صندوق مختلط زیتون ٪۱۲۸، درآمد‌ثابت افران ٪۱۰۲، سهامی سرو ٪۸۵، صندوق اهرم ٪۶۶ و شاخص‌کل بورس ٪۴۵.۹۶

رپرتاژ آگهی :  در ۳ سال گذشته که شاخص‌کل بورس عملکرد خوبی نداشت و با ٪۴۵.۹ و از تورم عقب ماند، صندوق‌های سهامی عملکرد بهتری داشتند. درآمد‌ثابت‌ها گرچه بازدهی بالاتری از بانک داشتند و صندوق افران به عنوان بزرگترین صندوق درآمد‌ثابت ٪۱۰۲ بازدهی داشته، اما تنها ابزار بازار‌سرمایه که توانست ریسک تورم را پوشش دهد و بالاترین بازدهی را کسب کند صندوق مختلط زیتون با ٪۱۲۷ بازدهی بوده است.

12

صندوق‌های مختلط در بورس‌های جهانی و بورس ایران به‌عنوان ابزاری با ریسک متوسط طراحی شدند تا به طور متوازن در بازار‌ سهام و اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند و همین ویژگی موجب شده صندوق مختلط زیتون در ۳ سال‌گذشته بالاترین بازدهی را در مقایسه با سایر صندوق‌ها کسب کند.

 ترکیب دارایی صندوق مختلط زیتون ۴۰ تا ۶۰ درصد بین سپرده بانکی و سهام متغیر است و بسته به شرایط تا ۵ درصد شمش و سکه طلا نیز به ترکیب دارایی‌های صندوق اضافه می‌شود. استراتژی صندوق مختلط زیتون حفظ قدرت دارایی سرمایه‌گذاران در برابر نرخ تورم و ارز است، یعنی در دوره‌هایی که ارز صعودی است و تورم بالا می‌رود، دارایی سرمایه‌گذاران این صندوق در برابر تورم حفظ شود. 

صندوق مختلط زیتون از صندوق‌های تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که ۹ صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار‌سرمایه دارد. صندوق زیتون بیشترین دارایی تحت مدیریت را در میان صندوق‌های مختلط بورس ایران دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.