زیرساخت‌های گردشگری اصفهان تقویت شود
دنیای اقتصاد: رئیس شورای ‌شهر اصفهان گفت: اصفهان با داشتن زمینه‌های متعدد گردشگری به‌عنوان یکی از مراجع اصلی و اساسی این صنعت پاک جایگاه ویژه و خاصی دارد و زیرساخت‌های صنعت گردشگری اصفهان باید به سرعت تقویت شوند.


رضا امینی در جلسه شورای شهر اصفهان با بیان اینکه هدف از نام‌گذاری روز جهانی جهانگردی، بالابردن آگاهی مردم است، تصریح کرد: امروزه گردشگری یکی از پررونق‌ترین فعالیت‌های اقتصادی جهان است و سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل باهدف آگاهی مردم در سراسر جهان روز ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهر را روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری کرده است.

امینی تصریح کرد: صنعت گردشگری اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع‌تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می‌شود و امروزه گردشگری به نحوی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددان‌ها آن را صادرات نامرئی نامیده‌اند. وی با بیان اینکه گردشگری پردرآمدترین فعالیت صنعتی در دنیای امروز مطرح می‌شود، گفت: صنعت اکتشاف نفت و بهره‌برداری از آن به‌عنوان پردرآمدترین فعالیت صنعتی مطرح می‌شود و پس از صنعت خودروسازی گردشگری در رتبه سوم قرار دارد، جهانگردی دارای خاصیت ویژه‌ای است که می‌توان آن را به‌منزله نیروی محرک توسعه اقتصادی در تمام کشورها دانست.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که فاقد مواد اولیّه لازم برای توسعه جهانگردی باشد بنابراین آنچه که کشورها را از هم متمایز می‌سازد، خود به تنهایی جاذبه جهانگردی به شمار می‌رود.
امینی افزود: طرحهای جهانگردی در کشورهای در حال توسعه از طریق ارائه کمک‌های فنی و قرضه‌های مالی به طور وسیعی از طرف سازمانهای مالی بین‌‌المللی و دفاتر تأمین‌کننده کمکهای اقتصادی و مالی جهانی مورد حمایت قرار گرفته است.
امینی خاطرنشان کرد: اصفهان با داشتن زمینه‌های متعدد گردشگری به‌عنوان یکی از مراجع اصلی و اساسی این صنعت پاک می‌تواند جایگاه ویژه و خاصی داشته باشد و با تکمیل زیرساخت‌های شهری و استانی یکی از مراجع و منابع اصلی و نقاط جاذب سفر باشد که برای تحقق این حرف بایستی همه دستگاه‌ها مشارکت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت استفاده از زمان مناسب برای کار در شهرداری باید هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی شهرداری افزایش یابد و پس از آن هماهنگی بین سایر دستگاه‌های شهر برقرار باشد تا طرح‌های عمرانی در زمانی کمتر و باکیفیت بیشتر اجرا و به مردم تحویل شود.