پرسپولیس به پیش

پرسپولیس در دو بازی اولش پنج امتیاز از دست داده بود؛ آنها در تهران برابر پاختاکور یک - یک مساوی کردند و در دوحه با گل ثانیه پایانی بغداد بونجاح به السد قطر باختند. شگفت‌انگیز اینکه هر دو گل رقبا در این دو مسابقه هم آفساید بود و سرخپوشان تهرانی در کمال بدشانسی در آستانه حذف از مرحله گروهی قرار گرفتند. با این وجود سه امتیاز بازی با الاهلی به کار قرمزها آمد و این تیم را به کورس صعود بازگرداند. خوش‌اقبالی بزرگ پرسپولیسی‌ها هم این بود که دیگر بازی این گروه بین پاختاکور و السد با نتیجه مساوی ۲-۲ به پایان رسید تا معادلات جدول به شدت فشرده و نزدیک شود. درحال‌حاضر تیم ازبکستانی که شاید روز اول کسی روی آن حساب نمی‌کرد با ۵ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته، پرسپولیس و السد هر دو ۴ امتیازی هستند و حتی تفاضل پرسپولیس بهتر است، اما فعلا تیم قطری به‌خاطر برتری در بازی رودررو بالاتر از نماینده کشورمان قرار گرفته است. در قعر جدول هم الاهلی عربستان ۳ امتیازی جا خوش کرده است. به این ترتیب رقابت در این گروه بسیار شدید است؛ به‌طوری که شاید قعرنشین در نهایت به‌عنوان تیم اول گروه صعود کند و تیم اول اصلا بالا نرود!

چهارمین برد پیاپی

پرسپولیس سال جدید را عالی شروع کرده است. سرخ‌ها سال ۹۷ را درحالی به پایان بردند که در صدر جدول فقط ۲ امتیاز با استقلال فاصله داشتند و در آسیا هم به مشکل خورده بودند، اما دو پیروزی در ایام نوروز و از جمله برتری در دربی تهران فاصله با استقلال را به ۷ امتیاز افزایش داد و حالا این برد آسیایی هم کمک می‌کند تا قرمزها برای سومین فصل پیاپی نقشه صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را در ذهن طراحی کنند. این چهارمین برد پیاپی پرسپولیس در فصل جاری است. آنها در آخرین بازی سال گذشته هم سپیدرود را برده بودند و البته اگر از فرصت‌های پرشمار گلزنی برابر نساجی هم استفاده می‌کردند، با احتساب پیروزی برابر نفت آبادان به رکورد ۶ پیروزی پیاپی دست می‌یافتند. به هر حال آنچه مشخص است اینکه قرمزها در زمان مناسبی به فرم ایده‌آل رسیده‌اند؛ چنانکه خود برانکو هم در نشست خبری بعد از بازی با الاهلی گفت: «خوشبختانه در بهترین موقع ممکن به مرز آمادگی رسیدیم.» پرسپولیس ۶ بازی لیگی بسیار سرنوشت‌ساز، سه بازی کلیدی آسیایی و یک یا دو مسابقه جام حذفی را پیش رو دارد و در هر سه جام مدعی است. این تیم که به خاطر بدنسازی سنگین بین دو نیم‌فصل و نیز افزوده شدن خریدهای جدید کمی ناهماهنگ نشان می‌داد، حالا رفته رفته بهتر شده است.

سیستم چرخشی

برانکو برای بازی با الاهلی عربستان به ماریو بودیمیر استراحت داد و او را از ترکیب اصلی خارج کرد. سیامک نعمتی جای بودیمیر را گرفت. خود سیامک مدتی نیمکت‌نشین بود و در دربی تهران هم به‌عنوان بازیکن ذخیره صرفا در دقایق پایانی به میدان رفت، اما حالا دو بازی است که فیکس شده. همچنین جای بشار رسن و سروش رفیعی هم پیاپی در ترکیب اصلی قرمزها عوض می‌شود. مهدی ترابی که در بازی قبلی نیمکت‌نشین بود، برابر الاهلی در ۱۰ دقیقه پایانی تعویض شد و احمد نوراللهی هم برابر پیکان نیم ساعت آخر را استراحت کرد. کاملا واضح است که برانکو در برخی پست‌ها مشغول پیاده‌سازی سیستم چرخشی است تا تقویم بسیار فشرده پایان فصل، سرخپوشان را به زانو در نیاورد. شاید اگر امید عالیشاه برای اعتراض قدری عجله نمی‌کرد، او هم حالا بخشی از همین سیستم چرخشی بود. پارسال دست برانکو بسته بود و نیمکت خالی باعث شد قرمزها تا آخرین ذره توان‌شان را بگذارند، اما امسال شرایط فرق کرده است. الان فقط نفراتی مثل جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری و علی علیپور پای ثابت همه بازی‌ها هستند.