دولت موظف به پرداخت اعتبارات کمربند سبز است
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق قانون دولت باید کل اعتبارات کمربند سبز را پرداخت کند اما تا به امروز ریالی پرداخت نکرده است. محمد سهیلی اظهار کرد: این موضوع در ابتدا جنبه قانونی دارد و در قانون پنجم توسعه پیش‌بینی‌هایی برای این موضوع شده است و چند رویکرد جدی مانند کمربند سبز در نظر گرفته شده که با اجرایی شدن آنها مشکلی در آینده نداریم. وی در ارتباط با کمربند سبز بیان کرد: اعتبارات و منابع طرح کمربند سبز را باید دولت تامین کند؛ اما در سال‌های اخیر شهرداری بخش‌هایی از این کار را بر عهده گرفته و هیچ دریافتی از دولت نداشته است.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد افزود: البته این پرداخت نکردن اعتبارات به دلیل پیگیری نکردن شهرداری و کمبود منابع مالی دولت در سال‌های گذشته بوده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این ارتباط باید سایر دستگاه‌های دولتی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی سهم خود را پرداخت کنند، چون در این صورت دیگر مشکل مالی در این پروژه نداریم و اگر ما بتوانیم به کمربند سبز بپردازیم و دولت نیز حداقل 50 درصد منابع را تامین کند یا در صورت توانایی نداشتن در پرداخت نقدی حداقل به شهرداری مشهد در این ارتباط زمین بدهد، جای امیدواری برای جلوگیری از حاشیه دوم در شهر مشهد وجود دارد.
سهیلی اظهار کرد: البته مردم حاشیه شهر خود به کنترل حاشیه نشینی باید کمک کنند؛ اما به نظر من در این مورد هنوز سرمایه‌گذاری جدی صورت نگرفته و ما نتوانستیم تشکل‌های حاشیه شهر را ایجاد کنیم.