24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

مترجم: امیررضا فخاریان

مصرف اشتراکی نه تنها در حال تغییر روش مدیریت کارهایمان است، بلکه در حال تغییر روش سفر کردنمان هم هست. مسافران هوشمندتر می‌دانند که بهترین راه این است که تله‌های توریستی را رها کنند و سراغ جاهایی بروند که بومیان می‌روند؛ چرا که امکان داد و ستد اقتصادی بین مردم واقعی در آن جاها وجود دارد. پس بهترین راه همین است که مثل یک بومی سفر و پولتان را ذخیره کنید. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر هستید، این ۲۴ برنامه کمک می‌کند ارتباطات شخصی‌ای که برای ساختن یک سفر فراموش نشدنی و مملو از تجربیات درست و حسابی است، به‌دست آورید.

اقامتگاه‌‌های شبکه‌ای

اولین مرحله، انتخاب مقصد سفر است و مرحله دوم، انتخاب محل اقامت. پلت‌فرم‌های شبکه‌ای یا P۲P، مثل مواردی که در ادامه خواهد آمد، به شما کمک می‌کنند به یک شبکه جهانی از اتاق‌های در دسترس و کوچک و خانه‌های مخصوص تعطیلات وارد شوید. پس می‌توانید هتل‌ها را در نظر نگیرید و در یک محله واقعی زندگی کنید؛ حتی اگر شده به‌صورت موقتی!

1. Airbnb

این برنامه از آپارتمان‌های بزرگ تا اتاق‌های کوچک و خانه‌های درختی و قایق‌ها را به شما معرفی می‌کند و اجازه می‌دهد در جاهای خاص در ۱۹۲ کشور اقامت کنید. بیشتر وقت‌ها قیمت این مکان‌ها از قیمت هتل‌ها به مقدار قابل توجهی کمتر است. از طریق قابلیت‌های داخلی این برنامه می‌توانید نظرات میزبانان را بخوانید و قبل از رزرو کردن بررسی کنید که با آنها مشترکاتی دارید یا نه.

2. Couchsurfing

این برنامه هم مثل برنامه قبلی است ولی با این تفاوت که هیچ تغییر پولی اتفاق نمی‌افتد و شما همواره با یک میزبان روبه‌رو خواهید بود. این برنامه امکان یادگیری یک فرهنگ جدید و تمرین یک زبان جدید را برای شما فراهم و کمک می‌کند خیلی زودتر با محیط محلی اطراف سازگار شوید. حتی Couchsurfing برنامه‌های مختلف و منظمی را در سطح شهرها برگزار می‌کند و همین به شما این فرصت را می‌دهد که کارهای جدیدی انجام دهید یا با افراد جدید آشنا شوید.

3. Tripping

این برنامه با سایت‌های میزبانی چون HomeAway و Flipkey همکاری می‌کند و به شما این فرصت را می‌دهد تا به‌راحتی محل‌های میزبانی عالی و خانه‌های اجاره‌ای را با هم مقایسه کنید و آنها را از نظر قیمت، نظرات مردم، موقعیت مکانی و امتیاز بررسی کنید.

4. HomeExchange

با یک گروه پرجمعیت سفر می‌کنید یا به‌دنبال مدت زمان اقامت طولانی‌تری هستید؟ HomeExchange جزو بزرگ‌ترین برنامه‌های تعویض خانه در دنیا است. عضویت در این برنامه به شما اجازه می‌دهد به لیستی که بیش از ۵۰ هزار عضو در ۱۵۰ کشور دارد، دسترسی داشته باشید. ابزار سرچ مخصوص این برنامه این امکان را فراهم می‌کند افرادی که می‌خواهند خانه‌‌هایشان را برای مدتی با هم تعویض کنند، یکدیگر را پیدا کنند. حتی اگر مورد مناسبی هم پیدا نکردند، می‌توانند محل‌های میزبانی خوبی با قیمت‌های کاهش یافته پیدا کنند.

5. Knok

این پلت‌فرم به‌عنوان اولین شبکه سفر خانوادگی شناخته می‌شود و مخصوص خانواده‌هایی است که بچه‌های کوچک دارند. لارا و جوانجو، سازندگان اصلی این پلت‌فرم که صاحب دو فرزند هم هستند، می‌گویند: «عضویت در این سایت این امکان را فراهم می‌کند که به هزاران خانواده با طرز فکر مشابه دسترسی یابید و وقتی در خانه‌های زیبایشان نیستند، آنجا اقامت کنید.» هر خانواده سیستم راهنمای دوستانه-خانوادگی خاص خود را می‌سازد که مخصوص منطقه است و به این ترتیب، مکان‌هایی که مورد علاقه خودشان است و بچه‌ها دوست دارند را با هم به اشتراک می‌گذارند. مهمانان به‌طور خودکار به پرستاران بچه قابل اعتماد منطقه متصل می‌شوند تا اگر بزرگسالان خواستند زمانی را برای خودشان خوش بگذرانند، مشکلی ایجاد نشود. Knok بیش از هزار مقصد دارد اما تمرکز این پلت‌فرم بیشتر روی ایالات متحده و اروپا است.

مورد ویژه: اگر به سئول در کره‌جنوبی سفر می‌کنید و به‌دنبال تجربه‌های خاص فرهنگی می‌گردید، حتما به سایت Kozaza.com سر بزنید. این سایت برای به اشتراک گذاشتن خانه‌های سنتی کره‌جنوبی طراحی شده و در حال حاضر بیش از هزار مورد از این خانه‌ها را در لیست خود دارد.

تورها و تجربیات شبکه‌ای

حالا که مقصد و محل اقامت را انتخاب کرده‌اید، وقت آن است کارهایی که بعد از رسیدن به مقصد می‌خواهید انجام دهید را بررسی کنید. این پلت‌فرم‌هایی که در ادامه می‌خوانید، به شما کمک می‌کنند در صف‌های طولانی مملو از توریست گیر نکنید و منطقه را از نقطه نظر یک بومی ببینید.

6. SideTour

این پلت‌فرم و جامعه‌اش مملو از میزبانان مشتاق است. همه‌شان تایید شده‌اند که هر تجربه‌ای که برای شما در نظر می‌گیرند امن و به یاد ماندنی باشد. جست و جو در این پلت‌فرم برای پیدا کردن فرصت‌های خوبی که در مقصد برای شما وجود دارد، فعالیت‌های گلچین‌شده (از یک شام خاص تا یک گشت و گذار مرموز) را در اختیارتان قرار می‌دهد. همه این برنامه‌ها توسط افراد بومی میزبانی می‌شود که بسیار هیجان‌زده و مشتاقند که شهرشان را نشان شما بدهند. این فرصت‌ها و برنامه‌ها برای افراد و شکل‌های مختلف وجود دارند؛ مثلا افراد تنها، گروه‌های کوچک و بزرگ و مرخصی‌های شرکتی. SideTour در حال حاضر در نیویورک فعالیت می‌کند اما برنامه آنها فعال کردن این پلت‌فرم در شهرهای سراسر دنیا است.

7. Vayable

با این پلت‌فرم می‌توانید یک راهنمای داخلی بخرید یا فقط یک برنامه را رزرو کنید. این پلت‌فرم همچنین این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی یک برنامه تجربی خاص را که یک فرد بومی پیشنهاد می‌دهد پیدا و رزرو کنید. فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در صدها شهر جهان فعال هستند؛ سفرهای فوق‌العاده‌ای مثل East London Street Food Tour یا Bioluminescent Kayaking Adventure.

Vayable در سانفرانسیسکو ساخته شده است و در بیشتر شهرهای ایالات متحده آمریکا و اروپا فعال است.

8. Viator

این پلت‌فرم خوش ساخت که شامل Viator Tours و Activities App هم می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد تا منبع‌های گلچین مملو از مسافر دنیا را بشناسید و انتخاب مقصد و فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید را خیلی ساده می‌کند. همچنین به واسطه این برنامه، به مجری‌های محلی فعالیت‌های خاص دسترسی پیدا می‌کنید که تمامشان از قبل توسط Viator بررسی شده‌اند. می‌توانید نظرات و عکس‌های هرکدام را قبل از انتخاب ببینید و با اطمینان به این موضوع که این پلت‌فرم تمام روزهای هفته و تمام ساعت‌های روز آماده پشتیبانی از شما است سفر کنید. این امکانات در تعداد زیادی کشور در سرتاسر جهان فعال و قابل استفاده است.

9. Outpost Travel

اگر به دنبال یک ابزار همه کاره می‌گردید که با آن بتوانید پیشنهادات اقامتی را با هم مقایسه کنید و تجربیات سفر دیگران را بخوانید، حتما به سراغ Outpost Travel بروید؛ چون تمام این چیزها را پوشش می‌د‌‌هد. می‌توانید مکان‌های اقامت را با هم مقایسه کنید، سیستم حمل و نقل کرایه‌ای (چیزی شبیه به اسنپ) را بررسی کنید و سرویس‌های تور و گردش شبکه‌ای را در اختیار داشته باشید. تمام اینها در یک محیط راحت و ساده! این پلت‌فرم بدون شک سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای سفر کردن مثل یک انسان است.

10. Spotted By Locals

این پلت‌فرم مجموعه‌ای از بلاگ‌ها، موبایل‌ها و پی‌دی‌اف‌هایی است که توسط مردم بومی و ساکن در آن شهر به‌روزرسانی می‌شود. در حال حاضر در ۳۹ شهر اروپایی و ۹ شهر از شمال آمریکا فعال است و مردم ساکن در شهر و علاقه‌مند به شهری که درونش زندگی می‌کنند، نوشته‌هایی را ارسال می‌کنند و بعد از تایید شدن توسط باقی اعضا، روی سایت قرار می‌گیرد. آنها به زبان محلی صحبت می‌کنند و فقط درباره جاهای مورد علاقه‌شان می‌نویسند و همیشه مقاله‌هایشان را به‌روز نگه می‌دارند. به همین دلیل انگار یک سفر به اندازه تمام عمر در اختیارتان است. مورد ویژه: اگر به اسپانیا سفر می‌کنید، حتما سایت Trip۴Real.com را چک کنید؛ یک پلت‌فرم شبکه‌ای گردشگری که در بارسلونا واقع شده است. همچنین اگر به کره‌جنوبی، اندونزی یا فیلیپین سفر می‌کنید خوب است بدانید Letsplayplanet.com یک پلت‌فرم جدید است که کسانی که به دنبال یک تجربه قابل اعتماد هستند را به کسانی که می‌توانند این تجربه را عملی کنند، متصل می‌کند.

سیستم تغذیه شبکه‌ای

یکی از بهترین تجربیات سفر، امتحان کردن غذاهای جدید است. با توجه به اینکه اقتصاد مشارکتی شیوه اقامت‌ها و فعالیت‌ها را تغییر داده، سیستم شبکه‌ای تغذیه راه ما را به سمت دوستی‌های جدید باز می‌کند؛ هربار، یک غذا!

11. EatWith

غذا خوردن در رستوران کاری است که هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد. اما EatWith یک جامعه جهانی است که دعوتتان می‌کند در خانه‌های افراد محلی که غذا را دوست دارند، غذا بخورید. می‌توانید با میزبانان فوق‌العاده ارتباط برقرار کنید و داستان‌ها و تجربیات فراموش نشدنی‌تان را به اشتراک بگذارید و از غذاهای محلی خوشمزه لذت ببرید. این پلت‌فرم در بیش از ۲۰ کشور از جمله کشورهای شمال آمریکا، جنوب آمریکا، استرالیا، اروپا، آسیا و خاور میانه فعال و قابل استفاده است.

12. Feasty

نوآ کارِش، توریست جهانی که از رستوران‌های فاقد شخصیت و نامناسب خسته شده بود، با استفاده از Feasty گزینه اجتماعی غذاخوری را دوباره معرفی کرد؛ غذای خانگی. با استفاده از پلت‌فرم می‌توانید غذای خانگی آماده و پخته شده در خانه آشپز را پیدا کنید. این پلت‌فرم بیشتر در سان فرانسیسکو، واشنگتن و نیویورک فعال است.

13. Colunching

نیاز به ارتباط رودررو چیزی است که اولین بار برای ساختن این پلت‌فرم الهام‌بخش بود. این برنامه که لیست‌هایی از سرتاسر جهان را شامل می‌شود، شبیه به یک‌سالن غذاخوری مشترک عمل می‌کند؛ درحالی‌که اطراف میز، افراد تازه وارد ناشناس نشسته‌اند، آن‌هم مثل یک قرار ملاقات دوستانه و غیررسمی. تنها کاری که باید بکنید این است که ثبت نام و غذایتان را انتخاب کنید. بعد صبر کنید و ببینید که این غذا و دوستانتان، شما را به کجا خواهند برد. این پلت‌فرم در ۱۹ کشور شامل چین، هند، امارات و استرالیا فعال است.

14. Cookening

این پلت‌فرم برای میزبانانی است که علاقه دارند مسافران را سرگرم کنند. میزبان آشپزی می‌کند و با غذایش از گروه کوچکی از افراد در مکانی که دارد پذیرایی می‌کند. حال این مکان می‌تواند یک خانه خانوادگی باشد، یک آپارتمان پاریسی باشد، یک کلبه ساحلی باشد یا یک کارگاه هنری. اگر به‌دنبال یک تجربه قابل اعتماد می‌گردید، حتما از این پلت‌فرم راضی خواهید بود. این برنامه در ایالات‌متحده آمریکا و چندین کشور اروپایی فعال است. مورد ویژه: اگر به تعطیلات نرفته‌اید اما هنوز می‌خواهید یک ماجراجویی پختنی و مربوط به غذا را تجربه کنید، به سایت ShareYourMeal.net سر بزنید. این سایت توسط ماریکه هارت و جان تیج باکر در هلند ساخته شده و این امکان را فراهم می‌کند که غذایی که می‌پزید را با مردمی که در همسایگی‌تان قرار دارند به اشتراک بگذارید. فرق هم نمی‌کند که نان و پنیر درست کرده‌اید یا یک غذای خیلی لوکس! این پلت‌فرم در هر صورت غذایتان را با همسایه‌ها و اطرافیان به اشتراک می‌گذارد. هروقت احساس کردید حوصله غذا پختن ندارید، می‌توانید چک کنید و ببینید که همسایه‌ها و اطرافیانتان چه غذایی پخته‌اند. این کار از هدر رفتن غذا جلوگیری و به شما کمک می‌کند با افراد جدیدی ملاقات داشته باشید. این پلت‌فرم فعلا در ایالات‌متحده و ۱۲ کشور اروپایی فعال است.

حمل‌ونقل اشتراکی

اهمیتی ندارد که اقامت اشتراکی شما چقدر خوب باشد! مطمئنا زمانی که در یک جا گیر کنید و نتوانید حرکت کنید، همه چیز بد می‌شود. این پلت‌فرم‌هایی که در ادامه می‌آید، به شما کمک می‌کند به‌راحتی جابه‌جا شوید و اطراف را ببینید.

15. BlaBlaCar

BlaBlaCar یک جامعه و بازار مورد اعتماد است که رانندگان اروپایی را به مسافرانی که می‌خواهند جابه‌جا شوند (عموما بین دو شهر اروپایی) متصل می‌کند. این پلت‌فرم با یک میلیون استفاده‌کننده‌ای که دارد خیلی بیشتر از یک برنامه‌ حمل‌ونقل است. این سرویس کاملا امن و بیمه شده است و با پروفایل رانندگان که دارای سطح و امتیاز رانندگی است، این نوع سرویس‌ها را برای اروپاییان، خیلی اجتماعی‌تر، به‌‌صرفه‌تر و کارآمدتر می‌کند.

16. Carpooling

این سایت جابه‌جایی را برای همه راحت، امن و در دسترس کرده است. در چند ثانیه، راننده می‌تواند صندلی خالی ماشینش را پیشنهاد دهد و مسافر می‌تواند آن را برای مقصدش رزرو کند. مردم می‌توانند پروفایل راننده‌ها را چک و انتخاب کنند که می‌خواهند با چه کسی همراه شوند، چقدر فضا و راحتی نیاز دارند، کجا می‌خواهند راننده را ببینند و چقدر می‌خواهند پرداخت کنند. در حال حاضر این سایت در ۴۰ کشور که بیشترشان اروپایی هستند، فعال است؛ ولی برنامه‌هایی برای ساخت یک ورژن آمریکایی هم وجود دارد.

17. Uber

این برنامه شما را به یک گروه ماشین‌های حرفه‌ای (مثل لیموزین‌ها و تاکسی‌های لوکس مستقل) متصل می‌کند که می‌توانند شما را در سریع‌ترین حالت ممکن از یک منطقه شلوغ و پرجمعیت به مقصد برسانند. اما اگر می‌خواهید برای یک سرویس ارزان‌تر ثبت‌نام کنید، می‌توانید از UberX Service استفاده کنید و یک ماشین و راننده محلی کرایه کنید. این پلت‌فرم در حال حاضر در ۳۳ کشور و صدها شهر فعالیت می‌کند.

18. Lyft

ماشین‌های این سرویس را می‌توان از لوگوی سبیل صورتی رنگی که روی هرکدامشان قرار گرفته است، شناخت. Lyft به افراد محلی تأیید شده اجازه می‌دهد راننده شخصی شما شوند. این سرویس خیلی شبیه به Uber است با این تفاوت که راننده شما یک راننده حرفه‌ای نیست، بلکه یک شخص معمولی است. Lyft هم مثل سرویس قبلی بیشتر برای مناطق شلوغ و پرجمعیت استفاده می‌شود و آن را بیشتر به‌خاطر شخصیت بامزه و خندان و شاد راننده‌هایش می‌شناسند. این سرویس فقط در ایالات‌متحده فعال است.

19. Spinlister

ترجیح می‌دهید اطراف مقصد سفر خود را با یک دوچرخه گشت و گذار کنید یا با یک اسنوبرد؟ Spinlister به شما کمک می‌کند برای پیدا کردن دوچرخه، اسکی و یا اسنوبرد جست‌وجو کنید و آن را از فرد محلی‌ای که آماده است رزرو و اجاره کنید. این برنامه در سراسر جهان فعال است اما بیشتر لیست‌های آن برای ایالات‌متحده است. اگر لیستی برای شهری که در آن حضور دارید پیدا نمی‌کنید، به سایت BikeShare.com که پر‌از لیست‌های دوچرخه‌های اشتراکی از سراسر جهان است، سر بزنید.

20. FlightCar

این برنامه، ماشین‌هایی را که صاحبانشان با هواپیما سفر رفته‌اند و ماشین را در پارکینگ فرودگاه پارک کرده‌اند، اجاره می‌دهد. هر ماشین تا مبلغ ۱میلیون دلار بیمه و اطلاعات هرکسی که ماشین را اجاره می‌کند، کاملا ثبت می‌شود. اعضا، پارکینگ رایگان و یک‌بار کارواش رایگان دریافت می‌کنند و اگر ماشینشان اجاره شود، پول دریافت می‌کنند. اعضای ثابت‌‌شده اگر بخواهند ماشین اجاره کنند، کمترین مقدار اجازه برای آنان در نظر گرفته می‌شود؛ به همراه بیمه رایگان، لوازم جانبی رایگان و هیچگونه مالیاتی.

کار کردن و یادگیری

شاید شما هم درگیر یک کار فشرده و لحظه‌ای باشید و در حالی که سرتان گرم سفر است، با ندیدن یک ایمیل، یک موقعیت کاری را از دست بدهید. اگر اینطور است و نمی‌خواهید فرصت‌ها را ببازید، ابزارهایی که در ادامه می‌آید به شما کمک خواهد کرد.

21. Meet2Talk

اگر می‌خواهید چیزی بیشتر از یک‌سری عکس از سفر با خودتان برگردانید، بهتر است روی آگاهی و دانشتان کار کنید. این پلت‌فرم به شما کمک می‌کند افرادی که مایل به تعویض زبان هستند را پیدا کنید. به این صورت که بعد از ملاقات، شما زبان فرد مقابل را یاد می‌گیرید و ایشان زبان شما را. بعد از اولین قرار، باقی قرارها را خودتان برنامه‌ریزی می‌کنید. این پلت‌فرم کاملا رایگان است.

22. Cowering Spaces

اگر به‌دنبال یافتن یک میزکار موقت و وای‌فای ثابت و پرسرعت هستید، این پلت‌فرم بیش از ۳۰۰۰ فضای کاری اشتراکی را در سراسر دنیا شامل می‌شود. اگر از قبل عضو فضای همکاری هستید، برنامه ویزای همکاری این کار را برای شما ممکن می‌کند که یک فضای مشارکتی را بدون هزینه دریافت کنید. همچنین می‌توانید ویکی همکاری را بررسی و آدرس فضاهای همکاری را پیدا کنید. همچنین اگر می‌خواهید کارها را از تلفن هوشمند خودتان مدیریت کنید، می‌توانید از نرم‌افزار این پلت‌فرم بهره بگیرید. حتما هم لازم نیست خودتان را به این نوع فضای همکاری محدود کنید. برنامه‌هایی مثل Seats۲Meet، DeskNearMe و Worksnug به شما کمک می‌کند که همه جور فضای کاری را پیدا کنید؛ از کتابخانه گرفته تا کافی‌شاپ.

23. Wifi Sharing

در دنیای متصل به اینترنت امروز، ماجراجویی ممکن است فقط یک کلیک با شما فاصله داشته باشد؛ البته در حالی که با یک وای‌فای خوب پشتیبانی شوید. در حین سفر، پیدا کردن یک وای‌فای که هم قابل اعتماد باشد و هم به صرفه، سخت است. اما مثل همیشه اقتصاد مشارکتی چند جایگزین جالب آماده کرده است. CrwodRoaming تلفن‌های همراه هوشمند را به مودم‌های وای‌فای تبدیل می‌کند تا مسافران با استفاده از شناسه و رمز عبوری که دارند بدون هزینه از اینترنت استفاده کنند. اینترنت وای‌فای Fonera هم تقریبا کار مشابهی را با استفاده از مودم وای‌فای Fonera انجام می‌دهد. اگر در Fonera ثبت‌نام کنید و از آن مودم بخرید، عضویت مادام‌العمر به شما تعلق می‌گیرد و همچنین به شبکه‌ای با بیش از ۱۲ میلیون مودم هاتسپات در اطراف دنیا راه پیدا می‌کنید. اگر سیگنال یکی از اعضا را در اطرافتان پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از شناسه و رمز ورودی که دارید، به اینترنت آن شخص متصل شوید.

24. Google Translate

بیایید منطقی باشیم! یکی از چیزهایی که واقعا به ما کمک می‌کند که مثل یک بومی سفر کنیم این است که به زبان همانجا صحبت کنیم. اینجا جایی‌ است که Google Translate وارد ماجرا می‌شود. این برنامه برای آیفون و اندروید در دسترس است و همچنین می‌توانید از آن روی صفحات وب هم استفاده کنید. با این پلت‌فرم می‌توانید عبارات را با تایپ کردن، نوشتن، حرف زدن و حتی گرفتن عکس و فرستادن تصویر، به زبان محلی ترجمه کنید؛ با بیش از ۸۰ زبانی که در اختیار دارید. حتی می‌توانید به‌صورت آفلاین هم ترجمه کنید؛ بدون نیاز به اینترنت!

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی

24 برنامه برای سفر کردن مثل یک بومی