دنیای اقتصاد- دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه برای مقابله با تحریم‌ها همه مردم و مسئولان وظیفه دارند، گفت: از تمامی مسئولان و فعالان عرصه تولید و صنعت و معدن کشور و آن دسته از افرادی که از استطاعت و بنیه مالی قابل قبولی برخوردارند، خواهشمندم که انصراف خود را از دریافت یارانه‌ها اعلام کنند تا با کمک و همکاری هم، گرد و غبارهای این مرزوبوم از بین برود.

محسن شرکا با اظهار امیدواری از اینکه با این حرکات بتوانیم به سمت روشنایی اقتصادی کشور قدم برداریم تصریح کرد: امیدواریم که با دست در دست یکدیگر گذاشتن اختلافات را ریشه‌کن کنیم تا تعاملات و فصول مشترک تقویت شود.وی افزود: تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب در نامگذاری هر سال، راه و روش را مشخص می‌کنند، ولی متاسفانه جامعه به این نامگذاری‌ها کمتر عمل می‌کنند و به طور قطع اگر به این سخنان عمل کنیم راه رشد و تعالی خود و جامعه را پیدا کرده‌ایم. دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران تصریح کرد: با توجه به اهمیت وجودی الگوی اقتصاد مقاومتی، این الگو و راه و روش را باید به طور جدی در دستورکار قرار دهیم، نه اینکه فقط در چارچوب پلاکاردها، بیلبوردها، همایش‌ها و شعارها به آن عمل کنیم. اگر به این الگو به طور مشخص و جدی عمل شود به طور قطع می‌توان گفت با سربلندی و اقتدار از این پیچ سخت تاریخی بیرون می‌آییم.
شرکا با اشاره به همرنگی و هماهنگی همه برای پیشبرد این هدف و الگو در آینده، بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا به این هدف و الگو نزدیک‌تر شویم. این الگو اعتقاد ما است که هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی به آن عمل می‌کنیم و بند بند آن را در همه ابعاد اقتصادی و نهادهای مختلف جامعه به کار خواهیم برد.
وی با اشاره به اهمیت نیروی کار افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه برای به زانو درآوردن اقتصاد کشور، با عمل به این الگو می‌توانیم نسخه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را در هم بپیچانیم و نیروی کارگر در رشد و توسعه اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی با توجه به چارچوب‌های عنوان شده توسط مقام معظم رهبری، نقش بسیار بااهمیتی را ایفا می‌کند.