تنفیذ حکم ریاست به برادر؟

در همین حال رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی که این روزها مدیریت کشتی را برعهده دارد از شرایط موجود خسته شده و از وزارت ورزش تقاضا کرده مجمع فوق‌العاده کشتی هر چه زودتر تشکیل شود. او دیروز در نامه‌ای به محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی در یکی از روزهای ۲۰ یا ۲۱ آبان ماه شده است. در نامه لایق آمده است: «احتراما پیرو نامه پیشین ارسالی، به استحضار می‌رساند با توجه به پیگیری‌های مکرر روسای هیات کشتی استان‌های سراسر کشور در خصوص برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی به منظور بررسی و تعیین تکلیف استعفاهای اعلامی و در صورت لزوم تعیین سرپرست، بدین‌وسیله روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده جهت برگزاری مجمع مذکور به حضورتان پیشنهاد می‌شود. سپاسگزار خواهد بود زمان موردنظر را اعلام فرمایید.»

کارسخت نفر بعدی

درهمین شرایط و با توجه به وجود برخی مشکلات در این فدراسیون از جمله موانع مالی، برخی از کارشناسان این رشته ورزشی پیش‌بینی کرده‌اند که رئیس بعدی نیز برای آرام کردن فضا، کار بسیار سختی خواهد داشت. پژمان درستکار، ملی‌پوش سابق و مربی کشتی کشورمان در این خصوص به خبرگزاری تسنیم گفت: «اعتقادم این است که خادم تمام بار کشتی را خودش به‌دوش می‌کشید و این مساله او را فرسوده و خسته کرده بود، کنار این موضوع نتایج ضعیف بوداپست هم باعث شد که نخواهد دیگر به کار ادامه دهد. البته خادم زحمت خودش را کشید، شاید نباید یکسری از اتفاقات می‌افتاد که نتیجه‌اش چیزی جز سرخوردگی نبود. ما به‌عنوان منتقد مسائلی را پیش از این گوشزد کرده بودیم، به‌هرشکل حالا نباید اجازه دهیم حاشیه گریبان کشتی را بگیرد و باید این حرف‌ها زودتر تمام شود و به‌فکر چاره باشیم تا نفر بعدی زودتر بیاید چون کار سختی در پیش دارد. با این شرایط رئیس بعدی باید به فکر بازگرداندن آرامش به کشتی باشد و باید کار را با قدرت پیش ببرد. البته امیدواریم وزارت ورزش نیز بیشتر از قبل از این فدراسیون حمایت کند.»

گمانه‌زنی گزینه‌های ریاست

درهمین حال دربرخی رسانه‌ها و محافل ورزشی گمانه‌زنی درمورد گزینه‌های ریاست این فدراسیون داغ شده است. رئیس هیات‌ کشتی یکی از استان‌های کشورمان که نخواست نامی از او برده شود به خبرگزاری مهر گفته:«اتفاق‌نظر اعضای مجمع فدراسیون کشتی بر انتخاب یکی از گزینه‌های مطرح، صورت گرفته و به احتمال فراوان، حضور سرپرست موقت فدراسیون کشتی به سه ماه نخواهد انجامید.» به گفته این منبع آگاه، اکثر اعضای مجمع عمومی فدراسیون کشتی بر انتخاب امیررضا خادم به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون به اجماع و اتفاق نظر رسیده‌اند و او درصورت ورود به انتخابات از اصلی‌ترین گزینه‌های مجمع است. این درحالی است که خادم درحال‌حاضر در وزارت ورزش فعالیت می‌کند و مورد تایید وزیر ورزش نیز قرار دارد.‌