ایسنا- مدیرکل مخابرات خراسان رضوی از پوشش صددرصدی 3G تا آخر تیرماه برای اپراتور همراه اول در مشهد خبر داد. علی ملک‌جعفریان در خصوص مشکلات اینترنت همراه اپراتور همراه اول، عنوان کرد: مشکلات موجود به دلیل اجرای طرح 3G است، تا آخر تیرماه تمام 1370 نقطه مشهد به اینترنت پرسرعت 3G مجهز می‌شوند و پس از آن مشکل قطعی و کندی اینترنت همراه «همراه اول» حل خواهد شد.
مدیرکل مخابرات خراسان رضوی با بیان اینکه تا کنون ۱۷۰ نقطه مشهد به اینترنت پرسرعت ۳G همراه اول مجهز شده‌اند، بیان کرد: علاوه بر مشهد تا انتهای تیر ماه ۵۲ نقطه دیگر استان نیز از این شبکه هوشمند بهره‌مند خواهند شد.
ملک جعفریان همچنین درباره افزایش تعرفه تلفن‌های ثابت، گفت: من از این موضوع از طریق روزنامه‌ها مطلع شدم، ظاهرا کمیسیون تنظیم مقررات طرحی را بررسی کردند که طی آن تعرفه تلفن ثابت از دقیقه‌ای 30 ریال به 70 ریال و تعرفه تلفن بین استانی از 330 ریال به 400 ریال افزایش یابد، البته تا تصویب و اجرای این طرح زمان زیادی باقی‌مانده است.

کلاهبردار لیزینگی در مشهد دستگیر شد
ایرنا - رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از کلاهبرداری دو میلیارد ریالی به بهانه واگذاری خودروهای لیزینگی در شهر مشهد خبر داد.
سرهنگ حسین بیدمشکی گزارش داد: در این پرونده فردی با دایر کردن نمایشگاه و معرفی خود به عنوان نمایشگاه یک شرکت خصوصی خودرو، به بهانه فروش اقساطی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد. وی افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از بررسی اظهارات مال‌باختگان، فرد کلاهبردار را شناسایی و در اقدامی ضربتی وی را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: متهم تاکنون به ۱۱ فقره کلاهبرداری در زمینه واگذاری خودروی لیزینگ به مبلغ دو میلیارد ریال اعتراف کرده است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد:
مجوزهای ساخت‌ و ساز در ارتفاعات مشهد
ابطال می‌شود
تسنیم- نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: همه مجوزها و پروانه‌های ساخت‌ و ساز در ارتفاعات مشهد مقدس ابطال می‌شود.
محمد کمال سرویها در نشست خبری خود افزود: شهرداری قدرت مالی لازم را برای خرید املاک ساخته‌شده در ارتفاعات شهر ندارد. وی تصریح کرد: همه مجوزها و پروانه‌های صادر شده برای ساخت و ساز در ارتفاعات شهر مشهد باطل می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید براینکه برای برخورد با موضوع زمین‌خواری در شهر مشهد وجود یک عزم ملی و همت عالی الزامی است، افزود: در راستای برخورد با زمین‌خواری‌ها و تصرفات ارتفاعات شهرها شاهد ورود قدرتمند مجلس شورای اسلامی به این موضوع بودیم.

فاز دوم بلوار نماز در مشهد افتتاح شد
مهر- فاز دوم بلوار نماز به طول هفت کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد به بهره‌برداری رسید.
بلوار نماز به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری از پارک خورشید شروع و پس از تقاطع با بلوارهای هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی و بلوار شهید کاوه به بزرگراه شهید کلانتری متصل می‌شود که با بهره‌برداری از فازهای اول و سوم آن در سال‌های گذشته، فاز دوم این پروژه هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.
پروژه احداث بلوار نماز با هدف کاهش بار ترافیکی در محورهای موازی از جمله بلوار فکوری و بلوار پیروزی و زیباسازی شهری و نیز افزایش ایمنی تردد در سه فاز وارد مرحله اجرا شده است.
این پروژه با طول هفت کیلومتر که سه کیلومتر از آن در فاز دو به انجام رسیده است؛ با ۶۰ متر عرض دارای دو باند سواره‌رو به عرض ۱۳ متر است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛
لزوم تقویت تعامل اتاق بازرگانی خراسان رضوی
و سغد تاجیکستان
فارس- استاندار خراسان رضوی بر تقویت تعامل اتاق بازرگانی این استان و سغد تاجیکستان تاکید کرد.
علیرضا رشیدیان در دیدار با تجار و بازرگانان تاجیکستان با بیان اینکه این سفر با هدف توسعه مناسبات بین دو کشور صورت گرفته؛ بر لزوم تقویت تعامل اتاق بازرگانی خراسان رضوی و سغد تاجیکستان تاکید کرد. وی تبادل هیات‌های تجاری، برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها در دو کشور و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرفین را از جمله راهکارهای توسعه مناسبات دانست.
رشیدیان گفت: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزء استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است. وی ادامه داد: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و ۴۶ ماده معدنی دیگر، فعالیت شش واحد فولادی و ۳۳ واحد در دست اقدام، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود.استاندار خراسان رضوی قرار گرفتن استان در کریدورهای بین‌المللی را از دیگر مزایای استان بر شمرد و بر استفاده از آن برای ارتقای سطح روابط تاکید کرد.
رشیدیان تسهیل در تردد و روند سرمایه‌گذاری بین دو کشور را ضروری دانست و از آمادگی استان برای جذب سرمایه‌گذاران تاجیکی خبر داد.