نرم افزار حسابداری پیمانکاری

رپرتاژ آگهی: در شرکت های پیمانکاری به دلیل انجام همزمان پروژه ها، مدیریت بخش مالی، دچار چالش هایی می شود. همچنین شرکت های پیمانکاری باید بر اساس استانداردهای حسابداری خاصی پیش روند و ارتباط با دولت و سازمان امور مالیاتی را به بهترین شکل حفظ کنند. بنابراین استفاده از یک نرم افزار تخصصی حسابداری علاوه بر این که تمام فعالیت های حسابداری و پشتیبانی را به صورت یکپارچه مدیریت می کند، به حسابداران این امکان را می دهد که اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیران مجموعه قرار دهند.

سیستمی است که به ثبت و گزارش معاملات مربوط به پروژه‌های پیمانکاری، مانند هزینه‌ها، درآمدها و پیشرفت پروژه‌ها و نیز تهیه گزارش های قانونی، تهیه گزارش درآمد، هزینه و سود پروژه و ثبت اطلاعات صورت حساب ها می‌پردازد.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری دارای امکانات بسیاری برای استفاده شرکت های پیمانکاری است که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1- امکان ثبت انواع وجوه دریافتی: با استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری هر نوع پرداختی در ازای دریافت محصولات و یا خدمات ثبت می شود. بنابراین امور حسابداری مربوط به پرداخت نقدی و یا پرداخت با چک و یا هر نوع پرداخت دیگری به راحتی ثبت شده و جای هیچ ابهامی باقی نمی ماند.

2- امکان یادآوری پرداختی ها: گاه به دلیل فرا رسیدن زمان سررسید پرداختی های مختلف، بخشی از پرداختی ها فراموش می شوند. حال آنکه با استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری، می توان تمام موارد مهم و زمان دار را نشانه گذاری کرد تا نرم افزار به صورت هوشمند، آن موارد را یادآوری کند.

3- امکان بودجه بندی و برنامه ریزی: برای جلوگیری از بی نظمی در پروژه، باید با بودجه ای که هنگام عقد قرارداد تعیین می شود، تمام هزینه ها پیش بینی شده و برای اموری مثل حقوق و دستمزد، خرید تجهیزات لازم و سایر هزینه های جانبی برنامه ریزی کرد. برای این منظور استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری مفید خواهد بود.

4- امکان کنترل موجودی کالا: نرم افزار حسابداری پیمانکاری شرایطی را فراهم می کند تا پیمانکاران بتوانند یک لیست کامل از اقلام و لوازم خریداری شده داشته باشند تا هر موقع که بخواهند موجودی آن ها را به آسانی چک کرده و یا اینکه قبل از تمام شدن هر کدام، نسبت به تهیه آن ها اقدام نمایند.

5- امکان گزارش سود و زیان: نرم افزار حسابداری پیمانکاری، گزارش سود و زیان از پروژه های مختلف را به صورت کاملا مجزا در اختیار پیمانکاران قرار داده تا آن ها از طریق این گزارشات به دست آمده، وضعیت پروژه ها را بررسی کرده و بتوانند برنامه ریزی های بهتری داشته باشند. لازم به ذکر است که نتایج این گزارشات هم به صورت نمودار و هم به صورت درصد قابل مشاهده است.

6- امکان ثبت و بررسی حقوق و دستمزد: این نرم افزار همچنین شرایطی را فراهم می آورد که پرداخت حقوق و دستمزد افرادی که در پروژه های مختلف با یک پیمانکار کار می کنند، مدیریت شود. تنوع بالا در میزان حقوق در پروژه های مختلف نیاز به دقت و مهارت بسیاری دارد که استفاده از این نرم افزار کار را برای پیمانکاران آسان کرده است.

7- امکان ارائه اظهارنامه مالیاتی دقیق: پرداخت مالیات به اداره امور مالیاتی، تحت عنوان اظهارنامه مالیاتی باید با دقت بسیاری انجام شود تا بین حساب های شرکت با اظهارنامه مجموعه تفاوتی وجود نداشته باشد. در صورت وجود تفاوت، شرکت، دچار پرداخت جرائم سنگینی خواهد شد. بنابراین استفاده از یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری خوب، این امکان را ایجاد می کند تا اظهارنامه مالیاتی دقیق که مورد تایید اداره امور مالیاتی است، ارائه شود.

با توجه به مواردی که گفته شد، می توان نتیجه گرفت که شرکت های پیمانکاری برای رسیدگی به امور مالی و مدیریت همه پروژه های در دست، نیاز دارند که از نرم افزار حسابداری پیمانکاری مناسب استفاده کنند تا هم به وضعیت پروژه ها در هر لحظه دسترسی داشته و هم بتوانند با استفاده از اطلاعاتی که به دست می آورند، تصمیم گیری های بهتر و دقیق تری برای ادامه انجام کار داشته باشند.

از جمله مواردی که می تواند باعث تکمیل حسابداری شرکت های پیمانکاری گردد استفاده از نرم افزار مدیریت قراردادها می باشد که هم ثبت و نگهداری قراردادها را به صورت کامل در بر گیرد و هم صورت وضعیت ها و تراکنش های مالی پروژه ها در آن ثبت گردد و گزارشات در لحظه از آن استخراج گردد. در واقع حسابداری شرکت های پیمانکاری بدون مدیریت قراردادهای شان امکان پذیر نیست و یکپارچگی کامل بین اطلاعات موجب تسریع کار شرکت های پیمانکاری می گردد.

شرکت دانش بنیان حساب رایان پارس بیش از دو دهه است که در حوزه تولید و ارائه نرم افزارهای یکپارچه مالی، اداری و مدیریتی با رویکرد ERP فعالیت دارد و تا به امروز توانسته بیش از 4500 مشتری در سراسر کشور داشته باشد.

شرکت حساب رایان پارس با توجه به این سابقه طولانی در تولید و ارائه خدمات نرم افزاری به کسب و کارهای پیمانکاری، توانسته است راهکاری جامع و یکپارچه مبتنی بر روش ERP فراهم کند و در اختیار شرکت های پیمانکاری قرار دهد. این راهکار جامع، امکاناتی را برای شرکت های پیمانکاری به وجود می آورد تا آن ها بتوانند در حوزه های مختلف مالی، سرمایه انسانی، تامین لجستیک و نگهداری و تعمیرات، کسب و کارشان را به صورت یکپارچه مدیریت کنند.

از ویژگی های راهکار پیمانکاری شرکت حساب رایان پارس می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  1. تنظیم شروع و پایان دوره مالی

  2. محاسبه قیمت تمام‌شده به تفکیک هر پروژه

  3. ارتباط بین دفتر مرکزی و سایت‌های پروژه به صورت آنلاین و آفلاین

  4. کنترل اقلام مصرفی در هر پروژه

  5. محاسبه حقوق و دستمزد، صورت وضعیت، پیگیری قرارداد، ثبت تضمین و ...

  6. کنترل قرارداد کارفرمایی و پیمانکاری با استفاده از نرم افزار امور قراردادها

  7. ثبت پروژه به صورت گروه و زیرگروه

  8. امکان یکپارچگی کامل تمامی سیستم‌های حسابداری، خزانه‌داری، انبار، خرید و فروش، حقوق و دستمزد، امور قراردادها و ...

  9. مدیریت املاک و مستغلات شرکت‌های پیمانکاری (ویژه مسکن و شهرسازی)

  10. استفاده از داشبوردهای مالی و مدیریتی (BI) جهت گزارشگیری دقیق پروژه‌ها و هزینه‌ها

  11. بالا بودن سرعت ثبت و پردازش اطلاعات

  12. نصب راحت و داشتن محیط کاربرپسند

  13. امکان استفاده از آن در هر زمان و هر مکان

  14. امنیت بالا

  15. امکان ارائه گزارشات دقیق

و بسیاری از ویژگی های دیگر که باعث شده تا شرکت حساب رایان پارس در ارائه این محصول چه بسا موفق تر و کارآمدتر از شرکت های دیگر باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.