محمدحسن محبی، سرمربی سابق تیم‌ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم به او توصیه می‌کند روی یک کار تمرکز کند: «اصلا دلم نمی‌خواهد رسول خادم از فدراسیون کشتی برود؛ اما فکر می‌کنم کسانی که اطراف خادم هستند به او اطلاعات اشتباه می‌دهند. اینکه او هر دو کار ریاست و فنی را با هم انجام می‌دهد اشتباه است و حتما باید کار فنی را به سایر مربیان واگذار کند. محمد طلایی بچه بسیار خوبی است و من هم خیلی دوستش دارم، می‌شود هدایت تیم‌ملی را به او یا چند مربی خوب دیگر داد.» عباس جدیدی قهرمان سنگین وزن سابق ایران هم همین حرف را تکرار کرده است: «به‌طور کلی باید عرض کنم مسوولیت فنی تیم‌ملی کشتی آزاد و چه فرنگی کار بسیار پرزحمت و پرمشقتی است. با توجه به اینکه عزیزان ما در فدراسیون زحمت می‌کشند و باید موضوعات اداری فدراسیون را که خودش کار بسیار سنگینی هست، جلو ببرند، وقتی بار مضاعف فنی به دوششان اضافه می‌شود کار را سخت می‌کند.

به‌طور مثال وقتی شما بخواهید هم رئیس فدراسیون باشید و هم سرمربی تیم کشتی آزاد، رمق از شما گرفته می‌شود تا بخواهید دنبال مسائل ارزی و دلاری باشید تا اردو فراهم کنید یا مسابقات انتخابی را برگزار کنید. وقت شما گرفته می‌شود. این یک عامل کلی است. در بعد فنی هم نحوه تمرین دادن بچه‌ها مطرح می‌شود که خیلی از این بچه‌ها کار کشیده می‌شود که در لحظات پایانی بچه‌ها وا می‌دهند. بارها گفته‌ام در کشتی خصوصا مسابقات جهانی نوع و نحوه کوچینگ بسیار مهم است. نمی‌خواهم عزیزانی که بچه‌ها را هدایت می‌کردند زیرسوال ببرم. آنها هم زحمت کشیدند و بضاعتشان همین بود؛ ولی می‌دیدم که بچه‌ها روی تشک چیزی نمی‌شنیدند یا پذیرای فرمان‌های بیرون تشک نبودند.» او ارجاع چنین مسائلی به رئیس‌جمهور راهم به صلاح نمی‌داند: «آقای رئیس‌جمهور باید پاسخگوی مردم باشد برای گرانی و تورم و فقر یا اینکه بیاید درباره کشتی آزاد پاسخگو باشد؟ با این حال کار رئیس‌جمهور سخت‌تر است؛ چون در مسابقات المپیک هم باید آقای روحانی پاسخگوی نتایج باشد.»

ناکامی کامل شد

مسابقات سه وزن پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان دیروز در بوداپست برگزار شد که نتیجه آن شکست هر سه کشتی‌گیر باقی‌‎مانده کشورمان بود. در وزن ۷۷ کیلوگرم پژمان پشتام مغلوب دیمیتری پیشکوف از اوکراین شد، در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی علیاری مقابل موسی اولویف از روسیه شکست خورد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز شهاب قوره‌جیلی مقابل زویادی پاتاریدزه از گرجستان تن به شکست داد. به این ترتیب ناکامی کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان تکمیل شد.