شروع یک کسب‌و‌کار مهمتر از دریافت مدرک تحصیلی

مترجم: بهناز پذیرایی

«تاریخچه پرورش حیوانات اهلی»، رشته تحصیلی یکی از بهترین دوستانم در دانشگاه کلمبیا با شهریه سالانه ۴۰ هزار دلار بود. از فارغ‌التحصیلی او ۱۰ سال می‌گذرد، اما وی هنوز موفق به تسویه‌حساب با دانشگاه نشده است و مدرک دانشگاهی او تاثیری در جایگاه و موقعیت شغلی وی که حسابدار یک شرکت است، ندارد.نظام آموزشی ما ناکارآمد است و کارآفرینان بی‌شماری درصدد اصلاح و بهبود این ناکارآمدی از طریق آموزش آنلاین هستند و برای دستیابی به آن، اردوها و دوره‌های مبتنی بر مهارت برگزار می‌کنند که Intangibly یکی از آن دوره‌ها است. من به تازگی با دو کارآفرین جوان و بسیار موفق به نام‌های «برندان و اشلی ایپن» صحبت کردم؛ خواهر و برادری که کسب‌وکار دوم خود به نام In/ Spree را راه‌اندازی کرده‌اند.

برندان اولین کسب‌وکار خود را در ۱۵ سالگی آغاز کرد و در میان تعداد انگشت‌شماری از مشاغل مختلف آن زمان، کار فروش نهال درخت به همسایگان خود را آغاز کرد. وی در سال ۲۰۱۱ یک وبلاگ طراحی و معماری ایجاد کرد.او توضیح می‌دهد که «قرار بود برای تحصیل در رشته معماری به کالج بروم و این وبلاگ را برای جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری طرح‌ها و ایده‌های معماری ایجاد کردم. در همان زمان، خواهرم اشلی، یک وبلاگ مد لباس ایجاد کرد. در آن هنگام با خودم فکر کردم که ممکن است ترکیب این وبلاگ‌ها ایده خوبی باشد و سبکی از زندگی را در آن عرضه کنیم که خدمات مد لباس در کنار طراحی و معماری در آن گنجانده شده است؛ بنابراین وبلاگ ما آماده شد و متوجه شدیم که بسیاری از بازدیدکنندگان این وبلاگ درخواست خرید آنچه که در وبلاگ نمایش داده‌ شده را دارند.» In/ Spree فروشگاهی با محتوایی تاثیرگذار است که شما می‌توانید سبک مورد علاقه خود را در آن ببینید. اشلی نیز از ۱۵ سالگی یک کارآفرین بود. او کیف دستی‌های قدیمی و غیرقابل‌استفاده را می‌خرید و پس از تعمیر آنها را به دو یا سه برابر قیمت خریدش می‌فروخت. طبق تجربیات من به نظر می‌رسد، به دلایل زیر شروع یک کسب‌وکار از دریافت مدرک تحصیلی مهمتر است:

1. ارتباط داشتن

برای موفقیت کسب‌وکار نیاز به برقراری ارتباط موثر است. کسب‌وکار ارتباطات را گسترش می‌دهد. برندان می‌گوید «من در زندگی‌ام افراد جدیدی را ملاقات کرده‌ام و چیزهای زیادی از آنها آموخته‌ام.»

2. قانون ترکیب

موفقیت حاصل ترکیب عناصر تجربه، پول و کسب‌وکار است. وقتی کسب‌وکار را از سنین پایین شروع کنید، این عناصر را در کنار همدیگر خواهید داشت. این ترکیب ارزشمند را هر صاحب کسب‌وکاری نیاز دارد. هر چه زودتر کسب‌وکار خود را شروع کنید، بر میزان این متغیرها افزوده خواهد شد.

3. تجربه عملی

تجربه عملی از یادگیری مبتنی بر تئوری ارزشمندتر است. اشلی می‌گوید: «شما از ایجاد و انجام یک کسب‌وکار بیش از خواندن درباره آن کسب‌و‌کار در کتاب‌ها می‌آموزید.»

4. استقلال

شروع و ایجاد کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا شما کنترل آینده خود را به‌دست بگیرید. شما می‌توانید زمان خود را برای شروع یک کسب‌وکار تنظیم کنید و شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنید تا موفقیت و خواسته‌های خود در زندگی را به‌دست بیاورد یا اینکه می‌توانید ساعت ۷:۰۰ صبح بیدار شوید و زمانتان را صرف شرکت در کلاس فیزیک کنید و بقیه عمر خود را در زمینه‌ای دیگر وبرای شخص دیگری کار کنید!

5. اخذ مدرک تحصیلی زمان ندارد

این کارآفرینان موفق می‌گویند «کالج می‌تواند صبر کند، اما یک بازار خوب فقط در مواقع خاصی وجود دارد.» من درست به همین دلیل از دانشکده بیرون آمدم. فرصتی برای من ایجاد شده بود که نمی‌توانست صبر کند، پس تصمیم گرفتم که با تمامی توان به دنبال آن بروم.

6. ریسک کمتر

هر دو خواهر و برادر هم عقیده‌اند که «احتمال ریسک و خطر در شروع یک کسب‌و‌کار در دوران جوانی کمتر است و این یک تمایز کلیدی است.» کسب‌وکار را زمانی شروع کنید که جوان و مجرد هستید و در خانه پدری خود زندگی می‌کنید بدون اینکه استرسی برای پرداخت صورت حساب‌ها داشته باشید، حتی مسوولیتی هم به گردن شما نیست. این زمان ایده‌آل‌ترین زمان برای شروع و راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. کارآفرینان زیادی در این جهان وجود دارند، شما هم این کار را انجام دهید. هیچ‌کس نمی‌تواند شما را از انجام آن محروم کند. اگر شما یک کارآفرین هستید، ارزش این مقاله را درک می‌کنید و اگر یک کارآفرین نیستید، به عقب برگردید و نگاه دوباره‌ای به این مقاله بیندازید و در مورد ایجاد یک کسب‌وکار بیندیشید.

منبع: Entrepreneur