این روزها در بازار موبایل دنیای رنگارنگی از گوشی‌هایی با بهترین قابلیت‌ها و رنگ ولعاب‌ها پیش روی شما می‌گذارند. برای لحظه‌ای مردد برای بهترین انتخاب می‌مانید و از فروشنده راهنمایی می‌خواهید. اما اگر پیش از رفتن به بازار به دنبال پیشنهادهایی برای یک خرید خوب و ارزان هستید این گزارش می‌تواند کمکی باشد به شما برای شناسایی برترین گوشی‌های بازار که نیاز به پرداخت پول هنگفتی ندارد.در ادامه ۵ گوشی ارزان قیمت با ویژگی‌های مناسب به شما پیشنهاد می‌شود.

Huawei Ascend Y360

Y۳۶۰ با بدنه تمام پلاستیکی ۱۱۸ گرمی خود و ضخامت ۱۰.۹ میلیمتری در رنگ‌های سفید و مشکی تولید شده است. این گوشی دو سیم کارته دارای یک نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۸۵۴*۴۸۰ پیکسلی است و خوشبختانه به لطف پانل IPS از زاویه دید و دقت رنگ خوبی برخوردار است، هرچند باید کیفیت آن را با توجه به بهای پرداختی سنجید.نقطه قوت این گوشی دوربین ۵ مگاپیکسلی‌اش است، این دوربین که فیلمبرداری ۷۲۰p هم انجام می‌دهد با توجه به دارا بودن یک فلاش دوتایی LED و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی کاملا فراتر از انتظار است.

مشخصات:

چیپست: چهار هسته ای دوربین: 5 مگاپیکسلی

فیلمبرداری: 720p قیمت: حدود 220 هزار تومان بدون گارانتی

Lenovo A2010

این گوشی که در سال 2015 رونمایی شده است، با بدنه پلاستیکی اما خوش ساخت و وزن 137 گرمی، ضخامتی 9.9 میلیمتری دارد. رنگ بندی این گوشی شبیه اکثر گوشی‌های ارزان قیمت سفید و مشکی است و نمی‌توان انتظار رنگ‌هایی همچون طلایی و... را از آن داشت.نمایشگر a2010 با ابعاد 4.5 اینچی و رزولوشن 854*480 پیکسلی است که تراکم 218 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد. خیلی از نمایشگر این گوشی نمی‌توان انتظار داشت اما کیفیت آن برای وب گردی و استفاده پیام‌رسانی کاملا مناسب است. معمولا نمایشگر گوشی‌های ارزان‌قیمت روکش محافظ همچون gorilla glass ندارند که a2010 هم از این قاعده پیروی می‌کند.

مشخصات:

دوربین: ۵ مگاپیکسلی برخورداری از شبکه نسل چهارم

فیلمبرداری: ۷۲۰p

قیمت: حدود ۲۹۰ هزار تومان با ۱۲ ماه گارانتی سازگار ارقام

Huawei Honor ۴C

Honor ۴C که مدل جدید و بروز شده ۳C است، در برخی موارد بهبود یافته و طراحی آن هم بسیار بهتر شده است.این گوشی با ضخامت ۸.۸ میلیمتری و با بدنه‌ای پلاستیکی به وزن ۱۶۲ گرم، در رنگ‌های طلایی، مشکی و سفید موجود است. هوآوی ترجیح داده است تا نمایشگر را از لحاظ آماری تغییری ندهد و از‌‌ همان پانل ۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی استفاده کند.دوربین اصلی هوآوی ۴C یک دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی است که جهشی مناسب در مقابل دوربین ۸ مگاپیکسلی ۳C به شمار می‌رود. این دوربین با توانایی فیلمبرداری ۱۰۸۰p و برخورداری از فلاش LED به همراه دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی یک گوشی با قابلیت‌های مالتی مدیای بسیار خوب محسوب می‌شود.

مشخصات:

چیپست: 64 بیتی

دوربین: 13 مگاپیکسلی در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو

قیمت: حدود 500 هزار تومان بدون گارانتی

Xiaomi Redmi Note 2 16GB

ردمی نوت 2 با بدنه‌ای در چندین رنگ، ضخامت 8.3 میلیمتری داشته و 160 گرم وزن دارد. نمایشگر 5.5 اینچی آن با رزولوشن Full HD تراکم 401ppi را ارائه می‌دهد و آن را جزو 5.5 اینچی‌های بسیار خوش قیمت نگه می‌دارد، پانل آن IPS بوده و زاویه دید و کیفیت رنگ مناسبی را به همراه دارد.چیپست Mediatek Helio X10 برای این گوشی در نظر گرفته شده است و با 8 هسته Cortex A53 در سرعت 2 گیگاهرتز قلب تپنده گوشی را تشکیل داده است. حافظه رم 2 گیگابایتی و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برای کاربر در نظر گرفته شده است که به کمک کارت حافظه قابلیت افزایش دارد.

مشخصات: دو سیم کارت 4G

نمایشگر: Full HD در این رده قیمتی

قیمت: حدود ۵۲۰ هزار تومان بدون گارانتی

Huawei Honor ۵X

نمایشگر ۵.۵ اینچی این گوشی یک IPS تمام اچ دی است که با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی به شما تراکم ۴۰۱ppi را ارائه می‌دهد.حافظه رم در این مدل پیشنهادی ۲ گیگابایت است و ۱۶ گیگابایت هم فضای ذخیره‌سازی در کنار کارت حافظه SD دارد.دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با f۲.۰ در نظر گرفته شده است و یک فلاش LED هم برای آن پیش‌بینی شده که به کمک آن می‌توانید عکسبرداری‌های خوبی انجام دهید. دوربین ثانویه هم ۵ مگاپیکسلی با f۲.۴ است که برای سلفی گرفتن رضایت بخش است. Honor ۵x با دو سیم کارت و پشتیبانی از LTE و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری انتخابی بی رقیب در این محدوده قیمت می‌باشد.

مشخصات:

نمایشگر: FullHD

رم: 2 گیگابایتی

قیمت: حدود 660 هزار تومان بدون گارانتی