درآمد میلیادری با احداث باغات مدرن گردو

رپرتاژ آگهی: باغداری مدرن با حفظ سرمایه باغدار، محصول باکیفیت و جلوگیری از ضررهای ناشی از آفات و بیماری‌ها بازده اقتصادی مطلوبی دارد. در این سبک باغداری توجه به انتخاب نهال مرغوب واصلاح‌شده، ویژگی‌های خاک، شرایط اقلیمی متناسب با پرورش هر نوع نهال و روش‌های نوین آبیاری، سم‌پاشی و کوددهی مدنظر است. خرید نهال‌های مرغوب گردو از جمله ژنوتیپ، چندلر و فرنور از «رویال نهال» فرصتی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در باغداری و درآمد میلیاردی خواهدبود.

گردو «ژنوتیپ»؛ بدون نیاز به گرده‌افشان با حجم مغز بالا

نهال گردو «ژنوتیپ» جزء نمونه‌های مرغوب گردو سردسیر ایرانی است که از سال دوم باردهی دارد. محصول هر اصله سالانه بین۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم گردو است که حدود ۸ تا ۱۰ تن در هر هکتار خواهدبود. گردو ژنوتیپ بیضی و کروی‌شکل است که پوسته بسیار نازک دارد و مغز درشت و خوش‌طعم آن سفید یا شیری‌رنگ است. حجم مغز مهم‌ترین ویژگی گردوی ژنوتیپ است چراکه بیش از ۷۰ درصد حجم را مغز تشکیل می‌دهد.

نهال این نوع گردو دیرگل و زودرس است که از اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد گل‌دهی دارد؛ البته گرمای هوا گل‌دهی را کاهش می‌دهد. تنه‌ای به رنگ قهوه‌ای روشن و شاخه‌هایی کلفت اما مقاوم خصوصیات ظاهری نهال ژنوتیپ است که ارتفاع آن گاه به بیش از ۵ متر می‌رسد اما نوع خاک و شرایط اقلیمی در رشد آن نقش دارد. پرورش نهال گردوی ژنوتیپ سرمایه‌گذاری مطمئن است زیرا طول عمر ۸۰ تا ۱۴۰ سال دارد.

 ارتفاع حداقل ۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا، خاک دانه‌ریز مرغوب، بارش کافی و آب و هوای گرم یا معتدل شرایط ایده‌آل رشد این نهال است. بهترین زمان کاشت نهال برای ثمردهی مطلوب اواخر پاییز تا اوایل بهار است. همچنین برنامه آبیاری، کوددهی دقیق و هرس شاخه و برگ‌های اضافی نیز بر سرعت رشد و میزان باردهی نهال گردو ژنوتیپ تاثیر دارد.

برخلاف تصور کودهای طبیعی تازه موجب جذب آفات و بیماری‌ها در نهال می‌شود اما کودهای شیمایی مایع یا جامد پودری حاوی منابع غنی آلی و معدنی بسیار مناسب است. بی‌توجهی به نیاز سرمایی نهال نیز موجب کاهش مقاومت در برابر هوای بسیار گرم و سرد می‌شود.

مقاومت بالا در برابر آفات و بیماری‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های این نهال محسوب می‌شود اما سم‌پاشی به بهبود محصول کمک می‌کند. برای سم‌پاشی نیز باید به تاریخ تولید و کیفیت سم دقت کرد و غروب، شب یا صبح زود با استفاده ازدستگاه‌های مناسب اقدام کرد.

مزیت گردو ژنوتیپ نسبت به ارقام خارجی این است که نیازی به رقم گرده‌افشان برای بارورشدن ندارد که موجب تلقیح عالی و کاهش ریزش میوه و پوکی مغز می‌شود.

گردو «چندلر»؛ باردهی عالی با مغز مرغوب

گردو «چندلر»؛ باردهی عالی با مغز مرغوب

نهال گردو «چندلر» جزء انواع پرفروش و سودآور گردو در دنیا و بومی آمریکا است. مغز گردو چندلر قهوه‌ای روشن است و60 تا 65 درصد وزن میوه را مغز تشکیل می‌دهد. پوسته آن نیز نازک است و به‌راحتی شکسته می‌شود.

ارتفاع نهال گردو چندلر تا یک سالگی معمولا کمتر از نیم‌ متر است اما در سال دوم به یک متر و در سال سوم به 2 تا 3 سانتی‌متر می‌رسد. باردهی از سال اول با 5 تا 15 گردو آغاز می‌شود اما پس از 4 تا 6 سال سوددهی اقتصادی دارد.

باردهی این نوع گردو باردهی بسیار بالا است و هر درخت بالغ چندلر بالغ حدود 35 تا 40 کیلوگرم میوه خشک دارد که در هر هکتار حدود 7800 کیلو گرم خواهدبود.

مناطق با ارتفاع300 تا 1200 متر ارتفاع از سطح دریا مناسب پرورش نهال گردو چندلر است که به‌دلیل رشد و باردهی عالی و نیمه قائم باید با تراکم نسبتا بالایی کاشته شود. اواخر پاییز تا اواخر زمستان مناسب‌ترین زمان برای کاشت این نهال است. به‌طور کلی عمر درخت گردو از جمله گردو چندلر بیش از صد سال است اما عواملی نظیر سم‌پاشی، کوددهی، هرس به موقع، آبیاری، کنترل بیماری‌ها و آفات در این زمینه تاثیر جدی دارند.

درخت گردو چندلر نیاز به آبیاری منظم دارد و از همین‌رو نمی‌توان روش آبیاری دیم را انتخاب کرد.

گردو فرنور یا فرانکت بهترین نوع گرده‌افشان برای گردو چندلر است و توصیه می‌شود برای گرده‌افشانی بهتر، نهال‌های گردو چندلر ردیفی و گرده‌افشان‌ها در قسمت‌های مشخص کاشته‌شود.

خاک با بافت نرم برای کاشت این نهال مناسب است تا شرایط رشد ایده‌آل ریشه عمودی آن فراهم آید.

گرچه نهال گردو چندلر جزء انواع مقاوم در برابر آفات است اما احتمال دارد دچار پوسیدگی ریشه، گال گیاهی، بلایت گردو و پوسیدگی طوقه درخت شود که سم‌پاشی منظم راهکار مناسبی خواهدبود.

گردو «فرنور»؛ مقاوم در برابر سرما و سرمازدگی

گردو «فرنور»؛ مقاوم در برابر سرما و سرمازدگی

نهال گردو پیوندی «فرنور» بومی کشور فرانسه است، مقاومت زیادی در برابر سرما و سرمازدگی دارد و به لحاظ دیرگل‌بودن مناسب مناطق سردسیری است. این نهال پس از دو تا سه سال باردهی دارد. مغز گردو فرنور طعم دلچسب و رنگ روشن دارد، حدود 60 درصد وزن میوه را مغز تشکیل می‌دهد و پوسته چوبی نیز به راحتی شکسته می‌شود.

هرس درخت گردو فرنور در رشد آن تاثیر دارد و با هرس منظم ممکن است ارتفاع درخت به 4 تا 5/4 متر برسد. ارتفاع از500 تا 1800 متر از سطح دریا شرایط مساعدی برای رشد نهال این نوع گردو فراهم می‌آورد و نیاز سرمایی بین 400 تا 1700 برای گلدهی و باردهی بهتر است.

برای جلوگیری از رویش میوه‌های پوچ و ریزش آنها حتما برای هر 10 نهال گردو فرنور 1 نهال گرده‌افشان کاشته‌شود که نهال‌های روند و فرانکت بهترین نوع است و در بهبود محصول نقش دارد. اگر شرایط اقلیمی و رسیدگی کافی به درخت مطلوب باشد، درخت گردو فرنور 100 سال تا 130 سال عمر خواهدداشت.

نهال گردو فرنور پیوندی در خاک‌های اسیدی و شور رشد نمی‌کند و مخلوط ماسه و شن با ‌PH بین 5/6 تا 7 بهترین خاک برای رشد نهال است. شرایط جغرافیایی و جنس خاک در مقدار و فواصل آبیاری تاثیر دارد که بین 50 تا 70 لیتر هر 7 تا 10 روز است. با توجه به نیاز بالا به آب نمی‌‌توان انتظار رشد و محصول مطلوب با آبیاری دیم داشت.

زمان کاشت نهال گردو فرنور با توجه به وضعیت اقلیمی متفاوت است اما به‌‌طور کلی اواخر پاییز تا اواخر زمستان است.

نهال این نوع گردو مقاومت بالایی به آفات به‌خصوص بیماری بلایت گردو دارد اما در معرض ابتلا به بیماری‌ها و آفاتی مانند آنتراکنوز، پوسیدگی طوقه و ریشه، گال گیاهی، شته زرد، کرم خراط و کرم سیب و کنه قرار دارد که سم‌پاشی منظم در مقابله با این مشکلات بسیار مؤثر است.

کود شیمیایی شامل سه عنصر اصلی نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم در کنار کود حیوانی برای رشد و باردهی گردو فرنور اهمیت دارد.

خرید نهال گردو از «رویال نهال» سرمایه‌گذاری مطمئن است

خرید نهال گردو از «رویال نهال» سرمایه‌گذاری مطمئن است

تولید عمده نهال گردو با کیفیت در نهالستان رویال باعث شده قیمت مقرون‌به‌صرفه داشته و سرمایه‌گذاری مطمئن را رقم بزند. برای این منظور می‌توانید با شماره ۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰دفتر فروش و مشاوره از ساعت ۸ تا ۲۰ تماس حاصل فرمائید و نسبت به خرید نهال‌های مرغوب گردو اقدام نمایید. همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی واتساپ، تلگرام و اینستاگرام نیز می‌توان نسبت به مشاوره و خرید نهال‌های مرغوب گردو اقدام کرد.

از آنجایی که تمام مراحل کاشت و پیوند گردو ژنوتیپ، چندلر و فرنور توسط نهالستان رویال نهال و بدون واسطه انجام می‌گیرد و زیر نظر جهاد کشاورزی و با تضمین و شناسه به فروش می‌رسد، از نظر اقتصادی و کشاورزی مقرون‌به‌صرفه است.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص ارقام دیگر گردو به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://royalnahal.com/nahal-gerdo.html

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.