جادوگر با «موشک» آمد!

   مهدوی‌کیا، نایب‌رئیس اول کریمی

چنان که گفتیم کاندیداتوری کریمی چندان غیرمنتظره نبود، اما حالا مشخص می‌شود او عزمش را برای در اختیار گرفتن اداره فوتبال ایران جزم کرده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کریمی برای حضور در رقابت، راضی کردن مهدی مهدوی‌کیا به‌منظور تصدی مسند نایب‌رئیس اول فدراسیون بود. در حقیقت کریمی توانسته رضایت همبازی سابق و یکی از خوشنام‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران را برای همکاری با خودش در صورت تصاحب پست ریاست جلب کند. می‌دانیم که مهدوی‌کیا کار بیهوده انجام نمی‌دهد و وسواس بسیار زیاد او باعث شده تا این لحظه حتی از حضور در حوزه مربیگری در فوتبال ایران خودداری کند. به این ترتیب پا پیش گذاشتن مهدوی‌کیا اتفاق بسیار مهمی است. در کابینه معرفی‌شده از سوی جادوگر، سعید دقیقی از فوتبالیست‌های سابق لیگ برتر نایب‌رئیس دوم خواهد بود و فاطمه علیپور نایب‌رئیس سوم است.

   استقبال چشمگیر جامعه فوتبال

نامزدی علی کریمی در انتخابات با استقبال چشمگیر اهالی فوتبال مواجه شده؛ به‌طوری که تا کنون ده‌ها چهره سرشناس این حوزه از کریمی حمایت کرده و انتخاب او را به منزله بازگشت فوتبال به دامان فوتبالی‌ها تعبیر کرده‌اند. به‌عنوان مثال خداداد عزیزی به شدت از کریمی پشتیبانی کرده و گفته برای این فوتبال متاسف خواهد شد، اگر نامزد دیگری رای بیاورد. در کنار اینها سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد هم به نفع علی کریمی از نامزدی در بخش ریاست فدراسیون اعلام کناره‌گیری کرد.

   چه کسانی رای می‌دهند؟

آنچه باعث شد یکی مثل علی کریمی شانس حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را پیدا کند، تغییر اساسنامه فدراسیون به اصرار فیفا بود. به این ترتیب شرط ۱۰۰ بازی ملی معادل شرط ۱۰ سال سابقه مدیریتی قرار گرفت. همین تغییرات، شانس رای آوردن گزینه‌های فوتبالی را هم افزایش داده است. بر این اساس در مجمع فدراسیون فوتبال ۱۶ نماینده از طرف ۱۶ تیم لیگ برتری، کاپیتان‌های تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و تیم ملی بانوان، نمایندگان سه باشگاه اول لیگ برتر فوتسال آقایان در سال منتهی به مجمع، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال ساحلی، دو باشگاه لیگ برتر فوتسال بانوان، باشگاه اول لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان و نیز یک داور مرد و یک داور زن که بالاترین رنکینگ داوری جهان را در ایران در اختیار دارند حق رای خواهند داشت. همه اینها فوتبالی هستند و البته فراموش نکنیم که روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها هم حق رای دارند؛ آنچه شاید به موقعیت مدیران غیرفوتبالی کمک کند.