چهار نامزد نهایی ریاست

 در این میان شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات مربوط به رد صلاحیت نفراتی همچون حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان و منصور قنبرزاده می‌شد. بهاروند همین حالا سرپرست فدراسیون فوتبال است و رد صلاحیت او جالب به‌نظر می‌رسد. شاید وجه مشترک همه نفرات رد شده، حضور آنها در فدراسیون در زمان عقد قرارداد زیانبار با مارک ویلموتس برای هدایت تیم‌ملی بوده باشد. این پرونده سر و صدای بسیار زیادی به پا کرد و حتی کار به ورود نهادهای بیرونی هم کشید. حالا هم حذف مدیران وقت فدراسیون از انتخابات شاید بی‌ارتباط با همین موضوع نبوده باشد. این البته صرفا یک گمانه‌زنی است و طبیعتا کسی حاضر به تایید آن نخواهد شد. کما اینکه دیروز رسانه‌ها به نقل از یک منبع مطلع در فدراسیون اعلام کردند رد صلاحیت‌ها ربطی به داستان مربی بلژیکی ندارد و صرفا براساس مسائل آیین‌نامه‌ای مربوط به انتخابات بوده است.

   سایر حذف‌شدگان

غیر از حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان و منصور قنبرزاده که رد صلاحیت آنها سروصدای زیادی به پا کرد و نامبردگان دنبال اعتراض به این ماجرا هستند، عده دیگری از نامزدها هم از حضور در انتخابات باز ماندند. بیت‌الله رضایی، غلامحسین زمان‌آبادی، توحید سیف برقی، سعید نحوی، علیرضا کهوری، جواد محمدی و فرهاد حمیداوی از جمله داوطلبانی هستند که به علت انصراف یا رد صلاحیت مجوز حضور در انتخابات دهم اسفند را هم به دست نیاورده‌اند.

   کریمی و کیا تایید شدند

با تغییرات وسیع اساسنامه فدراسیون فوتبال که به اصرار و با نظارت مستقیم فیفا اتفاق افتاد، سرانجام بازیکنان بازنشسته و چهره‌های محض فوتبالی هم بخت حضور در انتخابات را پیدا کردند. بر این اساس علی کریمی از فرصت استفاده کرد و اسمش را در بخش ریاست فدراسیون نوشت. در این مدت شایعات زیادی در مورد احتمال رد صلاحیت کریمی و مخصوصا مهدی مهدوی‌کیا به وجود آمده بود. کیا نایب‌رئیس اول پیشنهادی کریمی است و گفته می‌شد مشکل اصلی او دو تابعیتی بودن است؛ اما نهایتا نام هر دوی این چهره‌ها در بین نامزدهای واجد صلاحیت گنجانده شد تا انتخابات فدراسیون بیش از هر زمان دیگری جذاب باشد. کریمی عزمش را برای ریاست جزم کرده و حتی چندی پیش در یک واکنش تند اینستاگرامی به علی کفاشیان مدعی شده بود اگر او بر مسند کار بنشیند، مدیران قبلی باید پاسخگوی بسیاری از مسائل باشند.

   رقابت چهار نفر برای ریاست فدراسیون

در نهایت دهم اسفند مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی چهار مدعی باقی مانده برای تصاحب سکان ریاست فدراسیون فوتبال طی چهار سال آینده خواهند بود. در این بین عزیزی خادم به علت رد صلاحیت بهاروند و انصراف قنبرزاده، بدون نواب رئیس اول و دوم است و در صورت پیروزی در انتخابات باید افرادی را برای سرپرستی این سمت‌ها معرفی کند. البته رقابت در سایر کرسی‌ها هم داغ است و به‌ویژه در بخش عضویت در هیات‌رئیسه نامزدهای پرشماری در انتخابات حاضر خواهند بود. از آن جمله می‌توان به ابراهیم شکوری، صادق درودگر، حسین شمس، رسول فروغی، حسن کامرانی‌فر، هوشنگ نصیرزاده، نیما نکیسا، امین نوروزی، خداداد افشاریان و... اشاره کرد.