دنیای اقتصاد: مدیر مطالعات و پژوهش و برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان گفت: طبق نظرسنجی‌ها و بررسی نظرات نخبگان در 5 سال آینده بحران آب و محیط زیست از مهمترین چالش های اصفهان است.

سعید ابراهیمی، اظهار کرد: برنامه اصفهان 1400 یک برنامه پنج ساله و متشکل از مباحث مهم مرتبط با اصفهان، مدل‌های شکلی، الگوی‌های راهبردی و طرح جامع است و با استفاده از تجربیات اصفهان 95 در حال تدین است. وی با بیان اینکه اصفهان 1400 در بخش برنامه‌ریزی از چند موضوع اصلی تبعیت می‌کند، افزود: موضوع الگوی ایرانی اسلامی و پیشرفت از مهمترین موضوعاتی است که در این برنامه مدنظر قرار دارد، هم‌چنین تحلیل فضای شهری، پدیدار شناسی، اقتصاد، اجتماع، کالبد و فرهنگ‌شهری نیز در این برنامه بررسی می‌شود.

مدیر مطالعات، پژوهش و برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان در خصوص موفقیت اصفهان 90 و اصفهان 95 گفت: در ادبیات برنامه‌ریزی اگر فعالیتی 30 تا 40 درصد موفق باشد، از آن طرح به عنوان طرحی موفق یاد می‌شود و اگر این موضوع در تدوین اصفهان 95مد نظر قرار گیرد موفقیت بالایی کسب کرده‌ایم، اگرچه در اجرای طرح‌های برنامه‌ریزی شده اصفهان 95 با مشکلات زیادی رو به رو بوده‌ایم.

ابراهیمی اولویت اصلی اصفهان 1400 را تحول در شهرداری و سازمان‌های آن دانست و ادامه داد: بحث فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل عمومی، محیط زیست و گردشگری از مباحثی است که باید در برنامه‌ریزی اصفهان 1400 مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که برنامه‌ریزی از حالت استراتژیک خارج نشود. وی با بیان اینکه گردشگری و اقتصاد شهری دارای سندهای مهمی هستند که توسط معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش پیگیری می‌شود، اظهار کرد: سند حمل و نقل توسط معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک، محیط ریست، فرهنگی و اقتصادی در حال بررسی و تدوین است و علاوه بر این تدوین موضوعی سند گردشگری انجام شده است. مدیر مطالعات و پژوهش و برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها و با توجه به نظرات نخبگان در پنج سال آینده بحران آب و محیط زیست از مهمترین بحران‌های اصفهان و موضوعات گردشگری، حمل و نقل عمومی، فرهنگ و اقتصاد از مهمترین اولویت‌های شهر اصفهان خواهد بود.