دولت حمایت کند، پتانسیل صادرات هم داریم
نمایشگاهی که به عنوان دکولایت در بازار مبل ایران شماره 3برگزار می شود نمایشگاه خوبی است. سالن های نمایشگاه بسیار عالی و با کیفیت است و بازدیدکنندگان با خیال راحت به پارکینگ های اختصاصی نمایشگاه مراجعه و از نمایشگاه دیدن می‌کنند و رضایت کامل دارند. این شرایط مدیون مدیریت قوی انجمن به عنوان برگزارکننده نمایشگاه دکولایت است.
برای اینکه کل صنف و صنعت از این نمایشگاه بازدید نمایند می بایست از هیات مدیره آنها دعوت بعمل آید تا از نزدیک نمایشگاه را مشاهده و در صورت امکان جلساتی با ایشان برگزار شود تا کلیه اعضای بازدیدکننده صنف و صنعت به قدرت این منطقه و این نمایشگاه آگاه شوند.
یکی از چالش ها و تهدیدهای این صنف و صنعت، توجه نکردن مسئولین است. حدود 85درصد از کارخانه های تولید مبلمان و صنایع چوبی بعلت هزینه های بالا از جمله مالیات، عوارض، مواد اولیه، بیمه، وزارت کار و...تعطیل و یا در حال تعطیل شدن هستند. برخی از این کارخانه ها ماشین آلات خود را فروخته و از این صنف و صنعت خارج شده اند. لذا باید تا دیر نشده فکری به حال این صنف و صنعت بشود.
تقاضای ما از دولت تدبیر و امید این است که مشکلات تولیدکنندگان را برطرف و برای جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت صنایع چوبی اقدام نماید. اگر دولت به بنگاه های تولیدی کمک و از آنها حمایت کند، نه تنها پاسخگوی نیازهای داخلی هستیم بلکه پتانسیل صادرات نیز داریم.
پیشنهاد ما به دولت محترم این است که واردات مبلمان در قبال صادرات مبلمان انجام شود نه اینکه هرکس که کارت بازرگانی دارد بتواند یک سری کالای بی کیفیت وارد کند و مسائل و مشکلاتی برای دولت و ملت و صنف و صنعت ایجاد نماید.