این درحالی است که این روزها حمید بنی‌تمیم نایب‌رئیس و رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی که استعفای خود را به اعضای مجمع اعلام کرده‌اند، بنا بروظیفه سازمانی خود امور جاری فدراسیون را تا تعیین سرپرست پیگیری می‌کنند تا مشکلی در امور جاری فدراسیون ایجاد نشود. به‌نظر می‌رسد این‌بار هم بنی‌تمیم گزینه سرپرستی فدراسیون کشتی باشد چراکه سرپرست نمی‌تواند سودای ریاست در سر داشته باشد.  بر این ‌اساس با توجه به اینکه بنی‌تمیم از سمت خود استعفا کرده و قصد ماندن ندارد، او می‌تواند گزینه خوبی برای سرپرستی باشد، ضمن اینکه او نسبت به برنامه‌ها و فضای کشتی آشناست و ورزش اول ایران در این مدت تا زمان برگزاری انتخابات، به‌دلیل ناآشنایی سرپرست با فضای کشتی دچار مشکل نخواهد شد.

مشکلات، خادم را خسته کرد

اما بعد از گذشت چند روز ازاستعفای خادم هنوز هم بحث وجود مشکلات مختلف دراین فدراسیون که سبب شد خادم از ریاست آن استعفا بدهد، وجود دارد. محمدحسین محبی عضو شورای فنی کشتی آزاد ایران معتقد است خستگی، مشکلات اقتصادی و بی‌توجهی‌ها به فدراسیون و انتقادها ازعملکرد ضعیف در مسابقات بوداپست باعث شد تا خادم از ریاست این فدراسیون استعفا دهد. او دیروز به «ایسنا» گفت: «این استعفا ازسوی وزارت ورزش تایید شده و به‌زودی با انتخاب سرپرست زمینه برگزاری مجمع فوق‌العاده برای انتخاب رئیس فدراسیون کشتی فراهم می‌شود. خادم دراین مدت بودجه و امکانات بسیار خوبی را به کشتی ایران آورد و زحمات زیادی را متحمل شد. طی سال‌های گذشته کشورهای دیگر همچون جمهوری آذربایجان و روسیه نیز در کشتی پیشرفت‌های بسیار خوبی کرده و رقیبان جدی برای ایران شده‌اند.

کشتی ایران همواره دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده واگر خوب مدیریت شود. می‌تواند جایگاه خود را در جهان حفظ کند.» محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز دیروز در مورد وضعیت این فدراسیون واکنش نشان داد و وعده داد به‌زودی ریاست آن تعیین می‌شود.  او درمورد استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی تصریح کرد: «به‌زودی تکلیف کشتی مشخص می‌شود. همه‌ می‌خواهیم شاهد حضور قدرتمند تیم‌های ورزشی در مسابقات باشیم و منافع ملی برای ما اهمیت دارد. امیدوارم‌ تغییرات باعث شود شرایط بهتر شود. همه تلاش می‌کنیم در المپیک‌ها و مسابقات پرچم ایران به اهتزاز درآید و طبیعی است این دغدغه‌ها برای همه است و امیدوارم شاهد تحولات مثبت در کشتی باشیم و در المپیک و بازی‌های آسیایی بعدی عملکرد بهتری از این رشته ببینیم.»