دبیر دومین همایش راه کارهای کسب و کار موفق در حوزه پوشاک در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار به تشریح اهداف و چرایی برگزاری آن پرداخت و گفت:
اولین همایش سال گذشته با هدف ارتباط مستقیم با مشتریان و همگرایی بیشتر جهت بهبود ارتقاء کیفیت کسب و کار در زمینه پوشاک برگزار شد. علی رزاقی بهار در ادامه با اشاره به فعالیت های متنوع و گسترده پخش رزاقی در حوزه پوشاک افزود: ما به دنبال این هستیم تا تجربیات و نیازهای خودمان را در اختیار هم قرار دهیم و به همین منظور این سلسله همایش ها طراحی شده است. در همین راستا و در آستانه دومین همایش، مشتریان ویژه و فعالان پوشاک را شناسایی و تلاش کردیم با ارائه مشاوره های رایگان بازاریابی به افراد علاقمند و فعال حوزه پوشاک از طریق سایت شرکت و طراحی فروشگاه های پوشاک مشتریان، ارتباط مستمری را شکل دهیم.
بزرگترین شرکت پخش پوشاک
در شرق کشور هستیم
رزاقی بهار تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته اکنون در جایگاهی قرار داریم که مدعی هستیم بزرگترین شرکت پخش پوشاک در شرق کشور هستیم و به طیف وسیعی از مشتریان ارائه خدمات می کنیم. وی ادامه داد:هدف ما تنها ارائه کالا به مشتری نیست بلکه تداوم ارتباط و پیشرفت در کنار هم به عنوان یک خانواده سر لوحه اهداف ما قرار دارد. وی با اشاره به شعار ثروتمندی و موفقیت در این همایش گفت: من و همه خانواده بزرگ پخش رزاقی معتقدیم که همه اعضا این خانواده اقتصادی قادر به تاسیس فروشگاه های زنجیره ای متعدد در سراسر کشور و ثروتمند شدن هستند.
حماسه اقتصادی و بازنگری در ساختارهای مدیریت کشور
مهندس عبدالکریم جوادی عضوشورای اسلامی شهر مشهد که دیگر سخنران این همایش بود ضمن تجلیل از اقدام پخش پوشاک رزاقی، برگزاری این همایش ها را در جهت هم افزایی بیشتر جوانان و فعالان کسب و کار بسیار موثر دانست. وی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ۲۴ خرداد و روی کار آمدن رئیس دولت منتخب مردم و تشکیل پارلمان شهری خاطر نشان کرد: در تحقق حماسه اقتصادی جا دارد به ساختارها و نوع مدیریت کشور و شهر خودمان توجه کنیم، هر ساختار مدیریتی نیاز به دانش و تجربه افراد متخصصی دارد که جایگاه و توانمندی علمی و تجربی شان شناخته شده باشد.وی افزود: امروز در کشورگرفتار برخی ساختارهای اشتباه هستیم و پس از گذشت ۳۴ سال از انقلاب و جنگ وقت آن رسیده است که ساختارهای کشور را به درستی در جای خود تعریف کنیم.
بازار های هدف کشورهای همجوار مزیت نسبی خراسان رضوی
رییس کمیسیون مشارکت های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد در خصوص مزیت های نسبی استان خراسان رضوی و مشهد اظهار داشت: ما در مشهد و خراسان رضوی یک بازار هدف نهفته بسیار خوب و بکر داریم که به آن توجه جدی نشده است و آن بازار کشورهای هم جوار استان و بطور خاص بازار کشور افغانستان است که می تواند جولانگاه محصولات استان ما باشد. جوادی ادامه داد:طی مطالعاتی که چند سال پیش در خصوص بازار افغانستان داشتم متوجه شدم تقریبا ۹۰ درصد این بازار در اختیار استان ما بوده است ولی این درصد چشمگیر به تدریج کاهش یافته است.وی افزود: پس از ۲ سال در بازدید از افغانستان با اشباع محصولات کشورهای دیگر از جمله ترکیه در بازار این کشور مواجه شدم و ماجرا را از کنسول افغانستان جویا شدم که وی کیفیت پائین محصولات ایرانی را علت گرایش افغانی ها به سمت محصولات کشورهای دیگر دانست. جوادی افزود: ببینید اگر مشتری مداری ما به این نحو باشد نمی توانیم به بازار هدف کشورهای همسایه دست پیدا کنیم.
عضو شورای شهر مشهد خطاب به حاضران گفت: عزیزان و دوستانی که در بازار کسب و کار هستید، ما باید محصولات خودمان را در کنار اشباع بازار داخلی در قفسه فروشگاه های کشورهای همسایه عرضه کنیم و بنابراین ما از دوستان به خصوص پخش پوشاک رزاقی که کارهای خوبی انجام دادند و ساختارهای خوبی را ایجاد کردند می خواهیم ظرفیت ها و کیفیت خدمات خود را روز به روز ارتقاء و همین مسیر را ادامه دهند. سرپرست موسسه مالی و اعتباری عسکریه در شرق کشور در پایان گفت: مدیران امروز و فردای کشور باید از بین جوانان مستعد و توانمند انتخاب شوند تا راه اصلاح ساختارها به نحو احسن انجام شود و به ایده های جوان ها توجه کنیم و معتقدم امروزه جوان های ما دارای بهترین ایده ها هستند اما متاسفانه از آنها استفاده نمی شود.
فروش در بستر بازاریابی اجتماعی
در ادامه و در بخش علمی همایش، دکتر جعفریانی استاد دانشگاه بجنورد و مدرس بازاریابی سخنان خود را در موضوع فروش در بستر بازاریابی اجتماعی مطرح کرد. وی با نقل داستانی تاریخی از استقبال کفش های فرنگی در دربار فتحعلی شاه قاجار به دوره های مختلف بازاریابی و فنون قدیم و جدید این حوزه اشاره کرد و گفت: در دوره فروش، عرضه فراتر از تقاضا است و رقابت در بازار حکم فرماست و تکنیک های تهاجمی بازار مانند کاهش قیمت کالا، تنوع و زیبایی در بسته بندی کالا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.وی ادامه داد: مهم ترین موضوع در مکاتب فلسفی مدیریتی، بازاریابی اجتماعی و سبز است و در این رویکرد لزوماً فروش و سود بیشتر هدف شرکت نیست بلکه توجه و احترام به علائق مشتری و رسالت حفظ محیط زیست که در جهان معاصر اهمیت فراوانی دارد از نقاط محوری بازاریابی و فروش نوین به شمار می رود. جعفریانی افزود:امروزه در بازاریابی، فروشنده خودش را جای مشتری می گذارد تا انتخاب بهتری رخ دهد و بر خلاف گذشته مشتری باید ۷۰ درصد حرف بزند و فروشنده ۳۰ درصد تا نیازهای مشتری معلوم شود.pic۱
یاسر آسمان مدرس بازاریابی و مشاور فروش پخش رزاقی در ادامه و در بخش دوم همایش به ارائه پرسش ها و مثال هایی خلاقانه در قالب نمودار و شاخص پرداخت تا با پاسخ های حاضرین برخی پیش فرض های نادرست الگوی مصرف مشتریان را به چالش بکشد. به گفته وی این پیش فرض های مصرفیِ رایج می تواند رهیافتی برای فروشندگان جهت رسیدن به فروشی بهتر باشد.
در حاشیه:
-رضا حیدری دبیر اجرایی مجامع امور صنفی استان خراسان از میهمانان این مراسم بود.
-خیریه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس در حاشیه این مراسم به معرفی فعالیت های انسان دوستانه خود و جذب حمایت های بانیان خیر پرداخت.
-در پایان مراسم از ربع قرن تلاش و خدمت صادقانه حاج حسین رزاقی بهار،بنیانگذار پخش پوشاک رزاقی تقدیر و تشکر شد.