پلیس لس‌آنجلس الکتریکی می‌شود

در بسیاری از کشورها خودروهای پلیس از میان بهترین خودروهای موجود انتخاب می‌شوند. خودروهای گشت پلیس برای مقابله با سارقان یا افرادی که در حالت عادی رانندگی نمی‌کنند باید به خودروهای پرشتاب، مقاوم و قابل‌اتکایی مجهز باشند تا تفاوت در توان خودروی پلیس و سارقان باعث برتری جانی‌ها نشود. نمایندگی شرکت بی‌ام‌و در آمریکا اعلام کرده است که در مزایده فروش ۱۰۰ دستگاه خودروی تمام برقی i۳ به پلیس لس‌آنجلس برنده شده است. این انتخاب در حالی صورت گرفته است که بررسی‌های مختلف توسط موسسه EPA ثابت کرده است این خودرو در کلاس خود بهینه‌ترین است. امکانات بالای i۳ در زمینه فناوری‌های متصل (فناوری‌هایی که رابطه بین خودرو و برنامه‌های کامپیوتری را امکان‌پذیر می‌کند) می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را به نیروهای پلیس ارائه کند. آنها می‌توانند با اتصال به این خودروها اطلاعات لازم برای مدیریت نیروهای پلیس را در اختیار داشته باشند.

مصرف انرژی در این خودرو به‌قدری مناسب است که می‌تواند در صورت همه‌گیر شدن صرفه‌جویی زیادی رادر بخش خدمات شهری ایجاد کند. پیش از این در سال ۲۰۱۲ پلیس لس‌آنجلس اعلام کرده بود که قصد دارد برنامه‌های متعددی برای کاهش مصرف سوخت توسط خودروهای پلیسش اجرا کند و از این طریق در این حوزه صرفه‌جویی قابل‌توجهی انجام دهد. حضور این ۱۰۰ خودروی برقی در دپارتمان پلیس لس‌آنجلس برای بی‌ام‌و به‌عنوان شرکتی خارجی یک برد به‌حساب می‌آید و این در حالی است که این اداره پیش از این هم خودروی تسلا مدل S را مورد ارزیابی قرار داده بود. حرکت به سمت خودروهای برقی با مصرف بسیار پایین قطعا دامنه وسیعی از صرفه‌جویی‌ها را برای این اداره پلیس فراهم خواهد کرد. اتفاقاتی از این دست باعث می‌شوند محبوبیت یک برند در میان افراد افزایش یابد و یک محصول به راحتی کارکردی تبلیغاتی پیدا کند. گشت‌های پلیس لس‌آنجلس با استفاده از این ۱۰۰ خودرو باعث افزایش محبوبیت بی‌ام‌و خواهند شد و افراد بیشتری این فرصت را خواهند داشت تا با دیدن این خودروها در خیابان‌ها به سمت خرید آن متمایل شوند. توجه به زیر‌ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات شارژی به این خودرو‌ها باعث می‌شود زمینه‌های لازم برای حضور گسترده‌تری از خودروهای برقی در این شهر فراهم شود.

بی‌ام‌و با ساخت این سری از خودروهای تمام‌برقی توانست خود را در میان برقی‌سازان با قابلیت‌های بالا مطرح کند. محصولات ارائه شده توسط این شرکت‌های برقی‌ساز می‌توانند با خودروهای بنزینی روز رقابت کرده و حتی موفق‌تر ظاهر شوند. بی‌ام‌و بعد از معرفی این خودروی ۵ در برقی به سراغ مدل i۸ رفت که با ظاهری کشیده و بسیار زیبا به‌عنوان خودرویی سوپر‌اسپرت فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. اما اینکه i۳ چه ویژگی‌هایی دارد که پلیس لس‌آنجلس را برای خرید آن ترغیب کرده است، با بررسی قدرت ، شتاب و دامنه حرکتی این خودرو مشخص می‌شود. در این خودرو ژنراتوری ۲ سیلندر با باک ۹ لیتری برای اروپا و ۷ لیتری برای آمریکا نیز به‌صورت اختیاری در نظر گرفته شده است و مشتریان می‌توانند این خودرو را با مولد برق خریداری کنند. قدرت پیشرانه‌های برقی این خودرو می‌توانند تا ۱۶۸ اسب بخار نیرو تولید کنند که برای خودرویی شهری کاملا کافی و بسنده است. این خودروی هاچ‌بک می‌تواند در کمتر از ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت پیش‌بینی شده برای آن ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است.

به‌نظر می‌رسد اداره پلیس لس‌آنجلس با توجه به سرعت و قدرت این خودرو می‌تواند در تعریف ماموریت‌ها به این نکته توجه کند که میانگین قدرت و سرعت در خودروهای سارقان و جنایتکاران را مورد توجه قرار دهد و یا در بخش‌های اداری مورد استفاده قرار دهند. خودروی i۳ می‌تواند با استفاده از سیستم شارژ سریع در مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود و تا ۲۴۰ کیلومتر را می‌تواند با یکبار شارژ طی کند. جعبه‌دنده این خودرو تک‌سرعته هوشمند است و مانند تمام خودروهای برقی دو پدال دارد. راننده با فشار دادن پدال گاز باعث افزایش سرعت خودرو می‌شود و با رها کردن آن ترمز‌های موتور فعال و از انرژی حاصله از آن باعث شارژ شدن باتری‌ها می‌شود که این مسأله تاثیر زیادی در افزایش بازدهی و عملکرد خودرو داشته است. سه حالت رانندگی برای بی‌ام‌و i۳ در نظر گرفته شده است و راننده می‌تواند با انتخاب حالت رانندگی نرمال و اقتصادی و اقتصادی پیشرفته امکانات خودرو را برای رسیدن به بالاترین دامنه حرکتی کنترل کند. استفاده از خودروهای برقی در خدمات دولتی راهی مناسب برای ترویج استفاده از انرژی پاک خواهد بود.

پلیس لس‌آنجلس الکتریکی می‌شود

پلیس لس‌آنجلس الکتریکی می‌شود