لزوم بازشناسی نقش راهنمایان در صنعت گردشگری
دنیای اقتصاد-مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد طی سخنانی در اولین گردهمایی تخصصی راهنمایان گردشگری مسافران عرب زبان بر لزوم بازشناسی نقش راهنمایان تور در صنعت گردشگری کشور تاکید کرد. سیدمهدی درهمی با تاکید بر شناخت جایگاه راهنمایان تور در گردشگری کشور، افزود: راهنمای تور باید نقش خود را به عنوان یک سفیر فرهنگی خوب بشناسد و به وظایف خود عمل کند تا بتواند تجربه خوبی را برای گردشگران به وجود آورد. به گزارش روابط عمومی سپاد، درهمی با تاکید بر اهمیت جایگاه راهنمایان تور در رونق گردشگری کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و مسائل حوزه راهنمایان گردشگری باید مورد بررسی و تحقیق قرارگرفته و ابعاد شغلی آن برای مسئولان و فعالان این حوزه بازشناسانده شود.
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد با برشمردن برخی از مشکلات این حرفه، تشریح کرد: عدم‌سیاست‌گذاری منسجم و هدفمند در حوزه راهنمایان گردشگری مشکلات زیادی را به وجود آورده که در این خصوص می‌توان به تعامل نامناسب راهنمایان با گردشگران، عدم‌انتقال صحیح ارزش‌های فرهنگی منطقه و کشور، ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه و ‌سازماندهی نا مناسب آن‌ها اشاره کرد. وی تصریح کرد: در بستری که سیاست‌گذاری صحیح و مشخصی در آن صورت نگرفته باشد، هر فعالیتی می‌تواند به صنعت گردشگری استان و کشور آسیب وارد کند.

گلایه از کمبود دانش بعضی راهنمایان
این مدرس دانشگاه با ابراز نگرانی از افرادی که بدون دانش و تجربه کافی در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: به صرف تسلط بر یک زبان خاص نمی‌توان مسئولیت این حرفه را برعهده گرفت و باید دوره‌های منظمی را زیر نظر اساتید گردشگری و کارشناسان روابط عمومی برای راهنمایان تور تدارک دید. وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های گردشگری و عمرانی منطقه تجاری گردشگری سپاد پرداخت و گفت: مرتفع‌ترین سازه بتنی شرق کشور با عنوان «پروژه برج بازار» در کنار ده‌ها پروژه دیگر منطقه تجاری گردشگری سپاد در حال احداث است.
درهمی از برج بازار به عنوان پروژه شاخص در منطقه تجاری گردشگری سپاد یاد کرد و افزود: نقش‌آفرینی برج بازار با توجه به کاربری‌ها و ویژگی‌های شاخص آن در رونق منطقه تجاری گردشگری سپاد بر کسی پوشیده نیست و افتتاح آن افتخاری دیگر در کارنامه مهندسان و متخصصان داخلی کشور است. وی تصریح کرد: این پروژه با ۱۱۵ متر ارتفاع و زیربنای حدود ۱۶۳ هزار مترمربع در حاشیه بلوار بهارستان با کاربری‌هایی نظیر واحدهای مسکونی ویژه با امکانات خاص، واحدهای مدرن اداری و بازار بزرگ سنتی قرار دارد.