تجلیل رییس سازمان ملی استاندارد ایران از کسب رتبه اول پژوهشگاه استاندارد
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل، شهریور ماه در مراسمی از پژوهشگران پژوهشگاه استاندارد تجلیل شد. نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم کسب رتبه اول در میان موسسات و پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی را با توجه به جوان بودن این پژوهشگاه قابل تقدیر دانست و یادآور شد، پژوهشگاه به عنوان یکی از ستون‌ها و پایگاه‌های سازمان باید به هم افزایی در همه سطوح سازمان کمک کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه پژوهشگاه باید به تحقیق و پژوهش ژرفانگر و پهنانگر برای دستیابی به اقدامات علمی در سازمان توجه کند، تاکید کرد : پژوهشگاه استاندارد می‌تواند به درخواست‌های دیگر سازمان‌ها و پژوهشگاه‌ها برای همفکری متقابل پاسخ مثبت بدهد.
در این مراسم، رحمت ستوده، رییس پژوهشگاه استاندارد، با اشاره به ارزیابی انجام شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص عملکرد موسسات پژوهشی کشور، گفت : پژوهشگاه استاندارد در ارزیابی اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رتبه اول در بین 29 موسسه و پژوهشگاه وابسته به دستگاه‌های اجرایی شده است.
در پایان این مراسم، دکتر محمدعلی اخوان، مشاور رییس سازمان ملی استاندارد ایران نیز با اشاره به موفقیت پژوهشگاه استانداردو طرح این پرسش که آیا راهی که سازمان ملی استاندارد ایران طی این سالها پشت سرگذاشته درست بوده است ؟ پیشنهاد کرد: تحقیقی در مورد فعالیت‌های انجام شده در سازمان ملی استاندارد صورت گیرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون سازمان ملی استاندارد ایران، مسئول اجرای تمام فعالیت‌های استاندارد سازی است افزود : لازم است تحقیقی تطبیقی را به انجام برسانیم تا بدانیم که آیا تدوین، نظارت و پیگیری استاندارد در کشورهای دیگر هم بر عهده سازمان‌های استاندارد است؟ یا نظارت بر استاندارد بر عهده دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر است؟
در این مراسم لوح تقدیر رییس سازمان ملی استاندارد ایران به رییس پژوهشگاه اهدا شد و از پژوهشگران برتر پژوهشگاه استاندارد با اهدای لوح تقدیر شد.