تا آخرین روزهای سال 2014 میلادی اکثر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی آخرین محصولات دیجیتالی خود را روانه بازار کردند. اما برخی از آنها عرضه پرچمدارانشان را به سال 2015 موکول کردند. حالا و با گذشت 22 روز از سال جدید میلادی خبرهای مختلفی در خصوص جدیدترین دستگاه‌های دیجیتالی که قرار است در این سال وارد بازار شود منتشر می‌شود. براساس همین خبرها می‌توان پیش‌بینی کرد که تبلت‌ها یا گوشی‌های همراه هوشمندی که قرار است در سال 2015 وارد بازار شوند به مراتب ظاهر جذاب‌تری دارند و در کنار این طراحی ویژه‌خود سریع‌تر کار می‌کنند، عکس‌های باکیفیت‌تری ثبت می‌کنند و همچنین مشکل خالی شدن شارژ باتری‌شان هم تا حدودی برطرف شده است. اگر دوست دارید بدانید که در سال جدید میلادی چه گوشی هوشمند یا تبلتی روانه بازار می‌شود با ما همراه باشید.


۱- OnePlus Two
pic1
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه آوریل ۲۰۱۵ است. نسخه اول این گوشی با نام وان پلاس وان در اوایل سال ۲۰۱۴ معرفی شد، این تلفن هوشمند فروشش را از کمپین‌های تبلیغاتی و البته با سیستم دعوتنامه‌ای عجیب شروع کرد. گفته می‌شود این شرکت از اشتباهات گذشته خود تجربه خوبی کسب کرده است به‌طوری که نمایشگر این مدل جدید حدود ۲/۵ اینچ خواهد بود که در نهایت می‌تواند باز هم یک دستگاه با مشخصات سخت‌افزاری سطح بالا ولی با قیمتی مناسب برای علاقه‌مندان به این برند باشد.




2- Apple Watch
pic۲
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه در بهار5102است. در سال4102 تولید این ساعت به طور رسمی از طرف اپل تایید شد. اما ویژگی‌های این دستگاه برخلاف انتظارات بسیاری از گیک‌های دنیای تکنولوژی بود. با توجه به قیمت Apple Watch، این محصول بیشتر یک گجت پوشیدنی لوکس شناخته می‌شود. شایعاتی که در مورد قیمت این محصول منتشر شده خبر از گران بودنش می‌دهند و قیمت این ساعت هوشمند حدود 053 دلار اعلام شده است.



3-Microsoft Lumia 2010 PureView
pic۳
(جانشین لومیا 1020)تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه بهار سال 5102 است. همه ما منتظر جانشین تلفن هوشمند نوکیا لومیا 0201 هستیم که یک سال و نیم پیش معرفی شد. این مدل به عنوان پرچمدار 3102نوکیا شناخته می‌شد و کارآیی فوق‌العاده‌ای در بخش دوربین از خود نشان داد. مایکروسافت تمرکز خود را بر ارائه یک به روزرسانی بزرگ برای ویندوزفون 1/8گذاشته و می‌خواهد از آن به‌عنوان سیستم عامل پیش‌فرض PureView 2020 Lumia استفاده کند.


۴- Amazon Kindle Fire (نسخه ۲۰۱۵) تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اواخر سپتامبر ۲۰۱۵ است. آمازون روی تبلت Kindle Fire خود به نحوی کار کرده تا بتواند با محبوب‌ترین سازنده تبلت‌های اندرویدی یعنی سامسونگ وارد رقابت شود. بر اساس شایعاتی که تاکنون درباره این محصول منتشر شده باید منتظر دستگاهی با صفحه نمایش بزرگتر باشیم که کارآیی آن به لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر شده است. اگر اندازه صفحه نمایش تبلت جدید Kindle Fire حدود ۱۲ اینچ یا حتی بیشتر از این باشد، نباید چندان تعجب کرد. همچون گذشته باید منتظر محصولی باشیم که قیمتی عالی و سخت‌افزاری درجه یک دارد. احتمال می‌رود این شرکت از اندروید ۵ آبنبات چوبی سفارشی شده توسط آمازون در محصول یاد شده بهره ببرد.



۵- Microsoft Surface Pro ۴
pic4
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه مه ۵۱۰۲ است. پس از عرضه موفق اولین نسل تبتل سرفس شرکت مایکروسافت و استقبال خوب مشتریان و به دنبال آن پس از عرضه آخرین نسخه این تبلت یعنی
Surface Pro 3 در سال گذشته میلادی، ‌حالا انتظار کشیدن برای نسخه جدید در سال 5102 منطقی به نظر می‌رسد.انتظار می‌رود این شرکت در نسخه 5102تبلت سرفس خود از چیپ‌های 02 نانومتری Broadwell شرکت اینتل استفاده کند که کارایی بیشتری دارند و در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل می‌کنند.


۶- Moto X
(نسخه 2015)تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه سپتامبر 5102است. نسخه اول این تلفن هوشمند در سال 3102توسط شرکت موتورولا و در زیر سایه گوگل وارد بازار شد. این گوشی از نظر فنی چندان قابلیتی نداشت اما به خاطر ویژگی‌های سفارشی‌سازی مانند تغییر رنگ تمام قسمت‌ها و حتی جنس بدنه در هنگام سفارش مطابق میل کاربران توانست نظر کاربرانی را به سمت خود جذب کند. در سال 4102 نیز نسخه دوم این گوشی Moto X 2014 با حل برخی مشکلات وارد بازار شد. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم در نسخه سال 5102تلفن هوشمند Moto X چه تغییراتی رخ خواهد داد.



7- Sony Xperia Z4
pic۵
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اواخر فوریه 5102 است. شایعه شده که سونی قصد دارد اندازه صفحه نمایش این گوشی جدید از خانواده Z را بزرگتر طراحی کند و محصول جدید را به صفحه نمایشی 5/5 اینچی و با کیفیت QHD روانه بازار کند. انتظار می‌رود رابط کاربری دوربین هم که در حال حاضر بسیار شلوغ و پیچیده است، به روز شده و بهبود یابد.
همچنین به احتمال زیاد مانند آنچه در مورد سایر تلفن‌های هوشمند پرچمدار ۵۱۰۲ اعلام شده، از پردازنده اسنپدراگون ۰۱۸ در Xperia Z۴ استفاده می‌شود.



۸- LG G۴تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه مه ‌۲۰۱۵ است. تلفن هوشمند LG G۴ ممکن است اولین دستگاهی باشد که در ۲۰۱۵ و در مراسمی داخلی در شرکت ال‌جی رونمایی می‌شود. این محصول راه LG G۳ را ادامه می‌دهد که صفحه نمایش ۵/۵ اینچی با کیفیت QHD یکی از این موارد است و البته نسبت به G۳ ارتقا قابل توجهی خواهد یافت.


9- Motorola Moto G
pic۶
(نسخه 2015)‌تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه نیز بهار سال 5102اعلام شده است. موتورولا با تلفن هوشمند Moto G که در اواخر سال 3102معرفی شد، انقلاب کوچکی در بخش دستگاه‌های ارزان‌قیمت به راه انداخت. در سال4102 نیز نسخه جدید این دستگاه عرضه شد که همانند نسل اولیه خود امکاناتی بسیار عالی را با قیمتی واقعا مناسب ارائه می‌داد.در هر صورت زمان در حال گذر است و پردازنده اسنپدراگون 004که در تلفن‌های هوشمند Moto G سال 3102 و 4102 به کار رفته اکنون کمی قدیمی به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که انتظار می‌رود شرکت‌هایی نظیر موتورولا و لنوو، دستگاه‌هایی ارزان قیمت را با پردازنده اسنپدراگون 014 که 46بیتی است با صفحه نمایشی با کیفیت و دوربینی مناسب و نیز عمر باتری خوب عرضه کنند.



10- HTC One (M)9تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اوایل مارس ۲۰۱۵ است. شرکت اچ‌تی‌سی با تلفن هوشمند HTC One M8 سبک جدیدی از طراحی با کیفیت را برای دستگاه اندرویدی خود معرفی کرد. پیش‌بینی می‌شود دستگاه جدید این شرکت کیفیت دوربین را هم مانند کیفیت ساخت بالا ببرد. در صورتی که این مورد در تلفن هوشمند M9 انجام شود و نیز با وجود رابط کاربری نرم و سریع Sense که خیلی از دستگاه‌های اندرویدی از آن بی‌بهره‌اند به انتخابی مناسب برای بسیاری از افراد تبدیل خواهد شد. این احتمال وجود دارد که این مدل با نام Hima عرضه شود.

11-Apple iPhone 6s/iPhone 6s Plus
pic۷
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه در اواسط سپتامبر 5102است. شرکت اپل با تولید دو تلفن هوشمند آی‌فون ۶ و آی‌فون ۶ پلاس، رکورد جدیدی در سال 4102 برای خود ثبت کرد. با وجود طراحی مناسب، کیفیت ساخت بالا و سیستم عامل بسیار روان و کاربردی iOS باعث شد که فروش این محصول همانند مدل‌های گذشته بسیار چشمگیر باشد. اما iPhone6s و iPhone 6s plus با چه مشخصاتی ما را شگفت زده خواهند کرد؟ در حالی که انتظار تغییر چندانی در طراحی و اندازه این مدل‌های جدید نداریم، اما مطمئنا کارآیی و سرعت آنها افزایش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود سنسور دوربین قوی‌تر شده و با به کار بردن مگاپیکسل‌های بیشتر بتوان تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت کرد و مانند همیشه می‌توانیم از شرکت اپل انتظار استفاده از امکانات جذاب و انقلابی در محصولات جدیدش را داشت.


۱۲- ژیائومی Mi۵
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه جولای ۲۰۱۵ است. ژیائومی شرکتی است که توانست با مدیریت خود به مقام اول پرفروشترین سازنده تلفن هوشمند در چین مبدل شود. مانند قبل این محصول علاوه بر اینکه دستگاهی در حد پرچمداران سایر شرکت‌ها خواهد بود با این حال با قیمتی به مراتب پایین‌تر روانه بازار می‌شود سری تلفن‌های هوشمند Mi همیشه با سخت‌افزاری سطح بالا همراه بوده‌اند.


۱۳- Samsung Galaxy Note ۵
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اوایل سپتامبر 5102 است. در حالی که زمان زیادی از معرفی گلکسی نوت ۴ نگذشته، اما از هم‌اکنون شایعاتی در مورد نسل بعدی این فبلت یعنی گلکسی نوت ۵ به گوش می‌رسد. گفته شده مدل جدید این دستگاه مجهز به صفحه نمایشی 9/5 اینچی با کیفیت Ultra HD باشد، ولی با توجه به اینکه این دستگاه هنوز به مرحله تولید اولیه هم نرسیده این شایعات چندان معتبر نیستند.علاوه بر به‌روزرسانی و ارتقا در مشخصات گلکسی نوت ۴، انتظار می‌رود در گلکسی نوت ۵ از پردازنده جدیدی با معماری 46 بیتی استفاده شود. در دستگاه جدید مورد بحث شاهد افزایش کارآیی قلم کاربردی S-Pen خواهیم بود و تمرکز بیشتری روی قابلیت‌های چند وظیفگی آن خواهد شد.


۱۴-Apple iPad Pro
pic8
(نسخه ۱۲اینچی) تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه بهار سال ۵۱۰۲است. براساس پیش‌بینی‌ها تبلت جدید جایگزینی برای آی‌پد مینی ۹/۷ اینچی است. این دستگاه جدید با تمرکز روی کارآیی بیشتر پا به میدان خواهد گذاشت. برای مثال ممکن است اپل امکان استفاده از ویژگی‌های چند پنجره‌ای را در این محصول فراهم سازد.



۱۵- Samsung Galaxy S۶
تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اوایل مارس5102است. انتظار می‌رود که در گلکسی S6، شاهد یک تحول عظیم در خط تولید پرچمدار شرکت سامسونگ باشیم. پیش‌بینی می‌شود که گلکسی اس ۶ از فریمی فلزی بهره ببرد، که در تلفن‌های هوشمند چون گلکسی A7 و گلکسی نوت ۴ پیش از این دیده شده بود. همچنین گفته شده این دستگاه مجهز به پردازنده‌ای 46 بیتی خواهد بود که به احتمال زیاد اسنپدراگون 018است. دوربین محصول مورد بحث سنسوری 61تا 12 مگاپیکسل خواهد داشت. تغییر دیگری که در مورد گلکسی اس ۶ انتظار می‌رود این است که مدل 61 گیگابایتی آن ساخته نخواهد شد.