تأمین اجتماعی یک ریال بدهکار نیست

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: تمام کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی شامل کارگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند از ۱۹ دی ماه تا ۱۹ فروردین ماه سال ۹۶ با مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی از بخشودگی جرائم استفاده کنند. علی اصغر دادخواه در نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، اظهار کرد: ۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان معادل سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند. همچنین ۲۳۰ هزار نفر از بازنشستگان ماهانه ۲۷۰ میلیارد تومان از این سازمان دریافت می‌کنند و سازمان تأمین اجتماعی حتی یک ریال پرداختی‌ معوق ندارد. وی افزود: ۱۱۰ هزار کارفرما می‌توانند در راستای کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه لیست بیمه خود را برای سازمان تأمین اجتماعی رد کرده و در صف‌های طولانی نایستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: حتی جالب است که در ساعات خارج از زمان‌های اداری تعداد مراجعات به وبسایت تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان بیشتر است و این نشان می‌دهد اقدامات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در مدیریت زمان کارفرمایان نیز تأثیرات بسیاری داشته است. حتی بیلان‌های سالانه کارفرمایان به صورت هوشمند از طریق سامانه در دو مرحله برای هر سال قابل دریافت است. دادخواه ادامه داد: با تمرکز نام نویسی بیمه شدگان مشکلاتی که قبل تر برای بیمه شدگان در شعب مختلف وجود داشت، حل و فصل می‌شود و امروز تنها با یک بار ثبت نام در تمام شعب اطلاعات بیمه شده وجود خواهد داشت. وی اضافه کرد: بازرسی الکترونیک که به صورت آزمایشی در تهران انجام شده بود، از اسفندماه سال جاری در تمام کشور اجرا می‌شود و بازرسان تأمین اجتماعی با تبلت هایی که در اختیار دارند با مراجعه به کارگاه‌ها و ثبت اثر انگشت الکترونیک بیمه شدگان، مغایرت‌های لیست بیمه کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی را به صفر می‌رسانند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: پرونده الکترونیک بیماران نیز که در سه استان آزمایش شده بود، برای بهره برداری در اصفهان آماده است و به زودی تمام پرونده‌های یک میلیون و ۸۰ هزار بیمه شده اصلی به صورت الکترونیک اسکن می‌شود و فضاهای عظیم بایگانی آزاد خواهد شد. وی افزود: تا پایان سال ۹۶ همه بسترهای لازم برای دولت الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی محقق خواهد شد و حتی در بخش بازنشستگی نیز نیاز به مراجعه به سازمان وجود ندارد. امید است روزی برسد که هیچ ارباب رجوعی به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نکند. دادخواه با اشاره به بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب که در دوره قبل ۱۸۰ میلیارد تومان شامل این طرح شد، خاطرنشان کرد: این طرح برای مدت سه ماه از ۱۹ دی ماه ۹۵ تا ۱۹ فروردین ماه ۹۶ ادامه دارد و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه از این خدمات استفاده کنند.

دادخواه گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی‌های معوقه کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد و ریسندگی و بافندگی کاشان با ۱۲۰ میلیارد تومان بزرگ‌ترین کارگاه بدهکار به سازمان است. وی اضافه کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته‌اند که با توجه به رکود چند سال گذشته این رقم طبیعی بوده و رشد آن در حال حاضر متوقف شده است. مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بدهی ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به سازمان تأمین اجتماعی، گفت: زمینی سه هکتاری با ارزش ۲۵ میلیارد تومان در کنار سالن اجلاس اصفهان به سازمان تأمین اجتماعی داده شده است و باقی اختلاف حساب این دو سازمان برای دریافت مجوزهای تأسیس یک بیمارستان پرداخت خواهد شد. همچنین دکتر علی اعتصام پور در نشستی خبری هزینه تکمیل و تجهیز این مجموعه های پزشکی را حدود ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی بهسازی اتاقهای عمل، تعمیرات سی تی اسکن، احداث زایشگاه، ساخت پاویون، آماده سازی و تجهیز سالن های انتظار و جلسات را از جمله مهمترین اقدامات یاد شده عنوان کرد. مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: در ۹ ماه نخست امسال حدود ۲۶۱ میلیارد تومان بطور مستقیم و ۵۵۲ میلیارد تومان بطور غیر مستقیم در درمان بیماران تحت پوشش هزینه شده است. اعتصام پور افزود: هزینه‌ های تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است در صورتی که درآمدهای این سازمان افزایش نداشت. وی اضافه کرد: ارتقاء هتلینگ در بیمارستان‌ های استان اصفهان آغاز شده، همچنین افتتاح مرکز آموزش و پژوهش فردوسی ( واقع در خیابان مشتاق) با چهار سالن اصلی از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی است. اعتصام پور با اشاره به اختلاف اخیر تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اضافه کرد: این سازمان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم فکر است و هر دو مجموعه از خدمتگذاران دولت تدبیر و امید هستند، مشکلات موجود مختص به استان اصفهان نیست و احساس می ‌کنیم راهی به جز گفتگو نداریم.

وی ادامه داد: مشکلات دانشگاه علوم پزشکی ناشی از عدم پرداخت یارانه سلامت و عدم پرداخت همه بیمه‌ های فعال در کشور به این مجموعه است. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نشست مشترک این دو مجموعه با حضور استاندار اصفهان تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان در دو نوبت به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است و مابقی آن نیز با نامه نگاری‌ های صورت گرفته از تهران در حال پیگیری است. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز جمعه یکم بهمن ماه امسال با انتشار اطلاعیه ای از تعلیق موقت قرارداد خود با سازمان تامین اجتماعی به دلیل عدم وصول مطالبات از سازمان تامین اجتماعی و بروز مشکلات عدیده خبر داد و اعلام کرد که از این پس تعرفه های درمانی در برخی بیمارستانهای دولتی اصفهان بیماران غیر اورژانسی و کلینیک ویژه، آزاد محسوب می شود.