سال سختی  پیش رو است
سعید فائقی معاون پیشین سازمان تربیت بدنی گرچه مذاکرات 1+5 در سال 94 به نتیجه می‌رسد، اما اثرات مثبت آن در سال 95 به منصه ظهور خواهد رسید. کاهش قیمت نفت و ناکافی بودن تحقق درآمدهای بودجه سال 94، ورزش را به لحاظ مالی دچار تنگنا خواهد کرد. در سال 94 فدراسیون‌ها نیاز دارند تدارکات پر ثمر داشته باشند تا بتوانند سهمیه المپیک برزیل را کسب کنند. از سوی دیگر به دلیل در پیش بودن انتخابات مجلس در سال 94 نمایندگان محترم بر نظارت خود خواهند افزود.
همچنین به دلیل عدم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال احتمال می‌رود سازمان خصوصی‌سازی و دولت این دو باشگاه را یا به موسسات عمومی غیردولتی یا به شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و یا بانک‌ها واگذار کنند.
در سال 94 با توجه به آماده شدن منشور ورزش پاک، وزارت ورزش اهتمام جدی در خصوص اجرایی شدن راهبردهای ورزش پاک به عمل خواهد آورد.
از این گذشته، با توجه به نزدیک شدن انتخابات فدراسیون فوتبال در سال ۹۴ ضمن اینکه اختلافات وزارت و فدراسیون فوتبال تشدید خواهد شد جو فوتبال هم به تاسی از این امر ملتهب خواهد بود. فدراسیون‌های مدال‌آور المپیک همچون کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو تلاش مضاعفی از خود نشان خواهند داد.
کشتی فرنگی با توجه به تغییرات به وجود آمده در نحوه امتیازدهی و داوری برای اخذ سهمیه و حفظ مقام المپیک لندن تحت فشار خواهد بود.
روی هم رفته سال ۹۴ در ورزش سال بسیار سختی است. دولت گذشته استثنائا در ورزش رکوردهای جالبی به دست آورد که کسب مقام چهارم آسیا، کسب چهار مدال طلای المپیک، صعود مستقیم فوتبال به جام جهانی و توفیقات والیبال از آن دسته است.
سال 94 سال تدارکات دولت تدبیر و امید در ورزش است.