مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: اجلاس جهانی شوراها و شهرداران فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات داخلی و بهره گیری از فرصت های جهانی است. وحید حیدریان با بیان این مطلب گفت: در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران که با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان در عرصه مدیریت شهری برگزار شد، حدود ۱۶۰۰ نفر از مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر های سراسر کشور و شهرداران داخلی و خارجی و اساتید برجسته ملی و بین‌ المللی حضور داشتند. وی با اشاره به برگزاری ۲۱ پنل تخصصی در روز اول و ۱۹ پنل در روز دوم این اجلاس، اضافه کرد: ستاد برگزاری این همایش با توجه به اهمیت مدیریت شهری و نقش مؤثر آن در توسعه نظام شهری، با مشارکت اساتید و نخبگان این عرصه، پنل ها، نشست ها و سمینارهای تخصصی با محورهای ویژه و متنوعی در تمامی حوزه های اساسی مدیریت شهری را به صورت مجزا برگزار کرد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان فاوای شهرداری اصفهان نیز در پنل تخصصی شهر هوشمند حضور یافت و تجربیات شهرداری اصفهان در مسیر تحقق شهر هوشمند را ارائه نمود. حیدریان با بیان اینکه این پنل ها به منظور انتقال تجربیات و دانش صاحب نظران ملی و بین المللی عرصه مدیریت شهری و نیز دستیابی زود هنگام به توسعه و آبادانی شهرهای کشور همگام با پیشرفت و توسعه جهانی برگزار شد، تصریح کرد: این اجلاس فرصت مغتنمی بود تا با بررسی ویژه و تخصصی هر حوزه از مدیریت شهری، فضای جدیدی در کاربردی ترین راهکارهای مدیریت شهری، شوراهای شهر و شهرداران کشور برای تصمیمات و اجرایی سازی اهداف توسعه شهری فراهم نماید.

وی با اعلام اینکه برگزاری پنل های تخصصی در حوزه های مختلف مدیریت شهری با همکاری علمی سازمان های مرتبط و با نظر مدیران نخبه و اساتید برتر کشور در آن حوزه نهایی شده بود، بیان کرد: در پنل ویژه شهر هوشمند رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیکی و دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مدیر پنل و نصر ا... جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به همراه قائمی، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران و تنی چند از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های فناوری اطلاعات برتر کشور نیز به ایراد سخن پرداختند. مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در پایان با بیان اینکه نتایج و مصوبات نشست های تخصصی این اجلاس برای اجرایی شدن مباحث علمی تخصصی به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارسال می شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم مسؤولان و متولیان امر با بهره گیری از نتایج علمی این اجلاس، برای وضع قوانین مرتبط و اتخاذ تصمیمات لازم در جهت تسریع هرچه بیشتر در توسعه و آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.