دنیای اقتصاد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از آمادگی کامل قطارشهری این کلانشهر برای مسافرگیری در مرحله اول خط یک از ایستگاه پاسداران واقع در شهرک قدس تا میدان شهدا خبر داد. مرحله اول خط یک قطارشهری اصفهان بطول 10 کیلومتر از ایستگاه پاسداران ( شهرک قدس ) شروع و تا میدان شهدا ادامه می یابد.

علیرضا صلواتی گفت: دو هفته پیش، پنجمین رام (هر رام شامل پنج واگن است) قطارشهری اصفهان بصورت آزمایشی در مسیر یاد شده بر روی ریل قرار گرفت و آزمایشات مربوطه را با موفقیت پشت سرگذاشت. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت بوژن چین سازنده واگن های قطارشهری اصفهان پس از انجام آزمایشات مربوطه موافقت خود را برای مسافرگیری در این مسیر اعلام کرده است، افزود: مسافرگیری قطارشهری اصفهان در این مسیر قرار است در مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه کشور و استان در روزهای آینده برگزار شود. وی اظهارکرد: قطار شهری اصفهان طی دو ماه آینده قرار است از ساعت 9صبح به مدت سه ساعت اقدام به مسافرگیری و جابه جایی مسافران در مسیر یاد شده کند.

به گفته وی، جا به جایی مسافران در مرحله اول خط یک قطارشهری اصفهان توسط پنج رام واگن و هر نیم ساعت یکبار انجام خواهد شد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهارکرد: پس از دوماه ، مدت ساعات کار قطارشهری اصفهان در این مسیر به مرور افزایش و از ساعت 6 صبح تا هفت بعداز ظهر استمرار می یابد. وی اضافه کرد: قرار است تا اوایل سال آینده، حرکت واگن ها در مسیر خط یک قطارشهری اصفهان تا چهار راه تختی استمرار یابد. صلواتی ادامه داد: پس از آن باید منتظر تکمیل ایستگاههای میدان امام حسین (ع) و انقلاب بمانیم که در صورت تکمیل این ایستگاهها، خط یک قطارشهری اصفهان از شهرک کوثر تا پایانه مسافربری صفه واقع در حنوب شهر بطور کامل راه اندازی خواهد شد. وی زمان پیش بینی شده برای تکمیل و راه اندازی خط یک قطار شهری اصفهان را دو سال آینده اعلام کرد. عملیات احداث خط یک قطارشهری اصفهان اواسط سال 80 به طول 20.2 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز شد.