همراه اول در کنار ارائه خدمات اینترنت نسل‌های 3 و 4 به مشترکانش در تلکام امسال از راهکار B2B‌ خود برای سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری رونمایی می‌کند. واحد «همراه اول کسب‌ و کار» با ماموریت «توانمندسازی سازمان‌ها از طریق مشاوره و ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی روزآمد» ایجاد شده است و ارائه راهکارهای گوناگون ارتباطات سیار برای سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله دولت، وزارتخانه‌ها، شرکت‌های بزرگ، کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط، دفاتر کوچک و خانگی از جمله اهداف آن به شمار می‌رود.
سیم‌کارت سازمانی، بسته‌های سازمانی، بسته‌های سازمانی تخفیفی، بسته‌های سازمانی حجمی، بسته‌های دیتای سازمانی از جمله محصولات و خدمات سازمانی همراه اول کسب‌وکار است که در نمایشگاه تلکام به سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری معرفی می‌شود.

راهکارهای ماشین به ماشین (M۲M)
خدمات M2M قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه میان هزاران دستگاه را در شبکه موبایل به‌صورت بی‌سیم فراهم می‌آورد. در این خدمت دستگاه‌های گوناگون با کاربری‌های مختلف، پیامک، دیتا یا صوت را از طریق شبکه موبایل ارسال می‌کنند تا اطلاعات از طریق برنامه کاربردی مورد نظر، قابلیت تحلیل، ذخیره‌سازی و پیگیری داشته ‌باشد. در واقع خدمات M2M به سازمان‌ها اجازه می‌دهد از آخرین فناوری موبایل و شبکه برای دریافت و ارسال دستورات عملیاتی نیازمند تجهیزات و نیز گزارش‌گیری از وضعیت دارایی‌های سازمانی خود استفاده کنند.
این خدمت با ایجاد یک کانال اختصاصی، امکان دسترسی امن به شبکه داخلی و منابع اطلاعاتی شرکت‌ها را از طریق شبکه جی‌پی‌آر‌اس همراه اول فراهم می‌کند. با استفاده از این خدمت، دسترسی کارکنان به برنامه‌های کاربردی و سرورهای سازمان و همچنین برقراری ارتباط میان برنامه‌های کاربردی، سرورها و تجهیزات سازمانی با یکدیگر میسر می‌شود.

دیگر خدمات همراه اول کسب و کار
از دیگر خدمات «همراه اول کسب و کار» می‌توان از خدمات مدیریت ناوگان حمل ‌و ‌نقل، خدمات ارزش‌ افزوده سازمانی، صندوق پیامک سازمانی ، خدمات میزبانی سایت‌های سازمانی (Enterprise Web-hosting)، خدمات سرور اختصاصی مجازی ابری (Cloud VPS)، خدمات سرور اختصاصی سازمانی، ابر همراه، آشنایی با دیتاسنتر همراه اول، خدمات پست الکترونیکی سازمانی، آوای انتظار سازمانی، پخش سلولی (Cell Broadcast)، خدمات اطلاع‌رسانی، سیستم مسیردهی هوشمند (IRS)، همراه اول سلامت (شامل پایش پیشگیری، پایش دیابت و پایش فشار خون) و صندوق پیام صوتی را نام برد.