1- کیتارو در سال ۱۹۵۳ با نام واقعى «ماسانورى تاکاهاشى» در ژاپن به دنیا آمد. او در خانواده‌ای به دنیا آمد که پیرو مذهب شینتو بودند. پدر و مادر او هر دو کشاورز بودند. او از کودکی متوجه می‌شود که با دهقانان اطراف خود متفاوت است و همیشه در سرش صدای موسیقی می‌شنود. پس یک گیتار می‌خرد و بدون معلم و با روش سعی و خطا، گیتارنوازی می‌آموزد. به گفته خودش او که هرگز معلم نداشته، آموخته ‌است که تنها به گوش‌ها و احساسات خود اعتماد کند.
pic۱
2- نکته قابل تامل زندگی این هنرمند این است که او سواد موسیقی به مفهوم کلاسیکش را ندارد. می‌گوید هرگز تحصیل نکرده‌ نمی‌تواند نت‌های موسیقی را بخواند یا بنویسد، اما انگشتانش حرکت می‌کنند و متعجب می‌شود که این موسیقی از کجا سرچشمه می‌گیرد. معتقد است آهنگ‌هایش را می‌نویسد ولی در واقع آنها متعلق به او نیستند.همین آوای درونی او را بر آن می‌دارد تا پس از پایان دبیرستان، قید شغلی را که پدر و مادرش در شرکتی محلی برای او دست و پا کرده بودند، بزند و راهی سفر به شهرهای بزرگ ژاپن شود تا شاید بتواند در آنجا موسیقی را به حرفه خود تبدیل کند. کیتاروی جوان در ابتدا مجبور می‌شود در رستوران‌های توکیو و یوکوهاما گارسونی کند، اما کم‌کم به‌دلیل تجربه‌اش در نواختن چند ساز مختلف توانست در کلوب‌های شبانه به عنوان نوازنده استخدام شود
pic۲

۳- نام کیتارو که یک شخصیت کارتونى تلویزیونى بود در همان دوران از سوى دوستانش بر او گذاشته می‌شود. بزرگ‌ترین اثر او در این دوران اُتیس و ردینگ بوده‌اند.
pic3
۴- در اوایل دهه ۷۰ او به‌طور کلى تغییر رویه می‌دهد و کار با کیبورد را آغاز می‌کند. او به گروه «فار ایست فَمیلى» می‌پیوندد و با آنها سفر به دور جهان را آغاز می‌کند. در این مسافرت‌ها، کیتارو با «کلاوس شولز»، نوازنده سینتى سایزر و بنیانگذار گروه «تنجرین دریم» آشنا می‌شود. شولز براى گروه دو آلبوم تولید می‌کند و کیتارو کلاس فشرده‌اى را نزد او به فراگیرى سینتى سایزر می‌گذراند.
pic4
۵- او پس از بازگشت به ژاپن در سال ۱۹۷۷ کار تکنوازى خود را آغاز می‌کند. دو آلبوم نخستش «داستان ماه کامل» و «بهشت» را منتشر می‌کند. پس از موفقیت آلبوم‌ها و اجرای چند کنسرت، شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» برای ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» به سراغ او می‌آید. نمایش این مستند و انتشار آلبوم آن، موجی از شهرت و محبوبیت بین‌المللی را برای او به همراه دارد که در نهایت منجر به بردن جایزه گرمی و جایزه گلدن گلوب و ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» برای الیور استون کارگردان آمریکایی می‌شود. جاده ابریشم، موسیقى یک مستند ژاپنى بود که مدت پنج سال در تلویزیون ایران به نمایش در مى آمد.

۶- موفقیت جهانی آلبوم جاده ابریشم باعث می‌شود در سال ۱۹۸۷ با همکارى موسیقیدان هاى مختلفى مانند «میکى هارت» و «جان اندرسون» آلبومی مانند «نور روح» را به بازار عرضه کند و بالغ بر ۱۰ میلیون کاست به فروش برساند. این آلبوم به‌عنوان بهترین اثر نیو ایج معرفى شد و در همین سال بود که آلبوم‌هاى قدیمی‌اش را هم باز تکثیر و توزیع کرد، اما این بار در سطحى جهانى. او تور خود را از آمریکا شروع کرد و توانست با اجراى اولین برنامه‌اش در آمریکاى شمالى دو میلیون آلبوم به فروش برساند. او در سال بعد توانست با خلق موسیقى فیلم «بهشت و زمین» شهرتى دوباره کسب کند و برنده جایزه« بالاترین امتیاز» در سال ۱۹۹۴ شود.pic۵


7- از کیتارو تاکنون ۳۰ آلبوم منتشر شده است که در این میان آلبوم‌های «شب طلسم شده»، «Gaia Onbashira» و«باستانی» نامزد دریافت گرمی بوده‌اند و از آلبوم« Thinking of you » به‌عنوان یکی از زیباترین آلبوم‌ها در تمام زمان‌ها یاد شده است. همچنین او را به‌عنوان یکی از پیشگامان سبک New Age می‌شناسند.


۸- دهقانان کوهپایه‌های فوجی یاما اکنون سال‌ها است که در ماه اوت هر سال و در آن شبی که ماه کامل است، از شامگاه تا سپیده دم را با صدای تایکو (طبل بزرگ ژاپنی) به صبح می‌رسانند. طبق سنت ژاپنی، تایکو نوازی نوعی ادای نذر است. تایکو نوازی ماه آگوست در معبد بودایی «ایکه گامی هونموجی» نیز ادای نذر کیتارو است. او برای شکرگزاری از مادر زمین، سالی یک شب طی مراسمی که ژاپنی‌ها آن را جشن ماه کامل می‌نامند تا صبح بر تایکو می‌کوبد. آن‌قدر می‌کوبد و می‌کوبد که اغلب از دستانش خون جاری می‌شود، اما صدای طبل هرگز تا طلوع آفتاب قطع نمی‌شود.
9- از سال 1983 تا 1990 او اغلب اوقات در آمریکا کار مى‌کرد و همسر اولش در ژاپن بودکه به همین دلیل ، از هم جدا شدند. در نیمه‌هاى دهه 90 او با زنى با نام «کیکو ماتسوبارا» که هم‌اکنون در اغلب آلبوم‌هایش در کنار او مى‌نوازد، ازدواج کرد. او سابقا ساکن ایالت کلرادو در آمریکا در مزرعه شخصی خود بود، اما هم‌اکنون ساکن شهر سباستوپل در شهرستان سونوما در شمال سانفرانسیسکو است.