روز تعیین سرنوشت فوتبال

 با این حال در درجه اول عمده نگاه‌ها معطوف به انتخاب رئیس‌فدراسیون فوتبال است. به منظور تصاحب این کرسی، چهار نامزد ثبت‌نام کرده و مراحل تکمیل مدارک و تایید صلاحیت را پشت‌سر گذاشته‌اند. این چهار نامزد عبارتند از: علی کریمی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، کیومرث هاشمی و مصطفی آجورلو. مصطفی آجورلو با حسن نصراصفهانی، سعید فتاحی و لیلا محمدیان در انتخابات شرکت خواهند کرد. علی کریمی هم مهدی مهدوی‌کیا، سعید دقیقی و فاطمه علیپور را به‌عنوان نواب رئیس خود پیشنهاد کرده است. همچنین کیومرث هاشمی از علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان و پریا شهریاری به‌عنوان نواب‌رئیس خود نام برده است. با این حال کار در این مورد برای نامزد چهارم یعنی عزیزی‌خادم گره خورده، چراکه او نام حیدر بهاروند و منصور قنبرزاده را به‌عنوان نواب‌رئیس در فرمش گنجانده بود که این دو نفر تایید‌صلاحیت نشدند. در حال‌حاضر تنها شهره موسوی در فهرست عزیزی‌خادم واجد حضور در انتخابات است.

   چه کسانی حق رای دارند؟

سکانداران فدراسیون فوتبال ایران در چهار سال آینده در مجموع با ۸۹ رای انتخاب خواهند شد. فهرست رای‌دهندگان به این شرح است: نمایندگان ۱۶ تیم لیگ برتری فوتبال، نمایندگان هشت باشگاه اول حاضر در لیگ دسته اول فوتبال بزرگسالان آقایان کشور در فصل منتهی به مجمع عمومی، نمایندگان چهار باشگاه اول رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال، نمایندگان سه باشگاه اول لیگ برتر فوتسال، نمایندگان دو باشگاه اول رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال‌ساحلی، نمایندگان دو باشگاه اول رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان، نماینده باشگاه اول رقابت‌های فوتبال ساحلی بانوان، نمایندگان دو باشگاه اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، ۳۲ نفر روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها، چهار رای مربوط به فدراسیون‌های ورزش دانش‌آموزی، دانشگاهی، کارگری و نیروهای مسلح، کاپیتان‌های اصلی کلیه تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، یک‌نفر از داوران خانم و یک نفر از داوران آقا که در فوتبال ایران فعال و در رنکینگ داوران فعال بین‌المللی در بالاترین رتبه هستند و نهایتا یک رای هم نماینده اتحادیه باشگاه‌های فوتبال.

   چالش‌های پیش‌رو

در صورتی‌که انتخابات فدراسیون فوتبال صحیح و سالم و به آرامی پشت‌سر گذاشته شود و نتایج هم مورد پذیرش تمامی نامزدها قرار بگیرد، این مجموعه بعد از ماه‌ها از بلاتکلیفی خارج خواهد شد و تازه نامزد فاتح باید با انبوهی از چالش‌ها مواجه شود. مشکلات مالی وحشتناکی که گریبان فوتبال ایران را گرفته از یک‌سو، بحث تحریم‌ها و دشواری وصول مطالبات ارزی ایران از فیفا از سوی دیگر و از همه فوری‌تر داستان گرفتار‌شدن تیم ملی در تنگنای مسابقات پیش‌مقدماتی جام‌جهانی، قصه هزار و یک‌شب رئیسی را خواهند ساخت که فرصت چندانی برای جشن گرفتن پیروزی‌اش ندارد. به امید آنکه امروز بهترین سرنوشت برای فوتبال ایران رقم بخورد.