آخر سال زمان بسیار مناسبی برای وقت گذراندن با خانواده و دوستان است. افرادی که با دنیای کسب‌وکار سر و کار دارند، قبل از اینکه وارد دوره تفریح شوند و با خیال راحت تعطیلات را سپری کنند، باید حساب های سال گذشته را دسته‌بندی کنند. اگر بخواهید سال جدید را بهتر شروع کنید، باید سال قبل را خوب تمام کنید. در اینجا مواردی برای برنامه‌های آخر سال لیست شده است. آمادگی برای پرداخت مالیات. قبل از اینکه برگه‌های مالیاتی به سراغ شما بیاید بهتر است خودتان را برای این مهمان آماده کنید. بهترین زمان برای کم کردن هزینه‌های مالیاتی همین حالاست. تمام کارها و قوانینی را که می‌تواند منجر به کاهش مالیات شما شود بررسی کنید. اگر برنامه‌ای برای خرید ملک و یا تاسیس تجارت جدید دارید، مطمئنا مکان و زمان آن می‌تواند بر مقدار مالیاتی که باید برای آن پرداخت کنید، تاثیرگذار باشد. حسابدارتان را فراموش نکنید! او می‌تواند کمک حال خوبی برای شما باشد.
سازماندهی. بهترین زمان برای دور ریختن کاغذهای باطله و فایل‌های «به دردنخور» آخر سال است. با این کار آشفتگی امسال را به سال بعد منتقل نخواهید کرد. حتی می‌توانید با اسکن کردن برگه‌های کاغذی، کشوهایتان را هم خلوت کنید.
به‌روز شدن با تکنولوژی. آیا کارمندان شما نیاز به کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌های قوی‌تری ندارند؟ برنامه‌هایی که می‌تواند کسب‌و‌کارتان را رونق دهد به روز نشده‌اند؟ شما با به‌روز کردن تکنولوژی در شرکتتان می‌توانید سال جدید را با انگیزه‌های بیشتری شروع کنید. هر سال برنامه‌های متنوعی برای امنیت اطلاعات روانه بازار می‌شود. تهیه کردن این برنامه هم می‌تواند شرکت را از گزند غریبه‌ها دور نگه دارد و هم اعتماد و آرامش مشتری را تامین کند.
ایمن‌سازی. تازه‌کارها نیاز شدیدی به بیمه دارند تا با خیال راحت کارشان را ادامه دهند. اگر ندارید اقدام کنید و اگر هم از مزایای بیمه استفاده می‌کنید، برای تمدید آن دست به‌کار شوید. با رشد و توسعه شرکت، نیاز شما به بیمه افزایش پیدا می‌کند. بیمه برای کارهایی است که ریسک دارد. برنامه‌های سال آینده را دوره کنید تا ریسک‌هایتان را با خیال راحت انجام دهید.
یافتن موارد صرفه‌جویی. آخر سال زمان بسیار مناسبی برای بررسی خرج‌های جاری شرکت است. هزینه‌‌هایتان را با جزئیات مرور کنید. شاید نقطه‌های کوری در هزینه‌های شما باشد که می‌تواند منجر به صرفه‌جویی شود. آیا مجله‌ها و روزنامه‌هایی که مدام برای آنها پول می‌دهید خوانده می‌شود؟ برنامه‌هایی که می‌خرید، بازگشت و بهره‌وری کامل دارد؟ شاید به جای این هزینه‌ها، پاداش به کارمندان نتیجه بهتری داشته باشد!
عیدی کارکنان. بهترین تشکر در آخر سال برای کارمندان عیدی آنهاست. اگر می‌خواهید ارزش کارتان را هم بیشتر کنید، در صورت امکان برای هرکدام جداگانه یک یادداشت هم بنویسید. این احترام برای آنها بسیار باارزش است.