صنایع دستی می تواند اشتغال مفید ، پایدار و سازنده ایجاد کند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از مجموعه خدماتی و گردشگری سپاد خراسان با اشاره برنامه ریزی ها برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در این مجموعه گردشگری گفت : صنایع دستی می تواند اشتغال مفید ، پایدار و سازنده ای ایجاد کند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی،مسعود سلطانی فر در ادامه با اشاره به مجموعه خدماتی گردشگری سپاد، از این مجموعه به عنوان یکی از مجموعه های موفق در حوزه گردشگری نام برد و افزود: یکی از سیاست هایی که دربخش صنایع دستی دنبال می کنیم حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی است، چرا که در این حوزه حدود ۲ میلیون نفر اشتغال دارند .
وی با بیان اینکه ۳۵۰ رشته صنایع دستی در کشور فعال است، ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات حوزه صنایع دستی این است که افراد شاغل در این حوزه بیشتر ازاقشار ضعیف جامعه هستند در عین حالی که این افراد جزء برجسته ترین هنرمندان به حساب می آیند و توانسته اند آثار کم نظیر و بی نظیری در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی خلق کنند .
سازمان میراث فرهنگی
در نوروز امسال تعطیلی ندارد
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر خدمت رسانی همه جانبه به گردشگران داخلی و خارجی گفت : سازمان میراث فرهنگی در نوروز ۱۳۹۳ تعطیلات ندارد و همه باید به فکر ارائه خدمات به گردشگران باشند .
مسعود سلطانی فر با اعلام این خبر در نشست مدیران کل استان ها که در مشهد برگزار شد افزود: در واقع تعطیلات سازمان میراث فرهنگی از ۱۶ فروردین آغاز می شود و این سازمان در طول تعطیلات نوروز موظف به ارائه خدمات کامل به گردشگران و مسافران است .
وی با بیان اینکه شخصا در تعطیلات نوروز به چند استان سفر خواهم کرد، یادآور شد : در سفر به استان های مختلف روند ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی را از نزدیک بررسی خواهم کرد .
معاون رییس جمهور در ادامه صحبت های خود با اشاره به سال های پرتلاطم سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: باید ذهنیت مردم و مسئولان را نسبت به میراث فرهنگی تغییر داد و با تغییر مدل مدیریتی بتوانیم به ارائه خدمات مطلوب به مردم و حفاظت و حراست از میراث فرهنگی بپردازیم .
سلطانی فر در ادامه به موضوع توسعه
زیرساخت های گردشگری در استان های مختلف اشاره کرد و یادآور شد : خوشبختانه در مشهد در خصوص وجود زیرساختهای گردشگری مانند هتل کمبودی احساس نمی شود ولی در برخی از استان های دیگر حتی در استان هایی مانند اصفهان و فارس با کمبود هتل مواجه هستیم .
وی ادامه داد : یک هزار و ۱۶۸ منطقه نمونه گردشگری در کشور مصوب شده که متاسفانه بخش عمده ای از این تعهدات انجام نشده و بخش زیادی از این مناطق ایجاد نشده اند .
معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید روز گذشته خود از مجموعه فرهنگی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی یادآور شد: یکی از مشکلات موجود در این خصوص عدم وجود یک پورتال و سایت اینترنتی برای معرفی شخصیت بزرگ فردوسی حکیم بودکه به همین منظور پورتال پژوهشی ، فرهنگی و اطلاع رسانی این شاعر بزرگ ثبت شده و به زودی
راه اندازی خواهد شد .