در دنیای ماشین‌ها، سوپر اسپرت‌های مطرح در رقابت تنگاتنگی برای رسیدن به حداکثر سرعت و قدرت قرار دارند. دسته بندی خودروها بر اساس بیشترین نیروی تولیدی توسط موتور کار چندان راحتی نخواهد بود چرا که بسیاری از خودرو‌ها برای قدرت تولیدی توسط موتور محدودیت‌هایی در نظر می‌گیرند و به‌صورت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری قدرت خروجی از موتور را کنترل می‌کنند. معمولا قدرت موتورها بر اساس اسب بخار و به‌صورت خالص اعلام می‌شود که در این حالت خروجی موتور بدون در نظر گرفتن اثر اصطکاک چرخ‌ها به‌صورت bhp اعلام می‌شود. در خودروهای چهار چرخ متحرک معمولا قدرت خودرو 25 درصد کمتر از مقدار خالص آن اعلام می‌شود که با حروف hp خواهد بود. سوپر اسپرت‌ها با توجه به طراحی سیستم جعبه دنده و موتوری که دارند می‌توانند به بیشترین شتاب یا به حداکثر سرعت خود برسند. قدرت بالای موتور صرفا به منزله شتاب بالا یا سرعت بالای خودرو نیست و عوامل مهم دیگری در این موضوع نقش دارند که عبارتند از: سیستم تزریق سوخت، آیرودینامیک بودن و میزان چسبندگی به زمین و... در نتیجه نهایی موثر هستند. در مسابقاتی مانند درگ، در خودروهای تولیدی دستکاری و تغییراتی در سیستم موتور صورت می‌گیرد. در ادامه با 10 خودرو قدرتمند تاریخ خودرو‌سازی آشنا خواهیم شد که بدون دستکاری سیستم موتور و بر اساس قدرت موتور اعلام شده توسط خودرو ساز در لیست رده بندی شده‌اند.


کوئنیگزگ رگرا

در میان خودروهای تولیدی و سوپر‌اسپرت رگرا ۲۰۱۶ با قدرت فوق‌العاده‌اش در صدر قرار دارد. این خودروی ۸/ ۱ میلیون دلاری محصول شرکت کوئنیگزگ است که در سال ۱۹۹۴ توسط کریستین کوئنیگزگ ۲۲ ساله با هدف تولید و ساخت خودرو‌های فوق العاده تاسیس شد. رگرا محصول سال ۲۰۱۶ با قدرت ۱۷۹۰ اسب بخار و سرعت ۴۱۰ کیلومتر در ساعت به‌عنوان قوی‌ترین خودرو سوپر اسپرت تولیدی دنیا شناخته می‌شود. این خودرو می‌تواند ظرف مدت ۷/ ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. رگرا با کمک گرفتن از موتور بزرگش با حجم ۵ لیتر و داشتن ۸ سیلندر می‌تواند به این قدرت فوق‌العاده دست پیدا کند. در لحظات رانندگی نرمال با این خودرو همه چیز در آرامش مطلق است و موتور با نرمی کار می‌کند و هر زمان که بخواهید می‌توانید این اژدهای خفته را با لمس پدال گاز بیدار کنید و به اوج هیجان و قدرت برسانید. هماهنگی فوق‌العاده بین موتور و جعبه دنده در این خودرو شتاب فوق‌العاده‌ای را برایش به ارمغان آورده است.


مرسدس بنز SLR مک لارن برابوس

این محصول مشترک مرسدس بنز و مک لارن را می‌توان نتیجه همکاری دو خودرو‌ساز مطرح در نظر گرفت که سال‌ها تجربه خود را در یک جا به اشتراک گذاشته‌اند و محصولی فوق العاده را معرفی کرده‌اند. این خودرو با داشتن موتور عظیم الجثه‌ای با حجم ۴/ ۸ لیتر که به چهار توربو شارژر مجهز است و با در اختیار داشتن ۱۰ سیلندر توانی برابر با ۱۶۰۰ اسب بخار به‌صورت خالص تولید می‌کند و بالاتر از مدل‌های دیگر مرسدس بنز SLR مک لارن قرار می‌گیرد و می‌تواند ظرف مدت دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. شتاب این خودرو به حدی است که نمونه آن را می‌توان در خودروهای فرمول یک پیدا کرد. شرکت بنز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ خودروسازان دنیا با معرفی این خودرو در سال‌های گذشته توانسته است برند خود را در میان قدرتمند‌ترین خودروهای دنیا قرار دهد.


لامبورگینی اونتادور کاربونادو

خودروهای لامبورگینی به قدرت و سرعت بالا شهرت دارند و در میان مدل‌های مختلف لامبورگینی که ساخته شده است اونتادور ۱۶۰۰ در لیست قدرتمندترین خودروهای سوپر اسپرت قرار دارد. این خودرو با موتور ۵/ ۶ لیتری که دارد می‌تواند ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت خالص را تولید کند. نکته قابل توجه در رابطه با توان این خودرو شتاب فوق‌العاده‌اش است که می‌تواند در ظرف ۱/ ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۷۰ کیلومتر در ساعت است. این خودروی ۲ میلیون دلاری علاوه بر ایستادن در جایگاه دوم در میان خودروهای قدرتمند دنیا به‌عنوان بهترین لامبورگینی ساخته شده نیز شناخته می‌شود که نماد شتاب و قدرت است.



لامبورگینی اونتادور منصوری کامپتیشن

همانند مدل اونتادور ۱۶۰۰ این مدل لامبورگینی هم با قدرت موتور ۱۶۰۰ اسب بخار به‌صورت خالص در میان لیست قدرتمندترین‌ها قرار گرفته است. وزن این خودرو نسبت به مدل قبلی ۶۵ کیلو بیشتر است و با وجود شباهت‌هایی که دارند به‌عنوان دو خودروی مجزا به‌فروش‌ رسیده‌اند. تغییراتی که این سوپر خودرو داشته است بیشتر در رابطه با بخش‌های آیرودینامیک خودرو بوده است و برای خودروهایی با این توان و سرعت، مقاومت در برابر هوا تنها عامل مهارکننده است که می‌تواند در رقابت با سایر خودروهای هم‌کلاس سرنوشت ساز عمل کند. در برخی خودروها تنها با تغییر سپر جلو باعث افزایش فشار رو به پایین و عملکرد بهتر خودرو می‌شود.



بوگاتی شیرون

شیرون یکی از خودروهای خبر‌سازی است که شرکت بوگاتی چندی پیش از آن رونمایی کرد. در باشگاه قدرتمندان دنیای ماشین، خودروهای زیادی وجود ندارند که مانند موشکی زمینی عمل کنند، اما بین همین خودروهای محدود رقابت بالایی در شتاب و سرعت بین خودرو سازها وجود دارد. شیرون با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت در لیست قدرتمندان قرار گرفته است اما ویژگی‌های منحصربه‌فردش باعث شده است به‌رغم قرار گرفتن در رده پنجم بهترین خروجی را در قالب حداکثر سرعت به نمایش بگذارد. این خودروی ۱۶ سیلندر برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد و شرکت بوگاتی به‌عنوان زیر‌مجموعه فولکس واگن تنها می‌تواند ۷۰ دستگاه از این خودرو را در طول یک سال تولید کند.


نیسان GT-R آلفا 12

نیسان جی تی آر آلفا ۱۲ در مقایسه با هم‌رده‌های خود با قیمت ۲۶۰ هزار دلار قیمت بسیار پایینی دارد، اما تکنولوژی استفاده شده در این خودرو باعث شده است با موتور ۴ لیتری اش توانی در حد موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی تولید کند. این خودروی ژاپنی با داشتن حداکثر سرعت ۳۸۱ کیلومتر در ساعت می‌تواند در مدت زمان ۴/ ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. قدرت خالص این خودرو همانند بوگاتی شیرون ۱۵۰۰ اسب بخار است اما عملکرد متفاوتی در رسیدن به حداکثر سرعت دارند با این تفاوت که ۶ سال به دنیای ماشین‌ها معرفی شده است و با وجود ظاهر عضلانی که دارد نسبت به سوپر اسپرت‌های رقیب ابعاد کوچکتری دارد.



9FF GT9 Vmax

محصولات کمتر شناخته شده ۹FF رکورد‌دار سرعت و قدرت هستند. این خودروساز آلمانی در مدل GT۹ Vmax از موتوری با حجم ۲/ ۴ لیتری استفاده می‌کند که قدرت خالص آن ۱۴۰۰ اسب بخار است و باعث می‌شود بتواند به حداکثر سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت برسد و توانسته است در زمان خود رکورد سرعت را بشکند. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۱/ ۳ ثانیه زمان نیاز دارد و با وزنی معادل ۱۳۴۰ کیلوگرم سوپر اسپرتی سبک به حساب می‌آید. نکته قابل توجه در رابطه با این خودرو رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است که به کمتر از ۱۳ ثانیه زمان برای رسیدن به آن نیاز دارد.


کوئنیگزگ وان

کوئنیگزگ وان یکی از محصولات قدرتمند شرکت سوئدی کوئنیگزگ است که با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای ماشین‌های سوپر اسپرت شده است. این خودرو همانند سایر محصولات این خودرو ساز از قدرت و سرعت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌تواند با موتور ۵ لیتری‌اش حداکثر به سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت برسد و از نظر ظاهر هم به خودروهای مسابقه‌ای و فرمول یک شباهت زیاد‌تری دارد. وان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۵/ ۲ ثانیه زمان نیاز دارد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ کیلو وزنی که دارد می‌تواند ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خالص را تولید کند و در اختیار جعبه دنده اش قرار دهد تا علاوه بر بودن در میان پر قدرت‌های دنیا در میان سریع‌ترین‌ها نیز قرار بگیرد.



اس اس سی تواتارا

این خودروی یک میلیون دلاری در سال ۲۰۱۱ تولید شده است و قدرت آن ۱۳۵۰ اسب بخار تخمین زده می‌شود که با کمک موتور بزرگ هشت سیلندر و ۷ لیتری اش می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. ظاهرا فوق اسپرت این خودرو با عظمت قدرت آن همخوانی دارد. قدرت فوق‌العاده این خودرو از طریق جعبه دنده ۷ سرعته به چرخ‌هایش منتقل می‌شود و این سوپر اسپرت رویایی همچنان در خط تولید کارخانه آمریکایی اش در حال تولید شدن است. با توجه به قدرت و ابعاد این خودرو، وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم کاملا مناسب به نظر می‌رسد و می‌تواند ظرف تنها ۵/ ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.



اچ‌اچ‌تی لوکاس پلتور

اچ‌اچ‌تی پلتور اولین سوپر خودرو ساز کانادایی است که با ارائه خودروی لوکاس با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار در میان ۱۰ خودروی قدرتمند دنیا قرار گرفته است. این خودرو در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است که با حجم موتوری برابر با ۲/ ۸ لیتر نیروی عظیمی را برای انتقال به چرخ‌ها تولید می‌کند. این خودرو در میان خودروهای پرشتاب هم جایگاه خوبی دارد به‌طوری‌که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۸/ ۲ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا حداکثر ۳۸۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. قیمت این خودرو ۶۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود. این خودرو با ۱۲۵۰ کیلو وزن به ازای هر تن ۱۰۴۰ اسب بخار قدرت خالص تولید می‌کند.