کمتر از یک ماه مانده به آغاز رقابت های جام ملت های آسیا، گویا هیچکس اصلا در این فوتبال تیم ملی را به یاد نمی آورد و به فکر آن نیست. آنقدر که حجم درگیری ها و اختلافات سطحی بالارفته، انگار که هیچ انرژی ای برای حمایت از ایران در آستانه چنین رقابت مهمی باقی نمانده.

با نگاه به عرصه مدیریتی می بینیم که مهدی تاج و یارانش طی این چندوقت اخیر صرفا درگیر بحث بقا در فدراسیون و دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان بوده اند. از طرف دیگر وقتی به رقابت های لیگ برتر نگاه می کنیم، چیزی جز تنش و اختلاف و درگیری در آن نمی بینیم.

23 روز تا اولین بازی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا باقی مانده. جام ملت هایی که حداقل در 30 سال گذشته، تا این اندازه در دسترس و ممکن برای قهرمان شدن نبوده است.

با این حال تمام فوتبال ایران این روزها درگیر بحران داوری است. بحرانی که تمام فکر و ذکر بازیکنان،مربیان و رسانه های ورزشی را به خود مشغول کرده و هرروز هم در این باب مطالب جدیدی گفته می شود. آتش دور تازه اختلافات بر سر مسئله داوری از بازی سپاهان-پرسپولیس آغاز شد که هردو تیم بنا به دلایلی نسبت به این امر اعتراض داشتند. این اختلافات و درگیری ها پس از بازی استقلال-پدیده به اوج خود رسید تا یک بار دیگر داوری و اشتباهات مربوط به آن به صدر اخبار فوتبال ایران راه یابد.

این بار همه چیز اما محدود به اعتراض به تصمیمات داور نماند. بازیکنان استقلال که به شدت از تصمیمات داور به جهت مردود کردن گل تیمشان و اخراج مهاجمشان شاکی بودند، به زمین و زمان حمله کردند و پرسپولیسی ها هم از این حمله در امان نبودند.

استقلالی ها بر این باور بودند که داوری ها به سود یک تیم خاص جریان دارد. تیمی که پول و امکانات و زمین تمرین و باقی مسائل را هم مال خود کرده.

این سخنان که از سوی کاپیتان های باسابقه استقلال مثل سید مهدی رحمتی و پژمان منتظری مطرح شد، واکنش تند پرسپولیسی ها را پس از بازی مقابل پارس جنوبی جم به همراه داشت. واکنش هایی ولو نه چندان مودبانه که صفحه اول روزنامه های ورزشی صبح شنبه را اکثرا به خود اختصاص داده بودند.

جدای از اینکه گویا دیگر احترام به رقیب و پیشکسوت در فوتبال ایران چندان معنای خاصی ندارد، به نظر می رسد که کلکسیون مسائل عجیب و غریب حاکم بر فضای فوتبال، با این دست مصاحبه ها و کری خواندن هایی که مختص صفحات مجازی هواداری است،تکمیل شده.

فوتبالی که انگار بزرگتر ندارد تا به بچه های شر و شیطانش تذکر بدهد این دعواها و صحبت ها را برای هواداران روی سکوها بگذارید و به بازی خودتان مشغول شوید. فوتبالی که این روزها انگار اصل خود را فراموش کرده و غرق در فرعیات و حاشیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.