.زمینه های تولید اعم از بسته بندی و عرضه آب معدنی، ویتامینه و طعم دار با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا تولید بسته بندی و صادرات مواد غذایی و نیز پروژه های کشت برون مرزی است.