پیش‌بینی قهرمانی کشتی

کشتی به‌عنوان یکی از پرافتخارترین رشته‌های ورزشی کشور درحالی وارد این مسابقات می‌شود که مردم و مسوولان ورزش کشور امید زیادی به قهرمانی دردو رشته آزاد و فرنگی دارند. این موضوع در بین کارشناسان این رشته نیز دیده می‌شود. علیرضا حیدری دارنده ۶ مدال کشتی جهان و المپیک و کارشناس این رشته ورزشی درخصوص پیش‌بینی شرایط کشتی در بازی‌های آسیایی به خبرگزاری تسنیم گفت: «من فکر می‌کنم وضع کشتی از باقی رشته‌ها بهتر باشد و پیش‌بینی‌ام کسب ۵ مدال طلا در آزاد و فرنگی است که با این مدال‌ها قهرمانی هم قابل تصوراست.» حیدری در مورد حاشیه‌های مدیریتی هم می‌گوید: «کشتی‌گیرخیلی نباید به مسائل مدیریتی فکرکند. بعدا کسی نمی‌گوید تو چه سالی کشتی گرفتی و درآن زمان چه بحران‌هایی وجود داشت، همه فقط می‌گویند چند مدال داری.»

مقایسه شرایط تکواند با رونالدو!

تکواندو دیگر رشته ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی است که امید زیادی در مورد کسب مدال و قهرمانی آن وجود دارد. فرزان عاشورزاده، عضو تیم‌ملی تکواندو با بیان اینکه در ورزش حرفه‌ای امکان پیش‌بینی وجود ندارد تاکید می‌کند تیم‌ملی تکواندو به‌دنبال قهرمانی در این مسابقات است. او گفت: « خدا را شکر به اوج آمادگی دست پیدا کرده‌ایم. خیلی وقت بود به این سطح از آمادگی نرسیده بودم. امیدوارم با حفظ این شرایط در روز ۲۹ مردادماه به یک مدال خوشرنگ دست یابم. با این حال در ورزش حرفه‌ای امکان پیش‌بینی وجود ندارد. دوره مدال طلا نگرفتن من به اندازه دوره پشت خط ماندن رونالدو مقابل مسی نیست. رونالدو سه سال برای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان پشت‌سر مسی ماند اما مردانه تا آخر جنگید و درنهایت به توپ طلا رسید.»

هدف کاراته نیز قهرمانی است

کاراته، دیگر رشته ورزشی رزمی ایران نیز درآسیا شرایط خوبی دارد. ذبیح‌الله پورشیب، کاپیتان تیم‌ملی کاراته نیز وضعیت این رشته قبل ازاعزام به مسابقات آسیایی را خوب توصیف کرده است:«تیم‌ملی کاراته برای حضور در بازی‌های آسیایی اندونزی شرایط تمرینی بسیارخوبی را پشت‌سر گذاشته و با نظم و انضباط تمرینات خود را پیگیری کرده است. شرایط من نیز بسیار خوب است. بازی‌های آسیایی شرایط خود را دارد و حتی از لحاظ جو و شرایط برگزاری با مسابقات قهرمانی آسیا کاملا متفاوت است. هدف من و تیم‌ملی کسب بهترین نتیجه از این بازی‌ها و به‌دست آوردن مقام قهرمانی است.»

ژیمناستیک، امیدوار به حماسه‌سازی

ژیمناستیک ایران درمیادین بین‌المللی کمتر توانسته درخششی داشته باشد با این حال آنها نیز عزم خود را جزم کرده‌اند که در این مسابقات حماسه‌سازی کنند. محمدرضا خیرخواه‌، سرمربی تیم‌ملی ژیمناستیک هنری امیدواری زیادی دارد تا شاگردانش بتوانند نتیجه‌ای بهتر نسبت به دوره گذشته کسب کنند. خیرخواه چند روز قبل و در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم‌ملی، قول داد که ژیمناست‌های ایران در بازی‌های آسیایی حماسه‌ساز شوند.