کابینـه‌ای  در مترو!
پرستو فخاریان دبیر گروه گردشگری هوا پاک نیست؛ همه این را می‌دانند ولی هنوز خیلی از ما حاضر نیستیم خودروهایمان را در پارکینگ خانه بگذاریم و با اتوبوس، مترو و تاکسی در شهر تردد کنیم. در چنین شرایطی صبح دوشنبه هفته جاری رئیس‌جمهور کشورمان به همراه برخی اعضای کابینه‌اش، برای رسیدن به پاستور از مترو استفاده کرد تا هم پای حرف مردم بنشیند و هم به آنها یادآوری کند که می‌توان برای حفظ محیط زیست و داشتن هوایی پاک، از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی بهره گرفت.
البته نظیر این اقدامات پیش از نیز از برخی دیگر از مسوولان کشوری صورت گرفته بود، اما گویا تنها در حد نمادین باقی می‌‌ماند و در روزهای دیگر این اتفاق فرخنده ادامه پیدا نمی‌کند.
واقعیت آن است که اگر مردم بدانند، مسوولان کشوری و شهری‌شان هر روز مانند آنها با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در شهر تردد می‌کنند، اشتیاق بیشتری به استفاده از این وسایل خواهند داشت.
برای خود مسوولان هم بهتر است؛ اگر آنها هر روز یا دست کم هفته‌ای چند روز از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی بهره بگیرند با مشکلات سیستم حمل‌و‌نقل شهری آشنا می‌شوند و بیشتر درصدد رفع آنها برمی‌آیند.
به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین راهی که به‌عنوان یک شهروند برای بازگرداندن رنگ آبی به آسمان شهرمان داریم، اندکی ازخودگذشتگی است؛ از همین امروز دست‌کم دو سه روز در هفته خودروهای شخصی خود را در پارکینگ بگذاریم و با مترو و اتوبوس به محل کار خود برویم