استقبال از یک اسم؛ علی دایی!

مرد ممنوعیت‌ها، در هفته‌های پایانی لیگ هجدهم به شکلی عجیب از نیمکت سرمربیگری سایپا برکنار شد. از همان زمان شایعات زیادی در مورد ممنوع‌الکاری دایی در فوتبال ایران وجود داشت که البته هرگز به صراحت تایید یا تکذیب نشد. این روند ادامه داشت تا اتفاقات اخیر که منجر به ممنوع‌الخروجی شهریار از ایران شد. این یکی دیگر جای حاشا نداشت. بعد از اتفاقاتی که برای همسر و فرزند دایی رخ داد، حالا گفته می‌شود خود او هم اجازه خروج از کشور را ندارد و به همین دلیل قادر نخواهد بود در مراسم برترین‌های فیفا که روز دوشنبه هشتم اسفند برگزار می‌شود شرکت کند. در چنین شرایطی، دایی روز شنبه در حاشیه یک دیدار خیریه، در حوالی زمین چمن رؤیت شد؛ جایی که همه نگاه‌ها به او دوخته شده بود، یک فعالیت نیکوکارانه به سود هم‌میهنان زلزله‎‌زده در خوی.

روز شنبه در استادیوم غدیر تهران تیم منتخب هنرمندان و تیم فوتبال پیشکسوتان برابر یکدیگر قرار گرفتند تا عواید حاصل از این تقابل صرف کمک به خوی شود. چهره ویژه این بازی علی دایی بود که روی نیمکت یکی از دو تیم نشست. او مورد توجه سایر شرکت‌کنندگان در این مسابقه قرار گرفت و از سوی مردم عادی و حاضران در ورزشگاه هم استقبال باشکوهی از شهریار به عمل آمد. بعد از مسابقه فیلم و تصاویر زیادی از ازدحام هواداران پیرامون دایی منتشر شد؛ آنچه نشان می‌داد این چهره تاریخی فوتبال ایران تا چه اندازه مورد احترام و محبت هواداران است.

موضوع اما زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم درست در همان روز، زمانی که دایی برای اقدامی خیریه در یک زمین فوتبال حاضر شده بود، بخش دیگری از هواداران او در یک سالن کشتی به تشویق شهریار پرداختند. این اتفاق در سالن هفتم تیر تهران و همزمان با برگزاری مسابقه فینال کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان رخ داد و فیلم مربوط به آن بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. تشویق دایی در شرایطی اتفاق افتاد که حتی شایعه حضور او در سالن هم به گوش نمی‌رسید، اما به نظر می‌رسد حضار به صورت کاملا دلی یادی از اسطوره ورزش کشور کردند. به هر تقدیر علی دایی روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد؛ زمانی که شاید برخی نامهربانی‌ها در حق او، باعث افزایش چشمگیر محبوبیتش شده باشد. مقبولیت دایی، راز چندان عجیبی ندارد. کاش خیلی‌ها کمی بیشتر و دقیق‌تر به آن فکر کنند!