اسامی ملی پوشان

تیم‌ملی کشتی آزاد کشورمان متشکل از این افراد خواهد بود: ۵۷کیلوگرم: رضا اطری یا مهران رضازاده، ۶۵کیلوگرم: مهران نصیری، ۷۴کیلوگرم: مصطفی حسین خانی، ۸۶کیلوگرم: حسن یزدانی، ۹۷کیلوگرم: علیرضا کریمی، ۱۲۵کیلوگرم: پرویزهادی، سرمربی: محمد طلایی همچنین سایت فدراسیون کشتی اعلام کرد با توجه به عملکرد فرنگی‌کاران در رقابت‌های مجارستان، گرجستان، ترکیه و نیز نتایج انتخابی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی، این اسامی به‌عنوان نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی انتخاب شده‌اند: ۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی، ۶۷کیلوگرم: محمدرضا گرایی، ۷۷کیلوگرم: محمدعلی گرایی، ۸۷ کیلوگرم: حسین نوری، ۹۷ کیلوگرم: علی اکبرحیدری، ۱۳۰ کیلوگرم: بهنام مهدیزاده. سرمربی: علی اشکانی.

مناقشه بر سر یک انتخاب

همان‌طور که گفته شد در این بین انتخاب برخی کشتی‌گیران بحث‌برانگیز شده است. علیرضا کریمی در وزن ۹۷ کیلوگرم تیم‌ملی کشتی آزاد از این جمله است. پیش‌تر قرار بود گزینش از بین گودرزی و گُلیج به‌عنوان نفرات برتر انتخابی صورت گیرد، اما ناگهان نام کریمی ازسوی شورای فنی اعلام شد تا حاشیه‌های اعلام لیست تیم‌ملی خیلی زود نمایان شود و اعتراض این دوکشتی‌گیر و برخی از کارشناسان را به‌دنبال داشته باشد. با این وجود منصور برزگر، عضو شورای فنی کشتی آزاد از انتخاب علیرضا کریمی دفاع کرده و به «ایسنا» گفت: «کادر فنی تیم‌ملی در گزارشی که ارائه کرد از عملکرد کریمی در گرجستان و ترکیه رضایت داشت اما گلیج و گودرزی نتوانستند در این دو رویداد رضایت کادر فنی را جلب کنند و نمایش خوبی نداشتند. ما در بازی‌های آسیایی به کشتی‌گیرانی احتیاج داریم که قابل اتکا باشند و بر همین اساس در نهایت کریمی را برای حضور در این وزن انتخاب کردیم.

البته من پیشنهاد دادم و اصرار هم داشتم که رضا یزدانی اعزام شود، چرا که حضور او در این رقابت‌ها را مفیدتر از رقابت‌های قهرمانی جهان می‌دانستم اما در نهایت زورم به کادر فنی نرسید. کادر فنی تیم‌ملی اعلام کرد هیچ اطلاعی از وضعیت او نداریم. ضمن اینکه او ۲ سال است از کشتی دور بوده و در اردوهای تیم‌ملی نیز حضور پیدا نکرده است. خادم هم گفت چند بار از او دعوت کردیم تا به اردوی تیم‌ملی بیاید اما از این موضوع استقبال نکرده است.» برزگر درباره پیش‌بینی خود از نتایج تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی نیز گفت: «کشورهای آسیایی پیشرفت خوبی مخصوصا در اوزان سبک داشته‌اند. باید ببینیم کشتی‌گیران ما در روز مبارزه با توجه به تمریناتی که داشته‌اند چه نمایشی خواهند داشت.

هدف همه ما این است که جوانان کشتی‌گیر بیایند و برای مردم افتخارآفرینی کنند. امیدوارم بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.» مجید خدایی سخنگوی شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد نیز در این خصوص به خبرگزاری فارس گفت:‌ «سال گذشته بند و تبصره‌ای به فرآیند انتخابی اضافه شد که هر کسی در انتخابی اول می‌شود به منزله قطعی شدن حضورش در مسابقات نیست و اگر در رقابت‌های مورد نظر کادر فنی نتایج خوبی نگیرد و عملکرد بین‌المللی موفقی نداشته باشد حتی می‌توانیم او را کنار بگذاریم. در دوتورنمنت گرجستان و ترکیه نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی کردیم که کریمی نتایج و شرایط خوبی در این تورنمنت‌ها داشت.»