از ظرفیت بخش خصوصی درحوزه آی.سی.تی استفاده نشده است
ایرنا- معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(آی.سی.تی) یکی از حوزه های پردرآمد است اما نتوانسته‌ایم از ظرفیت بخش خصوصی در آن استفاده کنیم.

مرتضی براری در همایش کارگزاران دفاتر مخابراتی روستایی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در سبزوار اظهار کرد: با تقویت شرکت‎های دانش‎بنیان و صنعت آی.سی.تی می‌توان ضمن کمک به حل مشکل اشتغال، زمینه استفاده از استعدادهای مختلف را نیز در این حوزه به خوبی فراهم کرد. وی توسعه خدمات الکترونیک را گام مؤثری در خلق ثروت و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال توصیف و خاطرنشان کرد: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم‌‎افزار، محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش آی.سی.تی کشور هستیم.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‎ها و استفاده بهینه از آن تصریح کرد: زیرساخت‏ها زمانی ارزش دارد که منجر به توسعه خدمت شود. وی بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز برای زیرساخت‎های نرم‎افزاری و سخت‌افزاری نیز تاکید و عنوان کرد: یکی از مهم‎ترین نیازهای کشور توسعه خدمات الکترونیک است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

براری با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در این حوزه افزود: 17 درصد دانشجویان کشور به تعداد 735 هزار نفر در رشته‌های برق، رایانه و رشته‎های مرتبط با مخابرات تحصیل می‌کنند. وجود این دانشجویان در مراکز آموزش عالی فرصتی مناسب برای گام برداشتن در راستای فعالیت اقتصادی است، بنابراین باید به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان افزایش‌دهنده بهره‎وری و رونق اقتصادی نگریست.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: دولت یازدهم نسبت به توسعه خدمات الکترونیکی برای مردم توجه ویژه دارد. وی در خصوص وضعیت مخابرات و اینترنت در خراسان رضوی و سبزوار نیز گفت: با توسعه پهنای باند اینترنت در شهرستان سبزوار در حال حاضر هیچ محدودیتی برای پهنای باند وجود ندارد.