پنج قدم طلایی برای احداث «باغ گردو»

رپرتاژ آگهی: کشور ما پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای پرورش نهال گردو دارد، اما علی رغم پیشرو بودن و کسب رتبه دومی از نظر مساحت کشت، به دلیل عدم آشنایی با نهال‌های پربار، کشت غیر مهندسی و باغداری سنتی، راندمان تولید و بهره‌وری پایین باغات باعث شده درآمدهای میلیاردی شایسته باغداران پرزحمت حاصل نشود.

 اگر مشتاقید سرمایه‌ تون در عرض چند سال چندین برابر بشه و نهال‌های پربار، پایه کوتاه، زود بازده و تجاری پرورش بدید و هزینه‌ها و زحمات رسیدگی کم و سود نهایی قابل توجه و چشمگیر باشد، لازمه که ۵ قدم طلایی در احداث باغ گردو را رعایت کنید. به توصیه نهالستان بزرگ و تخصصی رویال نهال این ۵ قدم می‌تواند کلید موفقیت و رمز ورود شما به باغاتی با بهره‌وری، عملکرد و سوددهی بی‌نهایت و فوق العاده باشد.

  با رعایت ۵ قدم طلایی زیر و تنها با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون تومانی می‌توانید پس از ۴ سال درآمدهای بالغ بر ۵ میلیارد را از باغات پر رونق و منبع فروش گردوهای پوست کاغذی، سنگین مغز،  پرفروش به دست آورید.

۱. آشنایی با ارقام نهال های پربار

در حال حاضر بیش از ۳۰ نوع رقم گردو در سراسر جهان مورد کشت قرار می‌گیرد که هر کدام از نظر صفات ژنتیکی، میزان باردهی و سازگاری برای اقلیم و اکوسیستم خاص مناسب هستند. یک باغدار هوشمند و اقتصادی برای داشتن باغی پربار و زود بازده باید با نهال‌های پربار و ثروت آفرین زیر آشنایی داشته و مناسب‌ترین آن را انتخاب کند.

  • نهال ژنوتیپ رویال : نهال گردوی ژنوتیپ رویال نژادی بومی ایران و تولید اختصاصی نهالستان رویال نهال، رقم کاملاً دیرگل، مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه و سرمایه بهاره است.  به دلیل عدم محدودیت کاشت از ارتفاعات ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متری برای اکثر مناطق قابلیت کشت و سازگاری دارد. این نهال زود خزان بوده و در برابر سرمای زودرس پاییزه نیز آسیب پذیری کمتری دارد. این رقم پربارترین نژاد گردو بوده که می‌توان با آن باردهی ۱۰ تن در هکتار را مشاهده کرد. خود بارور و زود بازده از سال اول کاشت است و میوه‌های آن پرچرب با کیفیت و طعم عالی و ۷۵ درصد مغز است.

  • نهال گردو فرنور: اگر زمین باغی تون در مناطق مرتفع کوهستانی قرار گرفته که دارای یخبندان، بادهای سرد و زمستان‌های سخت است بهترین و پربارترین نهال گردو، گردوی فرنور است. به لطف رقم فرانسوی فرنور که قابلیت کشت از ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا را دارد می‌توان بهترین باغات گردو را در چنین اقلیم‌هایی بدون سرمازدگی احداث کرد. این رقم توانمندی فوق العاده در برابر یخبندان و سرمای زیر ۳۰ درجه داشته، رقم دیرگل، زود بازده از سال دوم کاشت با راندمان باردهی ۷ در هکتار است. نهال فرنور رقمی وارداتی، پیوندی و پایه کوتاه با میوه‌ای کشیده، پوست کاغذی و ۶۰ درصد مغز است.

  • نهال گردوی چندلر: یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نهال‌های گردو برای کاشت در مناطق نیمه سردسیر کوهپایه‌ای و معتدل نهال گردوی چندلر است. این نهال رقمی آمریکایی و تجاری، زود بازده از سال دوم کاشت با ۶ تا ۷ تن باردهی در هکتار است. مقاومت نسبی در برابر سرما زدگی و سرمای بهاره دارد. دارای میوه‌ای ۶۰ درصد مغز پوست کاغذی و نازک با مغزی سنگین، سفید و درشت است که از ارتفاعات ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ متری قابلیت کشت دارد.

انتخاب رقم مناسب منطقه

۲. انتخاب رقم مناسب منطقه

دومین قدم طلایی برای داشتن باغاتی پررونق و ثروت آفرین انتخاب رقم مناسب با منطقه کاشت است. این انتخاب باید با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اکوسیستمی منطقه، نوع خاک، بازار هدف و سرمایه باغدار صورت بگیرد. سازگاری نهال با جغرافیای منطقه و شرایط خاکی و دمایی موجود و در نظر گرفتن نیاز آبی و سرمایی و مقاومت آن نسبت به منطقه باعث می‌شود بهترین عملکرد بازدهی و رشدی خود را ارائه کند و در برابر بیماری‌های رایج منطقه نیز مقاوم باشد.

نهال‌های گردو از نظر گلدهی به دو نوع دیرگل و زودگل تقسیم می‌شوند که رقم‌های زودگل برای مناطق معتدل و نیمه گرمسیر و رقم‌های دیرگل برای ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سردسیر مناسب هستند. نهال گردو اگرچه رطوبت و سرما دوست است اما برای رشد و بلوغ بهتر میوه باید در زمینی با نور مستقیم خورشید کاشته شود.

۳. استفاده از کودها های مناسب و چاله زنی

 حفر چاله مناسب به عمق ۴۰ تا ۶۰ سانت می‌تواند  ریشه درخت را در جذب منابع آبی و غذایی کمک کرده و باعث توسعه سیستم ریشه و مانع از بیرون زدگی آن می‌شود. رعایت فاصله مناسب هنگام کاشت باعث استفاده بهینه همه درختان از منابع و فضا شده و مانع مشکلاتی مانند رقابت غذایی، نوری و پیچ خوردگی شاخ و برگ درختان میشود. همچنین قبل از کاشت نهال باید خاک آن از نظر نفوذ پذیری و هوا گریزی، درصد منابع غذایی مورد آنالیز قرار بگیرد ph آن بین 5/6 تا ۷ باشد.

 پس از کاشت نهال برای افزایش باردهی، طول عمر و مقاومت آن تغذیه رسانی و استفاده از کودهای مناسب نیز از عوامل مهم دیگر است. از مهمترین کودها جهت ارتقای عملکرد و بهره‌وری درخت عبارتند از؛

۴. کودهای حیوانی پوسیده و کمپوست می‌تواند علاوه بر قدرت دهی به خاک، باعث بهبود ساختار آن، افزایش فعالیت‌های میکروارگانیسم خاک و نفوذ پذیری بهتر آن شوند.

  1. کود نیتروژن: کودهای نیتروژن‌دار در شکل‌گیری اسیدهای آمینه، ساخت پروتئین، بلوغ بهتر میوه و مغز آن بسیار مناسب هستند.

  2. کود فسفر: کودهای فسفر  با ارتقا فتوسنتز، باروری و رشد درختان را افزایش داده و سلامت و مقاومت آنها را در برابر بیماری‌ها ارتقا می‌دهند.

  3. کود پتاسیم: کود پتاسیم نیز درخت را در برابر کم آبی، خشکسالی و انواع آفات توانمند و مستحکم میکند.

انتخاب زمان مناسب کاشت نهال

۵. انتخاب زمان مناسب کاشت نهال

 بهترین زمان کاشت نهال بسته به منطقه کاشت و نوع نژاد گردو متغیر است. برای مناطق معتدل، نیمه گرمسیری و نیمه سردسیری که دارای زمستان‌های ملایم با کمترین درصد یخبندان هستند کشت پاییزه زمان مناسب برای انتقال نهال به زمین است. زیرا تمامی فعالیت‌های درخت متوقف شده و عمده منابع و انرژی صرف قدرت دهی به ریشه‌ها و افزایش ریشه زایی آن می‌شود.

برای مناطق سردسیر و کوهستانی که دارای زمستان زودرس و شدید هستند و خاک دچار یخ زدگی می‌شود، کاشت نهال در اواخر زمستان و اوایل بهار پس از سپری شدن  یخبندان زمستان  مناسب است.

خرید نهال

انتخاب نهالستان معتبر جهت خرید نهال

در حوزه باغداری مراکز متعددی در زمینه تولید تکثیر و فروش نهال فعالیت دارند، اینکه شما باغدار عزیز سرمایه‌گذاری و هزینه خود را صرف خرید نهال گردو از چه مرجعی می‌کنید بسیار در آینده تجاری باغات شما موثر است. برای اینکه بتوانید بهترین، پربارترین و سودآورترین نهال گردو را با ریشه‌هایی سالم و توانمند خریداری کنید لازم است که نهالستان فروشنده دارای مجوز فعالیت بوده و نهال را پس از کنترل کیفیت و سلامت به همراه ضمانتنامه‌های معتبر و لیبل اصالت در اختیار شما عزیزان قرار دهد. مفتخریم که اعلام کنیم نهالستان نمونه کشور یعنی رویال نهال آرمین قاسمی برترین تولید کننده انواع نهال گردو است که بهترین رقم‌های تجاری را به انضمام تولید اختصاصی خود یعنی ژنوتیپ رویال به همراه ضمانتنامه‌های معتبر و فاکتور رسمی با قیمت ویژه و بی نظیر در اختیار تمامی باغداران عزیز قرار می‌دهد.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://royalnahal.com/nahal-gerdo.html

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.